Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, March 16, 2012

DI MANAKAH PERANAN JABATAN/PUSAT ZAKAT , ADAKAH KITA MAHU GEREJA MENGAMBIL ALIH PERANAN ITU,,, SETERUSNYA MURTADKAN ORG ISLAM YG DAIF..


Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. [Surah al-Hujurat:6]



Kisah seorang anak yang terpaksa meninggalkan ibunya yang sudah lumpuh di sebuah hotel bajet di Jalan Raja Muda, Kuala Lumpur minggu lalu, sememangnya menyayat hati. Dan ramai sebenarnya menyalahkan anak muda itu kerana mengabaikan ibunya yang sudah tua dan lumpuh.

Semalam, anak muda itu mendapat pembelaan daripada seorang usahawan dengan memberikan pekerjaan, rumah untuk berlindung, dan kenderaan untuk bergerak!

Sekali imbas, memang tidak kelihatan cacat celanya.

Namun yang sadisnya, ANAK MUDA ITU DAN IBUNYA ADALAH ORANG ISLAM!

Sungguh memalukan apabila ada orang Islam yang menerima nasib seperti itu. Anak muda itu tidak boleh dipersalahkan kerana 'terpaksa' meninggalkan ibunya kerana masalah kewangan yang sangat teruk selain buntu mengenangkan tiada tempat untuk berlindung.

Kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan, tetapi sebagai orang Islam, anak muda itu seharusnya mendapat PEMBELAAN DARIPADA LEMBAGA DAN PUSAT ZAKAT!!!

Mana pergi duit ratusan juta ringgit Lembaga dan Pusat Zakat? Mengapa masih ada umat Islam yang terbiar, sedangkan anak muda itu sendiri layak untuk tiga asnaf iaitu fakir, miskin dan gharimin.

Mengapa anak muda itu dan ibunya DIABAIKAN oleh Lembaga dan Pusat Zakat? Mengapa tidak ada pegawai Lembaga dan Pusat Zakat yang benar-benar amanah menjalankan tugas mereka sedangkan mereka yang seharusnya mencari orang fakir, miskin dan gharimin, bukannya golongan itu yang mencari dan memohon bantuan zakat?

Jadah apa duit zakat yang bertimbun-timbun dan sesetengahnya digunakan untuk membiayai perniagaan sepertimana tertegaknya Pusat Rawatan Islam di Jalan Tun Razak yang mengenakan bayaran yang sama tarafnya dengan hospital-hospital swasta lain yang tidak menggunakan modal zakat?

MENGAPA LEMBAGA DAN PUSAT ZAKAT DAH JADI HARAMJADAH?

Setiap seorang Islam yang daif dan sengsara kerana keperluan hidup, maka SELURUH KESALAHAN TERSEBUT perlu dijatuhkan ke bahu mereka yang hidup berlagak di Lembaga dan Pusat-Pusat Zakat di seluruh negara!

Setiap derita dan air mata golongan fakir, miskin, muallaf, gharimin iaitu golongan yang berhutang untuk keperluan asas dan tidak berkemampuan untuk membayar kembali dan Ibnu Sabil iaitu orang yang kehabisan perbelanjaan dalam perjalanan yang bertepatan dengan syarak, maka LEMBAGA DAN PUSAT ZAKATLAH yang harus dipertanggungjawabkan!

Setiap sen yang dibawa ke hadapan dalam akaun Pusat Zakat sedangkan, terdapat mereka yang tergolong dalam kelapan-lapan asnaf yang tidak dipedulikan, maka TERLAKNATLAH SELURUH KAKITANGAN DAN PEGAWAI-PEGAWAI di Lembaga-Lembaga dan Pusat-Pusat Zakat di seluruh Malaysia!!!

TIDAK SEHARUSNYA ADA ORANG ISLAM YANG MISKIN DAN MENDERITA KERANA DIHIMPIT MASALAH-MASALAH KEWANGAN DALAM MENGURUSKAN KEPERLUAN ASAS, KERANA ORANG ISLAM ADA ZAKAT YANG ALLAH TAALA SENDIRI PERINTAHKAN 'PENUBUHAN DAN PERLAKSANAANNYA'!!


Gomo: Benar apa yang digarap oleh The Flying Kick mengenai apa yang beraku dalam isu pusat Zakat sepertimana yang dinyatakan diatas. Gomo sendiri pun agak hairan mengapa masih ramai lagi orang Melayu Islam yang terpaksa merempat sedangkan kita mempunyai pusat Zakat yang diwujudkan dalam menyalurkan bantuan buat umat Islam yang memerlukannya.

Persoalan yang kita semua harus tanya kepada pihak yang bertanggungjawap mengapa pekara sebegini masih lagi berlaku? Apakah mekanisma yang ada waktu ini perlu dibuat satu perubahan Drastik bagi memastikan pekara sebegini tidak berulang menimpa umat Islam di Malaysia.

selanjutnya baca di

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...