Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, December 17, 2013

HUSAM TURUN PANGKAT.. KESEPADUAN PAS MAKIN KUKUH DI KELANTAN. PENGARUH ANWARIS SEMAKIN KECUNDANG

Pengaruh Anwarisma Bawaan Husam Semakin Terpinggir??? \

Jika benar, alhamdulillah....

Bagaimana mungkin orang Kelantan boleh menyokong orang2 yang dilihat menyokong perjuangan pemimpin yang tidak tetap pendirian seperti Anwar Ibrahim yang senang dengan plurisma agama, menyokong LGBT, liberalisasi dan dibiyayai oleh dana Yahudi
 
Meskipun dalam pemilihan Muktamar PAS baru-baru ini, Datuk Husam Musa mengekalkan jawatan Naib Presiden parti dan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah tewas Timbalan Presiden parti, namun populariti di peringkat pusat tidak mencerminnwariskan kekuatan di peringkat negeri. 

Husam yang sebelum ini merupakan Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri 2 semasa kepimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diturunkan pangkat sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri 3 dalam rombakan pada Ahad. 

Datuk Ahmad Yakob, Pesuruhajaya PAS negeri yang baharu menggantikan Nik Aziz turut mengangkat Mohd Amar dari jawatan sebelumnya sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri 3 kepada Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri 1. 

Sebelum itu, sebaik sahaja Ahmad Yakob menjawat jawatan Menteri Besar Kelantan, beliau melantik Mohd Amar sebagai Timbalan Menteri Besar, tempat yang sebelum ini disebut-sebut sepatutnya milik Husam. 

Malah, Husam juga turut dicalonkan jawatan exco kanan kerajan negeri, jawatan yang disandangnya sejak sekian lama semasa kepimpinan Nik Aziz.  

Artikel penuh klik sini. 

Dr. Johari Mat : Kenapa Syiah Mahu Menumpang PAS ?

KOTA BHARU – Golongan dalam Pas yang terpengaruh dengan fahaman sesat Syiah digesa keluar daripada parti itu demi menghentikan kekeliruan dalam kalangan ahli dan masyarakat Islam.

Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Dr. Johari Mat berkata, tiada tempat untuk pengikut Syiah di dalam Pas kerana parti itu berteraskan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ).

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat berkata, golongan tersebut yang disifatkan sebagai penakut sepatutnya berhenti mengamalkan ‘taqiyyah’ atau berbohong untuk menyembunyikan keyakinan mereka kepada Syiah.

“Bagi saya orang yang tidak faham Syiah memang tidak akan faham, saya secara peribadi tidak teragak-agak menyatakan yang salah itu salah dan yang betul itu betul kerana kepentingan Islam mesti diletakkan di atas.

“Kalau golongan Syiah mahu ada parti sendiri, maka sila keluar dan tubuh parti, kenapa masih mahu menumpang Pas? Kenapa terus bertaqiyyah? Dasar orang penakut, timbulkan kepala kamu biar semua orang nampak, jangan terus ambil kesempatan daripada kebaikan orang lain,” katanya.

Beliau berkata demikian semasa sesi soal jawab dalam seminar Syiah dan Kesesatannya anjuran Pertubuhan Jaringan Ummah Kelantan (Jarum) dan Pusat Islam Kampus Kesihatan Universiti Sains Malaysia (USM), di sini hari ini – Utusan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...