Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, January 19, 2013

Kerajaan Jepun CARI PENYEBAR FITNAH RM207 BILION

kawan copy aje artikel ini..

Nizar PANIK ... Kerajaan Jepun CARI PENYEBAR FITNAH RM207 BILION

| Saturday, January 19, 2013

Tuntutan RM207 Bilion Mangsa Perang : Jepun Desak Malaysia Siasat Penyebar Fitnah.

KUALA LUMPUR 19 Jan. - Dakwaan bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin mengenai pampasan RM207 bilion kepada mangsa buruh paksa semasa pendudukan Jepun di Tanah Melayu akhirnya mendapat maklum balas tegas dari Jepun .

Menurut Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah , kerajaan Jepun meminta Malaysia menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menyebarkan dakwaan palsu itu .

Perkara itu terkandung dalam surat dihantar Pejabat Kedutaan Jepun kepada Malaysia. Datuk Seri Ahmad Husni juga memaklumkan pihak yang terbabit juga telah memalsukan memo yang dikeluarkan pegawai perbendaharaan negara.

Nizar dalam laman 'twitter' beliau seolah-olah cuba memberikan respon berhubung perkara ini dengan mengeluarkan 'posting' yang dilihat agak terpesong dengan kenyataan asal beliau mengenai pampasan berjumlah RM 207 billion .

alt

Kenyataan 'twitter' Nizar langsung tidak menyebut berkenaan pampasan RM 207 billion tetapi mempersoalkan 'wang darah' yang dibayar oleh kerajaan Jepun digunakan oleh kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Dr. Mahathir untuk menubuhkan MISC.
Untuk rekod pada tahun 1967, kerajaan Malaysia yang pada ketika itu masih dibawah kepimpinan Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman , melalui perjanjian dengan kerajaan Jepun yang bersetuju memberi RM 25 juta kepada Malaysia untuk pembelian 2 buah kapal dagang dari negara Jepun. Pembelian kapal dagang ini merupakan titik tolak penubuhan syarikat perkapalan negara MISC.
Melalui perjanjian itu juga Malaysia dan Jepun bersetuju, pemberian RM 25 juta dalam bentuk 2 buah kapal dagang dari Jepun itu merupakan tuntutan yang terakhir . (rujukan penulisan Danny Wong Tze-Ken Department of History, Universiti Malaya )"
 
Read More, KLPOS



Nizar Komunis ini cuba untuk lari dari bertanggungjawab mengeluarkan fitnah yang cukup jahat terhadap kerajaan dan Barisan Nasional.

Cuba lari ye Nizar Jamaluddin ...

Untuk memudahkan tugas Kerajaan Malaysia, Kementerian Kewangan untuk mengambil tindakan terhadap penyebar fitnah bernama Nizar Jamaluddin, boleh ambil maklumat di sini



Klik, HARAKAHDAILY @ PENYEBAR FITNAH

22 Okt 2012

KUALA LUMPUR: Kerajaan BN dituntut supaya menjelaskan di manakah wang bernilai RM207 bilion yang telah diberikan oleh kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada 30,000 pekerja buruh paksa pembinaan landasan keretapi dari tahun 1942 hingga 1946.

Ini kerana, walaupun telah diterima kira-kira 10 tahun lalu namun sehingga kini ia tidak diserahkan kepada mangsa atau waris mereka.

Anggota Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin memberitahu Dewan Rakyat, beliau mempunyai dokumen yang mengesahkan kemasukan wang itu.

Yang mengejutkan, kata beliau, pada 13 Disember 2004, Bank Negara mengeluarkan banker's cek bernilai RM107 bilion dan RM100 bilion lagi diperuntukkan dalam bentuk syer Maybank yang didaftarkan pada 13 Disember 2004.

Ini bermakna, wang RM207 bilion yang sepatutnya diberikan kepada 30,000 mangsa buruh paksa ini telah diterima kerajaan sebelum tarikh 13 Disember 2004 lagi, iaitu kira-kira 10 tahun lalu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...