Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, January 15, 2012

BAHAYA PELAMPAU SYIAH & MEDIU

BAHAYA PELAMPAU SYIAH & MEDIU





SYIAH DAN MEDIU

Syiah merupakan ajaran yang telah ditolak oleh ulama Ahli Sunnah Wal Jama'ah serta difatwakan sesat di Malaysia.
Malangnya cubaan mengembangkan ajaran sesat Syiah ini tetap diusahakan oleh pendokong ajaran yang menghina para sahabat Nabi Muhammad.

Di Malaysia terdepat sebuah pusat pengajian tinggi ASING swasta yang bergelar Al Madinah International University atau dikenali sebagai MEDIU memilih nama tempat bersemadinya junjungan besar Nabi Muhammad iaitu Al Madinah kelihatan bertujuan mengaburi mata masyarakat umat islam yang dahagakan ilmu agama agar terpengaruh dengan nama yang asalnya suci murni itu. Dengan wang yang berbilion banyakkan mungkin menyebabkan sebahagian pemegang amanah isntitusi agama terkabur mata juga pangkat tinggi yang dilobikan sehingga sanggup menjadi 'kambing-hitam' diperkuda oleh institut yang mengkafirkan dan menghukum sesat Ahli Sunnah Wal Jamaah di Malaysia itu.

DI MANA BAHAYANYA SYIAH & MEDIU?
Ajaran Syiah membahayakan umat islam disebabkan akidah mereka yang berbeda dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah amnya dan umat Islam di Malaysia khususnya. Apabila fahaman akidah yang berbeda ini diterapkan kepada masyarakat umat Islam Ahli Sunnah Wal Jamaah sepastinya akan berlaku pertembungan dalam masyaratkat umat islam yang belum habis menghadapi pelbagai pertembungan dan pergaduhan pemikiran dan selainnya seperti ajaran Wahhabi yang menghukum umat Islam Malaysia Ahli Sunnah Wal Jamaah sebagai kafir dan sesat sedangkan hakikatnya adalah sebaliknya. Bukankah ia bahaya membawa kepada pertelingkahan dan perbalahan serta menjerumus kepada keganasan dan kemungkinan kepada pembunuhan seperti mana berlaku di tanah arab kini?!

MEDIU dalam silibus mengajian akidahnya jelas menghukum sesat Ahli Sunnah Wal Jamaah yang dianuti oleh umat Islam melayu Malaysia? Bukankah ini akan membawa kepada perbalahan dan pertelingkahan menjerumus kepada menghalalkan darah umat Islam dan akhirnya bunuh membunuh sesama ummat. Seperti bahayanya Syiah keatas umat Islam Malaysia Ahli Sunnah Wal Jamaah begitu juga bahayanya institusi tinggi swasta yang bertopengkan secara dusta kononnya berpegang dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah padahal mereka menghukum umat Islam melayu malaysia Ahli Sunnah Wal Jamaah sebagai SESAT bahkan boleh membawa kepada takfiran ke atasnya.
Tidak cukup dengan itu dalam silibus akidah MEDIU sendiri jelas terpampang menghukum Ahli Sunnah Wal Jamaah dari Al Maturidiah sebagai SESAT bahkan MEDIU menghukum mereka sebagai kumpulan Murjiah yang kafir itu.

Apakah ini semua membawa kebaikan kepada umat Islam Malaysia atau akan membawa kepada perbalahan yang tidak berkesudahan menjerus kepada takfir dan bunuh membunuh jika ia berlarutan. Adakah Malaysia akan menjadi aman dengan pemikiran bahaya begini?!

Ini belum lagi dibahaskan masaalah bid'ah membid'ah yang cuba dihidupkan oleh MEDIU seperti mana dalam silibus pengajian agamanya.

Saya memohon agar semua pihak berwajib mengkaji silibus dan tujuan kewujudan MEDIU di Malaysia yang dilihat boleh membawa kepada perbalahan dan menganggu-gugat perpaduan umat Islam malaysia seperti mana Fatwa telah dikeluarkan bahawa fahaman Wahhabi itu menganggu gugat perpaduan umat Islam Malaysia inidisebabkan kerana mereka dari segi ilmu agama yang disampaikan dan yang lterdapat dalam silibus mereka amat membimbangkan seperti Syiah yang cuba mendakyahkan agama mereka dengan begitu licik dan kewangan yang pelbagai.


Artikel 2....bersambung

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...