Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, February 1, 2013

HADI AWANG BERCANGGAH DENGAN NIK AZIZ!!

ISU NASHARUDDIN : HADI AWANG BERCANGGAH DENGAN NIK AZIZ!!


Sebelum ini MiM menulis satu entri kenyataan Nik Aiz mengenai perlucutan jawatan Nasharuddin Mat Isa dalam Majlis Syura PAS. Kenyataan itu disiarkan dalam The STAR.

Di antaranya :
Katanya, Nasharuddin tidak perlu lagi menunggu surat daripada parti berkenaan status keahliannya kerana pemecatan daripada Majlis syura secara automatik bermaksud beliau bukan lagi ahli PAS.


Anda baca entri tersebut : KLIK SINI

Di bawah pula adalah kenyataan Hadi Awang yang bercanggah dengan kenyataan Nik Aziz seperti yang dilaporkan oleh The STAR!
Nasharudin Mat Isa kini hanyalah seorang ahli biasa parti selepas bekas Timbalan Presiden Pas itu dipecat daripada menganggotai Majlis Syura Ulama parti. 
Sehubungan itu, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, malang bagi UMNO kerana mendapatkan bantuan daripada seorang ahli biasa parti itu. 
Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan maksud bantuan tersebut tetapi dipercayai berkaitan penyertaan Nasharudin bersama rombongan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ke Gaza baru-baru ini. 
''Dia ahli biasa Pas. Sangat malang bagi UMNO tiada orang, terpaksa ambil bantuan ahli biasa Pas,'' katanya kepada pemberita selepas ceramah perasmian Karnival Kedah Sejahtera Pas Kawasan Pokok Sena di sini malam tadi. 
Beliau ditanya mengenai status Nasharudin selepas dipecat sebagai anggota Majlis Syura Ulama pada 13 Januari lalu.- Utusan.
Hadi Awang berkata Nasharuddin masih ahli biasa PAS tetapi The STAR melaporkan Nik Aziz menyatakan sebaliknya.

Yang mana satu yang betul?

Nik Aziz juga mengeluarkan satu lagi kenyataan yang dianggap melampau :
"Menteri itu akan masuk neraka, tidak ada kuasa yang boleh menyekat dia masuk neraka kecuali syafaat Nabi Muhammad SAW." 
Seolah-olah mempunyai kuasa menentukan balasan seseorang, Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat 'memutuskan' bahawa menteri yang bertanggungjawab dalam agihan royalti minyak kepada negeri akan masuk neraka kerana dakwanya telah menafikan hak kerajaan Pas Kelantan. 
Biarpun tidak menyebut dengan khusus nama menteri yang dimaksudkan, dapat difahami bahawa beliau merujuk kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Menteri Kewangan. - Utusan
Sejak bila beliau boleh menentukan seseorang itu masuk neraka?


Anda baca juga memorandum kepada Sultan-sultan Melayu : KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...