Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, September 21, 2011

Nik Aziz Akui Skandal XXX Hussam Musa Naib Presiden PAS Memalukan Parti

Wednesday, September 21, 2011



Blogger Upahan Hussam Musa Yang Menerima
RM2 Juta Setahun Bersama China Doll


Hussam Musa menfailkan saman RM 5 Juta ke atas Blogger Kickdeffela yang pernah memerima bayaran RM350 Ribu dari Hussam sendiri. Hussam Musa menwar warkan saman tersebut didalam dada dada akhbar terutama Akhbar Sinar Harian yang mengeluarkan dimuka hadapan isu Saman ini di negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Hussam Musa Saman Blogger Kickdefella atas kerana artikel dibawah ini yang mana inilah kebenaran yang ditakuti oleh Hussam Musa. Gomo pohon agar semua rakyat membaca nya terutama anak Kelantan dan yang pasti ahli PAS sendiri.....................

KOTA BHARU – Kerajaan Negeri Kelantan berhasrat membuat pengambilan tanah yang menempatkan Arked Uda bagi membangunkan premis perniagaan sebagai usaha menyelesaikan masalah yang dihadapi peniaga kecil di situ.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, kerajaan negeri mempunyai kuasa untuk mengambil alih lot tanah itu dengan membayar pampasan.

Menurutnya, Uda Holdings Berhad akan dimaklumkan perkara itu seberapa segera bagi membolehkan ia dimajukan serta mengembalikan fungsi asal membantu perniagaan bumiputera di Bandar Kota Bharu.

“Hasrat Uda membina pangsapuri tidak selari dengan matlamat asal, bila kita melihat Uda gagal memenuhi matlamat itu maka kita mengambil keputusan membuat pengambilan.

“Kita akan membina kompleks peniaga kecil di tapak seluas lebih 0.7 hektar itu yang memberi peluang kepada peniaga asal terus menjalankan perniagaan,” katanya.

Arahan pemindahan peniaga Arked Uda ke Bazar Tok Guru katanya, menimbulkan masalah yang perlu diselesaikan.

Menurutnya, Bazar Tok Guru pada asalnya dibina bagi membolehkan hampir 300 peniaga Bazar MPKB berniaga kerana bangunan asal akan diruntuhkan.

“Oleh kerana lebih 100 peniaga Arked Uda juga memerlukan tempat dan semuanya mahu di tingkat bawah, maka kita terpaksa mengecilkan lot kedai.

“Saya anggap peniaga Arked Uda berniaga sementara di Bazar Tok Guru, sebelum bangunan mereka disiapkan di tapak asal, selepas itu lot kedai yang dikatakan kecil itu akan dibesarkan,” katanya. Sinar Harian 27, Januari 2011

Dua perkara penting telah berlaku pada pagi ini bila saya membaca kenyataan Exco Perancang Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan, YB Dato’ Husam Musa, di dalam sebuah akhbar tempatan Edisi Timur. Ianya seperti berikut,

Kerugian Meningkat

Husam mendakwa Kerajaan Negeri akan mengambil semula tanah milik UDA Holdings Berhad dengan membayar pampasan bagi menyelesaikan masalah Lubang Kubur Tok Guru yang sempit.

Ini mengakibatkan kos yang terpaksa ditanggung oleh Kerajaan Negeri Kelantan daripada isu Bazar Tok Guru atau namanya sekarang Lubang Kubur Tok Guru ini akan meningkat lagi. Jika setahun yang lalu blog ini telah melaporkan Kerajaan Negeri kerugian RM50 juta akibat angkara urusan menantu Nik Aziz dalam hal Lubang Kubur ini. Jika dicampur dengan jumlah terbaharu pampasan yang akan dibayar, ia pasti meningkat lagi.

Akibat pendedahan saya setahun lalu, Husam telah mengumumkan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Kelantan pada 27 Januari 2010 akan melantik firma Audit Bebas bagi menyiasat dakwaan saya. Tetapi itu setahun yang lalu. Semuanya kemudiannya disapu ke bawah permaidani dan Husam tidak lagi pernah menyebut tentang keputusan Audit Bebas itu.

Kerugian RM50 juta itu ialah berpunca daripada pemberian tanah yang bernilai hampir RM30 juta kepada pemaju tanpa Kerajaan Negeri menerima pulangan setimpal selama 99 tahun. Kedua ialah apabila Exco membuat keputusan di dalam mesyuarat Exco pada 23 Januari 2010, membeli semula dengan harga RM23 juta tingkat bawah Lubang Kubur Tok Guru daripada pemaju yang telah diberi tanah bernilai RM30 juta pada perjanjian awal.

Hari ini, Husam memaklumkan kos kerugian ketiga iaitu apabila Kerajaan Negeri akan terpaksa membayar pampasan pada jumlah yang belum disebut kepada UDA Holdings Berhad.

Mengapa Kerajaan Negeri Perlu Membayar Pampasan?

