Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, March 14, 2012

ANWAR TEWAS DENGAN KJ DAN ANIFAH AMAN DI PARLIMEN .. MASIH TAK MENGAKU .. MEMANG MANGKUK HAYUNLAH LU NUAR

Anwar Ibrahim Terkemut Kemut Bila Diasak KJ


Dari zaman nabi lagi mmg nabi sndiri mghormati penganut agama lain, tp mereka tetap anggap yahudi itu musuh islam, zaman ni anwar pula menyatakan tiada anti yahudi.. Terang2 anwar ni mmg talam dua muka. Kpd sesiapa yg masih sokong anwar ni, teruskan lah..




Suasana Dewan Rakyat petang Selasa gamat seketika bila Khairy Jamaluddin berentap dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai isu keselamatan Israel dalam interbiunya dengan akhbar Wall Street Journal baru-baru ini.

Pertikaman lidah berlaku semasa Ahli Parlimen Rembau itu mencelah ucapan Ketua Pembangkang yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh ketika membahas titah Diraja.

Ini gara-gara Anwar membangkitkan isu itu dalam perbahasannya dan dilihat cuba membersihkan dirinya dengan mendakwa kenyataan sebenarnya di akhbar itu diputarbelit oleh media tempatan.

Anwar mengulangi kenyataanya sebelum ini bahawa perkataan 'contingent' yakni bersyarat yang disebutnya bagi jaminan keselamatan Israel itu tidak diberi perhatian dalam laporan media.

Namun Anwar terbelit dengan penjelasannya itu bila Khairy sebaliknya menyifatkan beliau sebenarnya menyatakan sokongan mutlak kepada jaminan keselamatan rejim zionis berdasarkan kenyataannya.

Khairy kemudiannya membaca dua petikan kenyataan Anwar iaitu :"I support all efforts to protect the security of the state of Israel" dan kenyataan kedua berbunyi :"...stated that any change to the status quo would remain contingent on Israel recognising the aspirations of the Palestinians".

"Saya faham soal 'contingent' itu tetapi saya hendak tanya kenapa Yang Berhormat Ketua Pembangkang tidak baca sepenuhnya paragraf temu bual dengan Wall Street Journal itu sebab kalau dibaca sepenuhnya, maknanya berbeza.

"Maksudnya kenyataan ini ada dua bahagian. Apabila Yang Berhormat sebut "I support all efforts to protect the security of the state of Israel", itu tidak ada 'contingent', maknanya sokongan itu adalah 'blanket support', sokongan mutlak yang tidak ada syarat kepada kerajaan Israel," katanya.





Anwar kelihatan begitu emosi bila dipersoalkan begitu hingga kedengaran membebel hal-hal menyentuh peribadi Khairy yang tidak relevan dengan perbahasan mengenai isu itu.

Ramai pemerhati yang melihat perbahasan itu menerusi CCTV di luar dewan tertawa melihat gelagat Anwar seperti orang tenggelam punca. Usaha Khairy untuk bangun lagi mencelah berbahas dengannya selepas itu langsung ditolaknya.

Petikan Agenda Daily


Psssttt.... Dah berapa kali Anwar Ibrahim lari bila berhadapan dengan KJ ni? Hua Hua Hua

Isu Anwar Dan Israel Hangatkan Dewan Rakyat. Baca ni!



KUALA LUMPUR 14 Mac -- Malaysia tidak pernah menjalin hubungan diplomatik dengan Israel dan dasar itu jelas serta tidak berubah sejak dulu, persidangan Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman berkata Malaysia juga secara konsisten menyatakan kebimbangan serta mengutuk serangan dan pencerobohan Israel di wilayah yang diduduki rakyat Palestin, selain penempatan haram mereka di Tebing Barat.

"Sebagai negara yang prihatin dan bersimpati terhadap nasib malang Palestin, Malaysia telah dan akan terus memberi sokongan dari segi sosial, politik dan ekonomi kepada Palestin. Ini termasuk bantuan kewangan dan kemanusiaan menerusi bantuan pembangunan semula di Gaza dan Tebing Barat.

"Malaysia juga beri latihan kepada Palestin di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia (MTCP) serta bantuan yang dihulur oleh badan-badan bukan kerajaan," katanya ketika menjawab soalan Datuk Juslie Ajirol (BN-Libaran) yang mahu tahu sumbangan yang telah diusahakan kerajaan Malaysia terhadap Palestin selama ini, pada sesi soal jawab di Dewan Rakyat.

Anifah dalam jawapannya turut mengaitkan jawapannya dengan kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung sokongannya terhadap keselamatan Israel dalam Wall Street Journal yang disiarkan Januari lalu




Hebatkah sangatkah Anwar Ibrahim hinggakan Paul Wolfowitz boleh mengkaguminya? Hebat dalam menghancurkan agama Islam, menghura-harakan keamanan Malaysia, memecahbelahkan parti, kelentong rakyat dan sebagainya....

Kontroversi kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung isu keselamatan Israel mencetuskan kekecohan di kalangan Ahli Parlimen pembangkang dan Barisan Nasional (BN).

Kedua-dua pihak saling bertikam lidah antara satu sama lain hingga menyebabkan suasana persidangan Dewan Rakyat kecoh selama hampir 30 minit.

Kekecohan bermula apabila Nurul Izzah Anwar (PKR, Lembah Pantai) bangkit membantah jawapan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman yang disifatkannya cuba mengelirukan Dewan Rakyat kerana hanya memetik sebahagian kenyataan Anwar seperti yang dilaporkan akhbar Wall Street Journal (WSJ).

