Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, April 24, 2013

KATA NISTA DARIPADA SUARA PAKATAN RAKYAT : Apa Punya Bodoh Imam Madinah Sokong BN?



Apa Punya Bodoh Imam Madinah Sokong BN?

Apa Punya Bodoh Imam Madinah Sokong BN?

RAMAI bertanya kepada kami kenapa Imam Masjid Madinah,  Al-Syeikh Solah Muhammad Al-Budair dibawa ke Malaysia pada waktu ini dan hanya akan pulang semula ke negara asal pada 4hb Mei nanti - sehari sebelum hari pengundian berlangsung pula tu?
Adakah Al-Budair akan menjadi seperti bomoh atau pawang untuk membaca jampi serapah memastikan  kejayaan BN dalam pilihanraya umum kali ini, atau apa?
Itu kita tidak pasti, tapi rasanya memang tidak ada alasan lain lagi dah.  Kedatangan Al-Budair pasti ada kena mengena dengan proses pilihanraya yang sedang berlangsung. Mustahil kehadirannya secara tiba-tiba di negara ini atas urusan lain, apatah lagi bila laman ini dimaklumkan pihak ketiga bahawa Al-Budair ada secara terbuka menyatakan sokongannya kepada kerajaan BN.
Kami tidak baca media pro kerajaan, sebab itu tidak tahu.
Peliknya, hujung pangkal pasal politik Malaysia pun tidak tahu, tiba-tiba dah menyatakan sokongan kepada BN saja dah?  Macam banyak yang tidak kena.

Kalau ikut dari programnya, Al-Budair akan melawat beberapa tempat dalam negara, disamping mengetuai upacara sembahyang di masjid-masjid sekitar Putrajaya dan Kuala Lumpur sepanjang berada disini.
Seolah-olah di negara kita ini tidak ada orang yang boleh mengetuai upacara seperti itu sehingga perlu seorang yang datang beribu-ribu kilometer juga untuk mengetuainya.  Apa ada jenis pembacaan yang lain kah dalam upacara sembahyang itu nanti?
Sesuai dengan tarafnya sebagai tetamu kerajaan, sudah tentulah wang yang akan digunakan untuk membiayai kehidupannya disini adalah dibayar dengan menggunakan wang rakyat.  Laman ini tidak ada masalah kalau Al-Budair memang dibawa kesini untuk urusan yang ada kena mengenai dengan tugas rasminya sebagai Imam Masjid Madinah.
Tapi kalau dia datang untuk membaca jampi serapah demi memastikan kejayaan BN, kami rasa itu tidak patut.
Wang negara ini bukan wang BN sehingga boleh digunakan sesuka hati untuk membiayai upacara seperti itu.  Lagipun jampi serapah yang dibaca Al-Budair ini tidak ada kepentingan rakyat sama sekali, sebaliknya hanya untuk kepentingan BN.
Justeru, laman ini menggesa kepada semua penyokong  Pakatan Rakyat atau sesiapa jua pun agar memulaukan program-program yang diadakan Al-Budair.  Kalau boleh, ludah sekali muka ulama Wahabi ini kerana membiarkan dirinya menjadi alat politik BN.
Rakyat ada hak itu (meludah muka Al-Budair) kerana dia datang atas ikhsan wang kita semua!!  Suarapakatanrakyat.com turut menggesa agar nama Al-Budair, diubah kepada Al-Buddhair dalam setiap penulis berkaitan kerana itu lebih sesuai.
 
Tengok kat SINI bagaimana puok kera ni hina ulama yang tak pernah babitkan diri dalam politik !!

2 comments:

  1. ya allah manis sungguh mulut berkata2,,,,sedar diri sbb iman di dada

    ReplyDelete
  2. Jawablah kat akhirat nanti.

    Allahu Akbar.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...