Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, September 19, 2011

Anwar akhirnya mengaku dirinya di"checkmate"kan !!!

"Persoalannya, kenapa sekarang baru Anwar mengambil sikap tidak mahu melayan, sedangkan sebelum ini, beliau berhempas pulas menafikan dalam setiap ceramahnya bahawa pelaku seks bersama pelacur itu adalah dirinya ? Adakah kini beliau terasa "checkmate"nya dan berdiam diri sebagai tanda mengakui bahawa beliaulah yang melanggan pelacur cina tersebut !!"

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah membuat keputusan enggan melayan atau mengulas sebarang soalan berkenaan isu rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang didakwa mempunyai hubungkait dengan skandal video seks yang tersebar di internet beberapa hari lepas.

“Saya dah kata tak mahu layan. Kalau isu ini isu moral, soal judi, maksiat arak, kezaliman, fitnah atau mengaibkan orang…saya tak akan layan atau jawab,” katanya di Petaling Jaya seperti dilaporkan Mstar

Kenyataan itu sebagai penegasan terhadap apa yang diperkatakan semasa majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran Keadilan Kedah, di Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti, semalam.


Persoalannya, kenapa sekarang baru Anwar mengambil sikap tidak mahu melayan, sedangkan sebelum ini, beliau berhempas pulas menafikan dalam setiap ceramahnya bahawa pelaku seks bersama pelacur itu adalah dirinya ?


Apakah Anwar sudah kehabisan modal untuk mempertahankan dirinya, setelah rakaman CCTV itu jelas menunjukkan dirinya bersama Datuk Shazaly Eskay Abdullah ?

Malah, ketika mula-mula isu video seks ini ditayang sebuah bilik di Hotel Carcosa Seri Negara, jam 10 pagi pada 21 Mac 2011, pada sebelah petangnya Anwar secara serta merta mengadakan sidang media untuk menafikan pelaku itu adalah diri.

Walhal ketika itu Datuk T (yang ketika itu masih belum dikenali) tidak menuduh pelaku itu adalah Anwar, sebaliknya membiarkan para editor kanan media membuat keputusan sendiri, siapakah identiti pelaku tersebut.
Lebih tragis lagi pada keesokan harinya, 22 Mac, Anwar bergegas membuat laporan polis supaya menangkap Datuk T dan dalam masa sama menafikan pelaku seks itu adalah dirinya.

Namun, tindakan Anwar tidak berjaya menghentikan orang ramai bercakap mengenainya, malah disusuli pula dengan cabaran kepadanya supaya menunjukkan jam tangan Omega dan menggesa agar dirinya bersumpah.
Menariknya, kedua-dua persoalan jam tangan Omega dan bersumpah disambut Anwar dengan berang. Beliau mengambil langkah provokatif, memarahi wartawan.
Kenapa Anwar perlu mengambil langkah sedemikian ?

Berjayakah langkah ‘tutup mulutnya’ memadamkan keraguan yang sedang bermain di minda rakyat ?

Sumber: AIDC

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...