Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, January 28, 2012

LIVE : HIMPUN Rakyat Penang Serbu Kompleks Budi Penyayang Kepala Batas

Apa Motif Meloyakini Hantaq Wartawan,Sabotaj Himpun?

Apa kejadah yang meloyakini hantaq wartawan supaya dapat memutaq cerita yang Program HIMPUN tidak berjaya dilaksanakan di Pulau Pinang,Padahal yang hadir lebih dari apa yang telah dilaporkan didalam Meloyakini.Ternyata mereka telah kantoi dalam melaporkan berita palsu

LIVE : HIMPUN Rakyat Penang Serbu Kompleks Budi Penyayang Kepala Batas


Pertemuan ini memberi peluang untuk berkongsi idea dan pendapat berkaitan isu permasalahan umat seperti agenda murtad dan Kristianisasi.
Para Mufti bersepakat bahawa keperluan persoalan aqidah perlu ditangani melalui hujah agama bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik.Dalam pertemuan bermakna ini, para Mufti yang hadir menyatakan persetujuan menyokong objektif dan agenda yang dibawa oleh HIMPUN selagi mana HIMPUN terus menolak usaha Kristianisasi dan gejala murtad yang semakin sukar dikawal dan membimbangkan ini.

DAP Takutkan HIMPUN Bersebab?


DAP takutkan HIMPUN yang diadakan hari nie kerana penyertaan akan ramai dan seperti satu peperangan akan berlaku.Pengerusi HIMPUN, Dr. Yusri Mohamad dalam ucapannya menyatakan lewat kebelakangan ini timbul kebiadaban penganut agama lain dalam mencabar kemurnian agama Islam. Usaha memurtadkan umat Islam merupakan perkara yang amat dikesali kerana apabila seorang Muslim itu murtad, ia telah menggadaikan bukan sahaja dunia malah akhiratnya juga. Beliau menyeru semua pihak agar tidak mencurigai agenda HIMPUN kerana perhimpunan ini diasaskan atas kesatuan akidah dan tidak mempunyai apa-apa kepentingan peribadi. Beliau juga memberi gambaran suara yang lantang dan jelaslah yang akan mempengaruhi keputusan yang bakal dibuat. Justeru, amat perlu untuk umat Islam berhimpun mencipta paduan suara atas dasar kesatuan akidah supaya penganut agama lain tidak akan berani mencalar kesucian agama Islam


Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik mengingatkan pesanan Allah SWT dalam Surah Al-Baqarah, ayat 120 bahawa orang Nasrani dan Yahudi tidak akan redha dengan orang Islam sehingga orang Islam mengikut jejak langkah mereka. Kedudukan Islam telah dicabar dan pertembungan budaya sedang berlaku dengan sengit dalam usaha musuh-musuh Islam merobek keperibadian dan jati diri umat Islam di Malaysia. Malangnya, masih ramai yang gagal melihat situasi ini adalah sebahagian daripada perancangan rapi musuh-musuh Islam dan hanya menganggap apa yang berlaku adalah kisah-kisah terpencil yang bersifat individu. Beliau menggesa umat Islam menjaga sensitiviti keimanan dan jangan sekali-kali bacul membelakangkan sensitiviti keagamaan semata-mata untuk kepentingan politik.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...