Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, January 17, 2012

Dewan Ulamak PAS Membidas Keras Anwar.

Oleh: HHalem.

1- Naib Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato’ Dr Mahfodz Mohamed, membidas dengan keras pandangan Anwar melalui BBC bahawa undang-undang negara yang ada sekarang adalah lapuk dan perlu dirombak supaya ia tidak menindas dan menghukum kaum homoseks terbabit.

Majlis Syura adalah badan tertinggi didalam PAS. Mahfodz berkata setiap individu Islam yang berakal waras mengetahui bahawa homoseks adalah amalan songsang.

“Ia adalah sesuatu yang ganjil. Saya dapati, tiada apa yang tidak kena, dengan undang-undang negara sekarang untuk mencegah homoseks”

"If the laws are repealed to accommodate homosexuality, it is downright unsuitable for our culture and lifestyle. And this is my stand based on Islam."

"I'm not sure why Anwar said such things. But it is not true that such laws are not relevant. It is already clear that same-sex relationship is not to be condoned.

"What has been outlined (by Allah) since ancient times is the law of Islam must be adhered by Muslims," said Mahfodz.

2- Sementara itu Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria berkata orang Islam tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan menyokong amalan homoseks.

"We cannot support or allow homosexuality because it is the same as allowing adultery (pengzinaan)"

"Muslims must oppose homosexuality regardless of it's form. Don't forsake your religion just to garner support."

3- Jika Dewan Ulamak PAS yang tertinggi sekali membidas kenyataan homoseks Anwar, maka apa lagi yang pengikut-pengikut PAS-PKR akan beri alasan kali ini.

Tidak percaya dan menuduh ia dalang Umno, lihat sendiri video kenyataan Anwar yang berbelit-belit, jika anda faham, di sini>

Baca pula hentaman kenyataan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, di sini >

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...