Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, April 21, 2013

DOA KEHANCURAN OLEH PAKATAN RAKYAT SEMAKIN DIMAKBULKAN ..... BUKA MATA HATI MU WAHAI PENYOKONG PAS DAN PKR..

PKR Dah Berlumut Di Perak



M.P. Shamugum (kanan) menurunkan papan tanda perasmian di pejabat PKR Lumut selepas mengisytiharkan membubarkan PKR Cabang Lumut di Sitiawan, Perak malam ini.


 Tidak sampai 24 jam selepas proses penamaan calon yang menyaksikan pertembungan sesama sendiri calon mereka, krisis dalaman pembangkang terus meruncing apabila satu persatu pemimpin, ahli dan penyokong mereka bertindak meninggalkan parti.

Terbaharu, Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Lumut, M.P Shamugum bersama 13 ketua ranting parti di Parlimen itu mengisytiharkan meninggalkan PKR.

Serentak itu, mereka mengumumkan pembubaran PKR Cabang Lumut dan penutupan semua bilik gerakan jentera parti itu di 36 Pusat Daerah Mengundi (PDM) berkuatkuasa serta merta.

Shamugum ketika ditemui pemberita memberitahu, keputusan itu diambil ekoran rasa tidak puas hati terhadap pucuk pimpinan parti yang meletakkan calon luar untuk bertanding di Parlimen Lumut dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pangkor pada pilihan raya umum, 5 Mei ini.
 

Mat Sabu Datang Pencalonan Tanpa Penyokong


DSC_0323
Menerima sokongan dan layanan yang agak hambar dari penyokong PAS Pendang, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu melangkah lemah longlai menuju masuk ke bangunan Majlis Daerah Pendang bagi proses penamaan calon semalam.
Buktinya, Mat Sabu yang dibawa Pesuruhjaya PAS Kawasan Pendang, Taulan Rasul, hanya tiba kira-kira kurang lima minit dari jam 9 pagi, berbanding para penyokong BN dan calon-calonnya yang tiba awal lebih setengah jam dari masa pintu pagar lokasi penamaan calon itu dibuka SPR.
Malah, wajah Mat Sabu agak muram dan kelat ketika sampai di lokasi penamaan calon tersebut. Apa sudah jadi? Bukankah sudah lama Mat Sabu mahu “Syi’ah” seluruh parlimen Pendang? Inilah masa keemasan yang dia tunggu, bukan?
Sebenarnya, maklumat yang kami terima dari para penyokong PAS menunjukkan mereka tidak berpuas hati dengan pencalonan Mat Sabu di parlimen mereka. Mereka mahukan calon PAS dari anak Pendang sendiri, bukan dari luar.
Selanjutnya baca d SINI
 

[pru13] jadi calon bebas kerana nak ajar keangkuhan khalid samad??

Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Tiga dan DUN Kota Aggerik menyaksikan pertembungan tiga penjuru apabila calon bebas mencuba nasib bertanding di kedua-dua kawasan itu.

Mereka adalah Eriq Faisal Rusli, bertanding di DUN Kota Anggerik manakala Uzi Che Hussin bertanding di DUN Batu Tiga.

Kedua-dua calon Bebas merupakan bekas penyokong tegar pakatan haram di Shah Alam. Walaupun tidak mendaftar sebagai ahli mana-mana parti politik, mereka sering memberi pandangan yang cenderung ke arah sokongan kepada pakatan haram.

Menurut rakan kepada salah seorang calon Bebas yang tidak mahu dikenali, beliau terkejut dengan tindakan rakannya yang bertanding atas tiket Bebas.

"Sebagai rakannya, saya tidak menyangka beliau akan bertanding sebagai calon Bebas. Cuma kami ada berjumpa hujung tahun lepas, beliau menzahirkan kekecewaan terhadap keadaan di Shah Alam yang sentiasa menerima banjir kilat jika hujan lebat.

"Beliau memang menyokong pakatan rakyat dan pernah mempengaruhi rakan-rakan kami supaya menyertai perhimpunan haram Bersih," katanya.

ps: ramai nampak berbulu dengan khalid samad.. hehe termasuk orang dia sendiri... tapi memang betul bro.. angkuh patut diajar makna penyesalan... ayuh.. rakan-rakan bn.. tempur habis-habisan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...