Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, January 29, 2012

KENYATAAN ANWAR IBRAHIM MENGENAI ISRAEL !!!

KENYATAAN ANWAR IBRAHIM MENGENAI ISRAEL !!! INI JAWAPAN MUHYIDDIN YASSIN !!!


Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta Datuk Seri Anwar Ibrahim tampil memberi penjelasan tentang komitmennya untuk mempertahankan Israel ketika ditemuramah oleh akhbar Wall Street Journal (WSJ).Timbalan Perdana Menteri bertanyakan sama ada kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bermakna beliau (Anwar) mementingkan Israel dan menidakkan hak rakyat Palestin yang ditindas oleh rejim Yahudi itu.

“Adakah dia (Anwar) lebih mengutamakan Yahudi dan Israel daripada Palestin? Adakah ini pendirian sebenar Pakatan Rakyat, sedangkan kerajaan tidak mengadakan hubungan diplomatik dengan Israel,” katanya kepada pemberita selepas mengunjungi Kampung Kebun Baru, Jementah.

Bernama Melaporkan Tan Sri Muhyiddin,yang juga Timbalan Presiden Umno,berkata masyarakat Palestin ketika ini dianggap sebagai rakyat terbuang, tanpa mempunyai tempat tinggal dan pada masa sama berhadapan dengan kezaliman tentera Israel.Tan Sri Muhyiddin ditanya tentang kenyataan pemimpin pembangkang itu ketika ditemuramah oleh WSJ semalam, di mana Anwar secara terbuka menyatakan ia akan mempertahankan keselamatan Israel.

“Barisan Nasional berasa amat kecewa (dengan kenyataan Anwar itu),” katanya.

Kerajaan,kata beliau,turut berasa amat kecewa dengan proses damai Israel dan Palestin yang telah berlangsung lama tetapi sehingga kini gagal mencapai objektifnya untuk mewujudkan perdamaian di antara kedua-dua pihak –

INI KER YANG ANDA NAK ???

ANWAR IBRAHIM JADI PERDANA MENTERI TAPI ADA HUBUNGAN DENGAN ISRAEL ???

ANDA KENA JAGA-JAGA !!!

ANWAR MUNGKIN AKAN PUSING STATEMENT BERKENAAN ISRAEL INI !!!

RENUNG-RENUNGKAN

SAMAN WALL STREET JOURNAL PULAK!!!


KUALA LUMPUR, 28 Jan — Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran kepada mana-mana pihak termasuk Pemuda Umno supaya tidak memutarbelit kenyataan kononnya Ketua Pembangkang itu mengkhianati aspirasi rakyat Palestin.
Dalam satu kenyataan ringkas, Anwar menegaskan temubual bersamaWall Street Journalbanyak membincangkan isu yang berkaitan dengan dasar luar negara dan Palestin.
“Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.“


"Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormat,” kata Ketua Umum PKR ini.
Jelas Anwar jawapan yang diberikan berbunyi: “Saya menyokong semua usaha melindungi keselamatan negara Israel.”
Ps: Demikian jawapan yang diberikan oleh Si Ketua Penipu tu berhubung dakwaan mengatakan yang dia menyokong keselamatan Rejim Zionis Israel.

Apa yang dia maksudkan dengan keselamatan Israel? Adakah dia menyokong penubuhan negara tersebut? Itu sebenarnya yang menjadi persoalan utama.


Jika benar apa yang dilaporkan oleh The Wall Street Journal tu tak betul, kenapa dia tak ambik tindakan dan mengecam pendedahan yang dibuat oleh mereka?

Sebelum ni, puas puak - puak Pakatan Pembangkang tu suruh isteri Perdana Menteri ambik tindakan terhadap sebuah artikel yang disiarkan di Australia. Terutama Si Mahfuz Bean tu.

Jadi sekarang, Kenapa Si Mahfuz tu tak nak desak Si Ketua Penipu tu agar mengambil tindakan sedemikian?

Dan kalau dia nak saman, saman sekali Dr. Chandra yang turut membuat dakwaan bahawa dia pernah keluarkan kenyataan yang sama di Australia dulu. Jangan setakat dakap je pandai!!! Bila suruh buat, banyak pulak alasan dia!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...