Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, January 22, 2012

Dr Hassan Ali nafi PAS adalah Agama

Video 2 : Dr Hassan Ali menyangkal dakwaan bahawa PAS adalah agama yang setaraf Islam. Jika PAS itu agama maka ianya akan ada nabi dan rasul tersendiri. Jika ada pengikut PAS yang menganggap pemimpin mereka setaraf Nabi maka mereka ini sudah tersimpang jauh dan terkeluar dari akidah Islam yang sebenar.










AHLI PAS MERU IKRAR SOKONG HASAN ALI!!

Dr. Rani yang sebelum ini telah ditolak mentah2 majoriti PAS Kawasan di Negeri Selangor untuk memegang jawatan Exco sebelum ini disentap lagi berdepan dengan masalah baru di Kawasan beliau sendiri di Meru.




Lebih dari 1500 ahli Penyokong PAS Kawasan DUN Meru hadir memenuhi Dewan Serbaguna Meru menyertai Ceramah Himpunan Selamatkan Akidah (HIMPUN) memperlihatkan protes mereka terhadap kepimpinan PAS Pusat yang memboikot sebarang usaha menghalang umat Islam menganut agama2 lain di Negara ini.

Kehadiran Hassan Ali selaku penceramah utama turut membangkitkan semangat mereka apabila laungan Takbir bergema berulang kali tatkala Hassan Ali memulakan ucapan sehingga akhir.




Lantas semakin membakar semangat mereka apabila melihat Pemimpin kanan PAS Selangor Hassan Basri turut hadir bersama2 membawa perjuangan ini.

Turut kelihatan hadir sama beberapa bekas Aktivis dan Pimpinan PAS Selangor yang tampil berani menyatakan sokongan terhadap individu yang diherdik sebagai Agen UMNO bernama Hassan Ali.



Gelaran Agen UMNO telahpun mereka ketahui sekadar label bagi menaikkan semangat benci ahli di peringkat akar umbi terhadap Pemimpin2 seperti Hassan Ali yang sebenarnya amat menyayangi perjuangan PAS yang beliau ikrar 15 tahun terdahulu.

Kelihatan beberapa ahli PAS menitiskan air mata tatkala doa dibacakan. Bukan berdoa untuk melaknat pihak lawan, bukan doa untuk menurunkan bala ke atas mana2 pihak, kerana doa2 sebegini seringkali diseru Pemimpin2 PAS sebelum ini.




Doa mereka hanya 1. Mohon pertolongan Allah agar akidah setiap umat Islam di Negeri ini khasnya, tidak kira akidah diri sendiri, yang bergelar ibu, yang bergelar bapa, kentalkan lagi jiwa anak2 Muslim, perkukuhkanlah akidah kesemua mereka ini dari terus hanyut menyanjung pegangan Kristian.

Melihat di keratan2 akhbar Harakah, Hassan Ali terus dinafikan pegangannya benar2 mengikut piagam parti. Namun Hassan Ali sedar, piagam PAS sekadar naskah pra syarat untuk mendapat sokongan Umat Islam dan Melayu di Negara ini.

Rata2 tidak menerima Pemimpin2 PAS kini secara terbuka mengherdik Pemimpin2 yang lahir dan didik dengan pegangan Islam yang kental seperti Hassan Ali ini.

Lebih kotor percaturan politik Pemimpin2 Parasit PAS kata mereka, apabila terdesak memecat terus orang ini hanya kerana kritikan terhadap individu yang pernah menghina Perjuangan mereka 1 ketika dahulu bernama Anwar Ibrahim.




Dr. Rani juga kata mereka telah dirosakkan apabila diracuni minda2 Pemimpin2 Parasit yang rata2 dakwa mereka merupakan orang2 kanan Anwar dalam PAS sehingga tergamak menghina Hassan Ali.

Walhal beliau dahulu seringkali mengingatkan ahli di akar umbi Meru ini agar berikrar membantu Hassan yang sanggup menyumbang tenaga waimah nyawanya sendiri berhadapan musuh.

Ianya turut membawa hasil kejayaan yang mencipta sejarah tersendiri sepanjang tempoh PAS bertapak di Negeri Selangor.

Akan tetapi, sia2 sajalah berjuang sehingga memegang kuasa, akan tetapi perjuangan lebih 50 parti ini tetap disekat, diherdik, dikelar oleh puak2 yang umum mengetahui tidak menerima Islam sebagai pegangan mana2 perundangan di Negara ini.



Parasit2 PAS dakwa mereka semakin liar menghakis perjuangan parti lantaran hampir terlupa akan pesanan Almarhum Fadzil Noor : -

"PAS tiada sebarang masalah bekerjasama dengan mana2 pihak di Negara ini, waimah UMNO dan DAP sekalipun. Akan tetapi, mereka tidak boleh menghalang perjuangan kita mempertahankan Al Qur'an dan Sunna sebagai prinsip dan perundangan rujukan pemerintahan Negara."





"Jikalau mereka enggan terima, mereka boleh menarik semula kerjasama bersama ini.Kita tidak boleh tunduk semua permintaan DAP, kita telah kompromi dengan beberapa perkara..."

Reaksi Fadzil Noor ketika disoal Majalah keluaran Ahmad Luthfi pada 2001 menjawab tuduhan PAS punca DAP keluar Barisan Alternatif kerana isu Negara Islam.
Salah seorang Pemimpin PAS Kawasan yang hadir mendakwa, tidak ada gunanya bercakap soal moral, soal akhlak, soal rasuah mahupun korupsi, akan tetapi ianya tidak diselesaikan merujuk Al Qur'an dan Sunnah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...