Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, January 23, 2013

Anwar sahkan Pakatan ( PAS + DAP + PKR) tolak keputusan Majlis Syura !!!



Kalau dah Anwar pengkhianat ini dah cakap kalimah Allah tetap boleh dijual untuk digunakan dalam Bible versi Melayu .. nampak sangat la keputusan Majlis Syura hanya atas kertas je . Tak beri kesan apa-apa pun kat Pakatan . 

Apa yang Anwar nak herankan ..dia kan berotakan liberal & plural ..kata pi la kufur , syirik ke sepertimana  fatwa Haron Din ..janji  di PRU 13 dia dapat banyak undi bukan Melayu untuk jadi PM .  
 

PETALING JAYA 23 Jan - Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tetap dengan pendirian pakatan berdasarkan kenyataan yang dibentangkan oleh  Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam mesyuarat Pakatan Rakyat pada 8 Januari yang lalu.
Anwar menegaskan pakatan bersedia mengadakan perbincangan mengenai keputusan Majlis Syura Pas yang di keluarkan pada 13 Januari.
"Boleh, kenapa tak boleh bincang. Tapi setakat ini tidak timbul. Setakat ini, pendirian Pakatan Rakyat berdasarkan kenyataan yang dibentangkan oleh Hadi Awang dalam mesyuarat Pakatan Rakyat yang lalu (8 Januari)," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di sini hari ini.
Tambahnya, kenyataan yang dibentangkan oleh Hadi Awang mengenai kalimah Allah boleh diguna selagi ia tidak disalahgunakan.
"Soal isu Allah ini saya baca dengan teliti keputusan Majlis Syura Pas. Kita juga baca dan bincang kenyataan yang dibentang oleh Hadi Awang di awal dalam Majlis Pakatan Rakyat.
"Kita dalam Pakatan Rakyat apabila membaca kenyataan Hadi Awang, pertama dengan tidak melarang penggunaan tetapi menegur penyalahgunaannya, menyatakan keprihatinan kalau ia boleh mengelirukan. Kita tidak ada masalah dalam hal demikian," katanya.
Majlis Syura PAS telah membuat keputusannya pada mesyuarat 13 Januari yang lalu dan secara rasminya PAS Pusat tidak membenarkan kalimah Allah digunakan dalam mana-mana rujukan Agama Bukan Islam sebagai terjemahan mana-mana bentuk bahasa pengantara.
Keputusan rasmi ini telah dikeluarkan menerusi kenyataan bertulis dan ditandatangani Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersama timbalannya, Datuk Dr. Haron Din.
Nik Aziz sebelum ini menegaskan bahawa keputusan ini patut dipatuhi oleh semua anggota parti itu termasuk pimpinan PR.
Anwar turut merasakan kebimbangan masyarakat Islam jika kalimah berkenaan disalahgunakan oleh pihak yang mahu menyebar dakyah songsang untuk mengelirukan masyarakat Islam.
"Saya juga dapat merasakan sebahagian daripada kebimbangan itu sahih, maknanya ada benar.
"Dalam kes-kes seperti itu kita harus tegas. Kalau ada antaranya pengedaran Bible ini kepada budak-budak sekolah, harus ada tindakan. Yang saya tidak setuju, ia digunakan untuk politik seperti mengatakan liberal, plural dalam soal Allah ini," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...