Kerajaan Negeri perlu membayar pampasan kerana mahu mengambil semula tanah UDA yang sekarang menempatkan AKED UDA di mana separuh daripada peniaga yang sepatutnya berpindah ke Lubang Kubur Tok Guru sedang berniaga.

Kerajaan Negeri kemudiannya akan membesarkan ruang niaga para peniaga di AKED UDA ini pada kos lain pula.

Apakah ini lagi satu perbelanjaan yang tidak sepatutnya dibelanjakan jika Perbadanan Menteri Besar Kelantan membina Bazaar Tok Guru dan bukannya membina Lubang Kubur Tok Guru?

Perbelanjaan yang tidak sepatutnya ini ialah kerugian. Lebih malang lagi kita melihat episod Bazar Tok Guru yang menjadi Lubang Kubur ini mengakibatkan kerugian dan kerugian dan kerugian kepada Kerajaan Negeri seolah-olah ia tidak berkesudahan.

Ini membawa kepada perkara kedua iaitu penipuan Maha Agung Husam Musa.

Perpindahan Peniaga AKED UDA Ke Lubang Kubur Tok Guru Hanya Sementara

“Saya anggap peniaga Arked Uda berniaga sementara di Bazar (Lubang Kubur) Tok Guru, sebelum bangunan mereka disiapkan di tapak asal, selepas itu lot kedai yang dikatakan kecil itu akan dibesarkan,” Kenyataan Husam di dalam Sinar Harian hari ini.

Mereka yang terlibat dan saya yang menjadi saksi perbincangan pertama penubuhan Bazar Tok Guru amat terkejut dengan kenyataan ini.

Sejak bila perpindahan peniaga Arked Uda ke Lubang Kubur Tok Guru adalah bersifat sementara? Ini tidak pernah dimaklumkan dari awal penubuhannya. Ini juga tidak dimaklumkan didalam MOU di antara Peniaga AKED UDA dan Nik Aziz pada 6 Mac 2008. Ini juga tidak dibincangkan di dalam sessi dialog Husam dengan Persatuan Peniaga AKED UDA dan PASAR LAMA MPKB pada 14 Oktober 2009.

Ini juga tidak pernah dimaklumkan kepada peniaga AKED UDA pada pertemuan dengan Timbalan Menteri Besar Kelantan pada minggu pertama Disember 2009.

Ia juga tidak pernah dibincangkan di dalam Mesyuarat Exco pada 23 Januari 2010 apabila Mesyuarat Kerajaan Negeri membincangkan formula penyelesaian penempatan 415 peniaga yang dijanjikan ruang niaga tingkat bawah Bazar Tok Guru oleh Nik Aziz, dua hari sebelum pilihanraya umum 2008.

Ia juga tidak dibincangkan di dalam Mesyuarat Exco 27 Januari 2010 apabila Mesyuarat Kerajaan Negeri membincangkan kesahihan dakwaan saya dan bagaimana mahu membersihkan nama Kerajaan PAS Kelantan dari tuduhan tidak efisien.

Jadi dari manakah datangnya pula cerita perpindahan Peniaga AKED UDA ke dalam Lubang Kubur Tok Guru ini bersifat sementara? Adakah ia datang dari langit dan jatuh ‘beleboq’ atas kepala besar Husam setelah Nik Aziz tidak semena-mena menyalahkan UDA Holdings Berhad sebagai punca ruang niaga Bazar bertukar menjadi lubang kubor? (rujuk Nik Aziz, Sinar Harian, 26 Januari 2011).

Nik Aziz berkata, isu Bazar Tok Guru sengajakan dipolitikkan pihak tertentu sedangkan Kerajaan Negeri berusaha membantu peniaga.

“Peniaga Bazar MPKB diarahkan pindah kerana bangunan itu akan diruntuhkan, kita menangguhkan setahun lagi bagi membolehkan tempat perniagaan untuk mereka disiapkan terlebih dahulu.

“Dalam masa sama peniaga Arked Uda juga bakal hilang tempat apabila Uda berhasrat membangunkan kawasan itu,” katanya.

Kerajaan Negeri katanya, hanya akan membuat permohonan tanah Uda itu untuk peniaga asal sekiranya Uda tidak mematuhi syarat.

Ketika ditanya mengenai ruang niaga yang sempit di Bazar Tok Guru, Nik Aziz berkata, ia bagi membolehkan peniaga daripada kedua-dua kawasan itu mendapat tempat.

“Memanglah sempit, sebab pada asalnya kami mencadangkannya untuk peniaga Bazar MPKB sahaja, kami betul-betul nak tolong mereka (peniaga Arked Uda),” katanya. Sinar Harian 26 Januari 2011


Bersama ini saya lampirkan laporan dan minit pertemuan dan sessi dialog di antara Husam dengan persatuan-persatuan yang mewakili peniaga yang sepatutnya dipindahkan ke Bazar Tok Guru sebelum ia menjadi Lubang Kubur.



