Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, March 21, 2013

Papa Gomo DISAMAN RM 100 Juta Hari Ini

Anwar Saman Papa Gomo RM 100 Juta Hari Ini

alt 

KUALA LUMPUR 21 Mac - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman RM 100 juta terhadap Papa Gomo yang didakwa menyebarkan gambar fitnah lucah mirip Ketua Pembangkang tersebut.

Anwar melalui Naib Presiden PKR yang merangkap sebagai peguamnya memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 10.30 pagi tadi.

Pada 19 Mac lalu, Surendran telah menghantar surat kepada Papa Gomo untuk menarik balik tuduhannya kepada Anwar dalam tempoh 48 jam serta membayar ganti rugi sebanyak RM 100 juta diatas terbitan blognya pada 16 mac lalu.

Papa Gomo walaubagaimanapun gagal melakukan permohonan maaf tersebut menyebabkan Anwar meneruskan dengan tindakan saman.

Di Mahkamah, Surendran turut memohon injuksi bagi menghalang papagomo untuk mengulang semua atau menerbitkan kenyataan serupa.

Kata Surendran, Anwar tidak akan membuat laporan polis atau membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia berikutan kejadian tersebut bukannya kali pertama.

“Nampaknya agensi ini tidak akan bertindak ke atas aduan keran mereka adalah alat UMNO dan BN. Memfailkan tindakan di mahkamah adalah lebih baik,” katanya.

SUMBER KLPOS

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...