Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, September 5, 2014

Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) Akan Halang Perpaduan Antara PAS dan UMNO

ADAKAH HUSAM MULA RANCANG 

NAK JADI PRESIDEN PAS???


Penubuhan satu kumpulan 100 ahli PAS yang dinamakan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) di Kota Baru, Kelantan pada Ahad mula diberi perhatian.

Satu sumber memberitahu The Malaysian Insider penubuhan kumpulan itu bertujuan untuk menghalang PAS meninggalkan Pakatan Rakyat dan bekerjasama dengan UMNO.

“Dalam pertemuan pada hari Merdeka itu, kita berjaya kumpul 100 orang yang datang dari seluruh negara untuk tujuan yang sama iaitu meletakkan perjuangan PAS atas landasan yang betul,” kata salah seorang penggerak utamanya yang tidak mahu dikenali kerana dakwanya kumpulan konservatif dalam parti itu tidak boleh bertoleransi dengan perbezaan pendapat.

Lapor The Malaysian Insider inisiatif penubuhan PasMa bermula selepas Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu Jawatankuasa PAS Pusat pada 25 Ogos bahawa beliau mahu bekerjasama dengan UMNO untuk menubuhkan kerajaan di Selangor.
 
“The Malaysian Insider melaporkan minggu lepas Hadi mencadangkan PAS, UMNO dan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bekerjasama dengan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali sebagai menteri besar.

“Bagaimanapun, setiausaha politik Presiden PAS itu, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar menafikan laporan itu dan menegaskan tiada perbincangan dilakukan di antara Azmin dan Hadi. The Malaysian Insider mempertahankan laporan awalnya itu,” lapor portal itu.

Sumber memberitahu The Malaysian Insider, PasMa akan mengadakan majlis penerangan di seluruh negara untuk menjelaskan mengapa PAS perlu kekal dalam PR dan menolak UMNO.



“Majlis penerangan pertama akan diadakan di sebuah hotel di Shah Alam pada 8 September dan akan menampilkan tiga ahli panel iaitu Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa, Ahli Jawatankuasa (AJK) Pusat Datuk Dr Mujahid Yusof dan bekas ahli Majlis Syura Ahmad Awang,” lapor The Malaysian Insider.

Portal itu turut mendakwa terdapat khabar angin yang mula tersebar baru-baru ini kononnya seorang pemimpin kanan PAS membawa tiga ADUN PKR Selangor bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Mesyuarat itu bertujuan membuka jalan kerjasama antara tiga Adun PKR itu dengan PAS dan UMNO bagi membentuk kerajaan baru di Selangor,” lapornya lagi.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...