Sekiranya Perpindahan Ini Bersifat Sementara

Baiklah, andainya sebagai jalan keluar daripada kemelut yang membunuh kredibiliti Nik Aziz ini, Peniaga AKED UDA akan dipindah-pindahkan dari AKED UDA ke Lubang Kubur Tok Guru. Dan jika mereka masih hidup selepas beberapa ketika dalam Lubang Kubur itu, dipindahkan kembali ke AKED UDA yang di ambil dan dibaik-pulih dari UDA Holdings Berhad, apakah implikasi kewangan ke atas rakyat Kelantan?

Pertama, Kerajaan Negeri terpaksa membayar pampasan kepada UDA. Kedua, Kerajaan Negeri terpaksa membaik-pulih dan perbesarkan ruang niaga usang di AKED UDA. Ketiga, selepas peniaga AKED UDA dipindahkan semula dari Lubang Kubur ke tempat asal mereka, ruang niaga di Lubang Kubur Tok Guru akan dipecahkan semula bagi membuat ruang niaga yang lebih luas dan selesa dan kosnya ditanggung lagi oleh Kerajaan Negeri.

Kos-kos ini tidak sepatutnya berlaku jika PAS telah menunaikan janji pilihanraya umum 2008 mereka. Kos-kos ini tidak sepatutnya di tanggung oleh rakyat Kelantan yang memilih kerajaan pada 8 Mac 2008 lalu jika Menteri Besarnya tidak memberi kuasa besar di PMBK kepada menantunya. Kos-kos ini adalah kerugian di atas kerugian yang sudah berjumlah RM50 juta.

Tetapi ini semua kos duniawi semata-mata. Bagaimana kos di akhirat kelak ke atas pemimpin yang menipu dan menindas rakyat yang dipimpinnya. Saya yakin PAS dan penyokongnya tahu jumlah kos di akhirat kelak kerana sekian lama mereka asyik duduk mengira kos akhirat yang mereka kata akan ditanggung oleh pimpinan Barisan Nasional.

Satu ketika dahulu saya bangga mengenali seorang yang bernama Husam. Seorang yang sentiasa memperkenalkan dirinya sebagai pembela insan-insan kecil. Tetapi hari ini Husam menurun taraf dirinya kepada sekadar pengangkat najis Abdul Ariffahmi Ab Rahman.




“Saya tidak boleh biarkan Kerajaan buat macam ini kepada rakyat. Kalau Tok Guru tak bela rakyat, saya akan lawan Tok Guru untuk rakyat….” lebih kurang begitulah kata-kata Husam kepada saya dan para sahabat serta para peniaga yang berdiri teguh bersamanya menentang Ariffahmi pada 14 Oktober 2009 di dalam bilik mesyuarat Pejabat Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Lalu selepas itu, kami beredar ke bawah bayangan tangki air besar Air Kelantan di Taman Indera Petra. Sambil meneguk air kelapa, kami sahabat Husam menyatakan kekaguman kepada ketegasannya. Kita berusaha singkirkan Ariffahmi supaya Husam dapat menjalankan amanahnya kepada rakyat dan bukan menipu rakyat.


Ehsan Blogger Kickdefella


Rakyat Boleh menilai mengapa Hussam Musa begitu takut dengan apa yang Kickdefella nyatakan dalam artikel ini dan untuk makluman semua Hussam Musa telah bertindak BACUL bila turut mendapatkan perintah Mahkamah agar:
"satu injuksi bagi menghalang Defendan dan/atau ejen ejennya dan/atau pembantu pembantunya dan/atau sesiapa sahaja dari berkomunikasi, memberi komen, mengulangi dan/atau menyebabkan penerbitan kenyataan kenyataan atau perkataan yang berunsur fitnah terhadap plantif"

Anda boleh lihat kenyataan Hussam Musa yang mana telah MENYEKAT KEBEBASAN MEDIA dan juga MENYEKAT KEBEBASAN RAKYAT dari bercakap isu Wang Rakyat yang disongkapkan Hussam Musa. Mengapa takut jika beliau tidak salah?

Gomo menyokong Hussam Musa menyaman Kickdefella jika benar beliau tidak melakukan ROMPAKAN Wang Rakyat Kelantan tetapi Gomo JIJIK dengan apa yang Hussam Musa lakukan iaitu Kebebasan Rakyat untuk mengetahui kebenarannya apabila kes tersebut dibicarakan di Mahkamah.

Mengapa hendak disekat isu tersebut dari diketahui Rakyat Malaysia? Jika benar Hussam Musa tidak salah maka biarkan kami seluruh rakyat menilai Proses Mahkamah yang akan berjalan. Biar kami turut sama mengadilinya.


Psssttt....Hussam Musa tak pulak saman isu RM350 Ribu yang Kickdeffela dapat dari beliau, pasal apa? He he he


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT
,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...