Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, June 2, 2013

Red Bean Army Lebih Bahaya Daripada Pengganas Komunis Berjaya Memikat Golongan Remaja Melayu.. UMNO Gagal Menjatikan Diri Perjuangan Melayu

Red Bean Army sebenarnya lebih merbahaya daripada pengganas komunis yang mengganas di Malaysia suatu ketika dahulu.

Strategi RBA lebih memfokuskan kepada penjajahan minda secara halus dikalangan orang Melayu terutamanya anak muda agar membenci kerajaan pimpinan orang Melayu.

Kerajaan sewajarnya mengambil tindakan segera bagi membenteras jenayah terancang ciptaan cina DAP ini agar minda masyarakat orang muda Melayu tidak dimanipulasikan.

Menurut seorang bekas ahli DAP beliau mula mengikuti laman sosial Red Bean Army sejak enam bulan sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 berkata, tentera siber itu akhir-akhir ini lebih berani menonjolkan identiti dengan meletakkan gambar kacang merah di laman sosial terutama selepas pengikutnya semakin bertambah.

"Berdasarkan pembacaan menerusi laman sosial mereka, tenteranya berada di seluruh dunia. Mereka terdiri daripada golongan muda dan kebanyakannya berumur 40 tahun ke atas. Paling penting, matlamat Red Bean Army adalah menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) walau dengan apa cara sekalipun.


 

Rangkaian laman sosial mereka sangat meluas. Kaedah mereka sebarkan maklumat juga cukup sempurna dan proaktif. Apa sahaja isu yang baru mendapat liputan media terutama melibatkan BN pasti disebarkan dengan pantas dan diputar-belitkan.


Semalam Utusan Malaysia melaporkan polis telah mengenal pasti sebanyak 30 individu yang bertanggungjawab merancang menggulingkan kerajaan menerusi pergerakan Red Bean Army.

Kebanyakan laman sosial yang dimiliki Red Bean Army menggunakan bahasa Mandarin selain bahasa Inggeris sebagai bahasa komunikasi.

Seorang lagi bekas ahli DAP mengatakan beliau yang mengetahui perkara itu menerusi pemerhatian di laman Facebook 'We Fully Support PKR' dan 'Hew Kuan Yau' mendapati, komen-komen mereka mula ke arah memberi amaran sesama sendiri supaya tidak membongkar identiti ahli mereka sekiranya ditahan pihak berkuasa.

"Ada antara mereka sudah mula mengalih haluan termasuk menghentam rakan-rakan mereka yang telah dihubungi polis. Mereka mahu dilihat seolah-olah tiada kaitan dengan individu-individu yang dikenal pasti pihak berkuasa.

"Contohnya, seorang tentera mereka yang menggunakan nama 'Sam Chen' dalam Facebooknya meminta rakan-rakannya menghentikan tindakan menghentam sesama mereka termasuk tidak menjadikannya sasaran," katanya.

Menurut beliau, Sam Chen sebelum itu menulis di laman Facebooknya: "Telah dihubungi oleh cawangan khas polis bagi menjawab beberapa soalan dan turut mencapai persetujuan melalui perbualan itu."

Menurut Kevin, Sam Chen turut memberitahu polis yang menghubunginya bertindak sopan dan terlebih dahulu memberitahu tujuan panggilan tersebut menyebabkannya bersetuju bekerjasama namun menegaskan tidak akan membongkarkan identiti sesiapa pun dalam kalangan mereka.

Tambahnya, seorang lagi tentera Red Bean Army yang menggunakan nama 'Medoli Siang' mendedahkan menjadi 'terkenal' selepas Kementerian Dalam Negeri (KDN) menjemputnya 'minum teh' yang bermaksud disoal siasat.

Selain itu, tambah beliau, seorang lagi tentera siber pembangkang, 'Woodstock Lee' menerusi Facebooknya dengan lantang mengaku salah seorang tentera Red Bean Army dan mencabar pihak berkuasa menangkapnya.

Red Bean Army sentiasa meletakkan gambar orang Melayu yang menyokong cina DAP supaya dapat mempengaruhi anak muda Melayu yang lain.


Kerajaan sewajarnya menggunakan segala undang-undang yang ada untuk mendakwa mereka di mahkamah supaya rakyat tidak terancam dengan perbuatan mereka.
 
Ini bukti Menteri-menteri KDN terdahulu gagal menggunakan PDRM+ATM untuk menjejak saki baki PKM !!!

Sekarang dah naik tocang, agak sukar nak ambil tindakan bila yg terdahulu hina kerajaan dibiarkan dan diberi bantuan lagi. A PRECEDENT WAS SET.

Bila naik mahkamah nanti, lawyer PR akan jadikan ini satu pembelaan !!!

Solution - declare emergency satu negara !!!

Mana mungkin PM berani kerana selalu sangat beri muka kpd mereka yg tidak sepatutnya.

Mana TPM yg dulu berani tuntut Tun Lah letak jawatan ?
Skg tak berani pula ?

Kenapa ek ?  
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...