Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, September 4, 2014

ZULKIFLI BIN NOORDIN : PR ini bukan Pakatan Rakyat - tetapi adalah Penderhaka Raja!

ZULKIFLI BIN NOORDIN

04 September 2014

PENDERHAKA KESULTANAN MELAYU!

Bang Non, Tuanku titah hantaq lebih daripada dua nama; tapi kita hantaq satu nama! Kita punya ilmu hisab dah kira D- ni!!! Ni yang Jah fenin ni Bang Non...fenin!!!
Salam 2 all.

Saya merujuk kepada isu penamaan nama calon Menteri Besar Selangor oleh pakatan pembangkang DAP-PKR dan PAS kepada Baginda Tuanku Sultan Selangor.

Kenyataan media Istana Selangor bertarikh 26 Ogos 2014 cukup jelas - bahawa 'Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor menitahkan agar setiap pemimpin parti PAS, PKR dan DAP mencadangkan lebih daripada dua (2) nama daripada parti-parti dalam Pakatan Rakyat sebagai calon Menteri Besar Selangor'.

Rasanya pelajar Tadika Kemas pun boleh faham titah Tuanku Sultan - lebih daripada dua nama - maknanya paling kurang tiga nama!

Takkan benda mudah macam tu pun PKR dan DAP tak faham. Teruk sangat ke tahap penguasaan bahasa Melayu mereka sampai jadi bodoh dan bangang tak reti nak patuh titah Tuanku Sultan?

Dengar cerita Ketum PKR Anwar Ibrahim adalah lulusan ijazah Pengajian Melayu daripada Universiti Malaya. Takkan graduan lulusan pengajian Melayu yang juga merangkap Ketum Penasihat PKR tidak boleh menasihatkan parti yang diketuai bini dia supaya mentaati tiah Tuanku yang cukup mudah itu?

Tetapi ternyata itulah yang terjadi. PKR & DAP telah mengemukakan hanya satu nama iaitu Wan Azizah!

Lebih daripada dua (2) nama dengan hanya satu (1) nama sangat berbeza! Itu pun mereka tidak faham-faham?

Ini membawa kita kepada satu rumusan - bahawa mereka dengan sengaja mengingkari titah Tuanku Sultan! Takkan mereka bodoh tahap gaban tak tahu beza lebih daripada dua (2) nama dengan hanya satu (1) nama sahaja?

Ini bermakna mereka dengan sengaja menderhaka kepada titah Tuanku Sultan. Ini satu perbuatan yang sangat biaDap lagi kurang ajar kepada institusi Raja-Raja Melayu.

Oleh itu, saya merafak sembah kepada Baginda Tuanku Sultan Selangor supaya menolak apa juga nama yang akan diberikan oleh kedua-dua parti PKR-DAP selepas daripada ini kerana mereka jelas telah dengan sengaja mengingkari titah Tuanku dan menderhaka!

Bagaimana mungkin parti dan pemimpin parti yang menderhaka kepada Tuanku layak menjadi Datuk Bendahara @ Datuk Menteri Besar Selangor!

PR ini bukan Pakatan Rakyat - tetapi adalah Penderhaka Raja!

Lagi pun, nama-nama yang kononnya mahu dikemukakan sebagai calon MB Selangor - Azizah dan Azmin - adalah tidak layak untuk memimpin negeri Darul Ehsan ini. Bukan kerana mereka anak kelahiran Singapura! Juga bukan kerana mereka bukan anak Selangor. Sebaliknya mereka ini memang tidak layak kerana tidak mempunyai kewibawaan dan integriti untuk menduduki jawatan MB Darul Ehsan ini!

Antara contohnya mudah.

Baginda Tuanku Sultan telah menyatakan dengan jelas pendirian Baginda bahawa kristian tidak boleh mengguna-pakai kalimah Allah kerana bercanggah dengan Seksyen 9 Enakmen Anti-Dakyah Selangor.

Tetapi Azizah dan Azmin terang-terang menyokong pendirian Ketum dan parti mereka bahwa kristian hendaklah dibenarkan mengguna-pakai kalimah Allah, walaupun rakan komponen mereka Majlis Syura'  PAS dengan jelas membuat ketetapan menegah perbuatan itu.

Mana mungkin mereka yang berpendirian bercanggah dengan Baginda Tuanku Sultan dalam soal yang begitu asas dan fundamental layak menjadi Datuk Menteri Besar untuk menasihatkan Tuanku?

Isu penamaan calon MB ini membuktikan entiti yang dinamakan 'Pakatan Rakyat' sebenarnya adalah 'Pecahan Rakyat'. Bagaimana mereka boleh mengaku sebagai sebuah 'pakatan' sedangkan dalam soal pokok seperti siapa patut menjadi MB pun mereka berpecah!

Sebenarnya secara tidak rasmi Pakatan Rakyat sudah berkubur, secara rasminya mereka memang tidak ujud.
Memandangkan mereka telah memilih untuk menderhaka kepada titah Tuanku Sultan, maka adalah lebih wajar Tuanku Sultan tidak melayan lagi karenah mereka. Tuanku Sultan sudah memberi ruang dan peluang yang secukupnya kepada pimpinan PKR-DAP; tetapi mereka memilih untuk mengingkari titah Tuanku.

Jangan dilayan para penderhaka ini!
Saya berpendapat adalah wajar untuk Tuanku Sultan hanya menerima senarai yang dikemukakan oleh PAS kerana hanya PAS yang telah mentaati titah perintah Tuanku Sultan dengan mengemukakan lebih daripada dua (2) nama.
Apa pun, keputusan muktamad di tangan Tuanku. Undang-Undang Tubuh Perlembagaan Negeri Selangor adalah jelas bahawa kuasa melantik seorang Datuk Menteri Besar, yang dahulu dikenali sebagai Datuk Bendahara, adalah kuasa mutlak dan muktamad Tuanku.
Apa juga titah dan keputusan Tuanku, kami rakyat yang bernaung dibawah mahkota Tuanku di Selangor akan tetap patuh dan menjunjungnya.
DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU! DAULAT TUANKU!

Wallahua'lam & Wassalam.
Adios amigos, grasias senor.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
09 Zul-Qaedah 1435
04 Sept 2014

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...