Bagaimanapun Anifah yang juga Ahli Parlimen Kimanis tidak menghiraukan bantahan Izzah dan terus menjawab soalan asal yang dikemukakan Datuk Juslie Ajirol (BN, Libaran) berhubung sumbangan yang telah diusahakan Malaysia terhadap Palestin.



Izzah kemudianya mengemukakan Peraturan Mesyuarat 36(12) untuk merujuk Anifah ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana memberi jawapan yang mengelirukan pada persidangan Dewan Rakyat.

Bagaimanapun Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar berkata beliau akan membuat keputusan mengenai perkara berkenaan selepas mengkaji Peraturan Mesyuarat tersebut.

Tidak berpuas hati dengan jawapan berkenaan, Izzah sekali lagi bangkit menggunakan Peraturan Mesyuarat 26(1)(b) yang menuntut speaker membuat keputusan sewaktu kejadian berlaku.

Namun Wan Junaidi bertegas dengan keputusannya untuk membuat pertimbangan mengenai isu yang dibangkitkan selepas kajian terpeinci dibuat.

Tidak cukup dengan itu, beberapa wakil rakyat pembangkang termasuk Azmin Ali (PKR, Gombak), Datuk Saifuddin Nasution (PKR, Machang) Khalid Samad (PAS, Shah Alam) dan M. Kulasegaran (DAP, Ipoh Barat)bangkit membantah kenyataan Anifah.

Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR mendakwa Anifah cuba menyembunyikan fakta keseluruhan kenyataan Anwar yang disiarkan WSJ pada Januari lalu.

"Kalau nak sentuh isu ini, menteri jangan sembunyikan fakta. Kenapa tidak nyatakan keseluruhan petikan kenyataan Ketua Pembangkang?

"Malah menteri dengan sengaja dakwa Ketua Pembangkang merestui perbuatan terkutuk dan tidak berperikemanusiaan Israel ke atas rakyat Palestin...ini tafsiran yang salah dan nyata bertentangan dengan apayang dimaksudkan Ketua Pembangkang.

"Sebaliknya surat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Israel menunjukkan kerajaan Umno dan BN menjalinkan hubungan dengan Israel," katanya.

Bagaimanapun Anifah menegaskan bahawa Malaysia konsisten dan sentiasamemainkan peranan yang aktif dalam usaha mencari penyelesaian yang adil dan berkekalan dalam konflik Israel-Palestin.

"Tak seperti Ketua Pembangkang, kerajaan BN bercakap menyenai isu keselamatan Palestin dahulu...itu lebih penting.

"Tapi Ketua Pembangkang ambil pendekataan berbeza iaitu mahu menjaga keselamatan Israel walaupun meletak syarat tertentu," katanya.

Sumber : mStar.

Isu berkaitan klik:

Isu Israel: KJ Palam Anwar di Dewan Rakyat

Pengakuan YB Zulkifli Nordin Bahawa Badan-Badan Asing Beri Dana Kepada PKR



Pengakuan YB Zulkifli Nordin bekas orang kuat Anwar Ibrahim berhubung kes badan asing terlibat dalam memberi dana bagi membiayai program-program yang dijalankan oleh parti pembangkang.
"Penglibatan badan-badan asing dalam pakatan pembangkang khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim dah lama berlaku sebab saya sendiri ketika bertindak sebagai peguam dia pun tahu bahawa kita menerima bantuan asing.
Kita menerima input, khidmat nasihat dan lain-lain daripada pihak luar dan sebagai wakil rakyat sendiri pun banyak program-program yang dianjurkan pihak asing ini," ujar Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin.

Tambahnya, beliau tidak terperanjat dengan perkara ini, kerana memang sudah berlaku dalam PKR dan di pejabat Anwar Ibrahim sendiri ada penglibatan badan-badan asing ini.
Dalam masa yang sama, Zulkifli Noordin mengakui PKR memberikan tiap-tiap calon, sama ada calon atau parti yang bertanding di satu-satu kawasan yang ditandingi bantuan kewangan untuk menjayakan kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12.
"Di Parlimen Kulim Bandar Baharu sendiri iaitu Bahagian saya telah diberikan RM15 ribu peruntukan untuk menjayakan kempen PRU ke-12. Saya tidak menafikan memang kita menerima bantuan asing.
"Kita menerima latihan dari NGO asing ini, bagaimana nak berkempen dan bagaimana nak berjumpa dengan orang ramai, sampaikan saya sendiri ketika kita nak menganjurkan demostrasi telah dihantar berkursus di Viena dan di Filipina untuk mempelajari bagaimana nak berdemo. Ini semua memang tajaan badan-badan asing yang semua orang dah tahu" ujarnya yang menang kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu atas tiket PKR."
Tambahnya, penglibatan badan-badan asing ini ghairah untuk melihat kejatuhan kerajaan (Barisan Nasional) yang sedia ada sekarang ini kerana mereka mempunyai agenda sendiri di rantau Asia ini untuk memenuhi nafsu pihak-pihak tertentu.
"Yang itu kita sedar dan itulah sebabnya saya dan rakan-rakan Ahli Parlimen bebas mengambil sikap menentang mereka (pakatan pembangkang) sekarang ini, kerana banyak benda yang dilakukan, boleh merosakkan Negara kita,"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...