Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, February 7, 2013

PAS Parti LEMBIK. Hendak GAGAH kena Kawan dengan DAP? Bior Betol!!!!!

S/Usaha Agung Pkr HINA Pas ! Telan jelah ... Mungkin Saja Benar.


Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendakwa Pas lebih menyerlah dan akan mendapat manfaat lebih besar menerusi kerjasama politik dalam Pakatan Rakyat (PR) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)

“Saya menolak tanggapan bahawa dalam rekod Pas sebagai parti politik, jauh lebih baik apabila berkawan dengan DAP dan PKR. Rekod Pas mendapat sokongan tinggi apabila Pas berkawan dengan parti lain.

“... kemenangan Pas lebih besar pada 1995 dan 1999 apabila berkawan dengan Semangat 46. Apabila Pas berkawan dengan orang lain, dia menang besar. Apabila berkawan dengan DAP pun, Pas menang besar,”

Dalam pada itu, katanya, sejarah pilihan raya membuktikan Pas gagal mempertahankan kemenangan besar 1999 pada tahun 2004 setelah Barisan Alternatif berpecah, disebabkan isu negara Islam.

 
Pada 2004 Terengganu tercicir dari tangan Pas tetapi Kelantan kekal.


Bagaimanapun katanya, pada pilihan raya umum 2008, Pas mendapat kembali sokongan rakyat dan menikmati kemenangan besar apabila bekerjasama semula dengan PKR dan DAP.
  SINAR


                                              ******************************

Dengan kata lain, Saifuddin percaya Pas akan kalah / hilang banyak kerusi jika bergerak sendirian ! Pas tidak punya kekuatan sendiri dan terpaksa bergantung kekuatan PR. Agaknyalah kalau wartawan minta pandangan beliau tentang dakwaan Pas bahawa Pas merupakan parti yang terkuat / dominan dalam PR sehingga terbitnya slogan Pas ganti Umno seolah2 kalau PR menang, kedudukan Pas dalam kerajaan PR adalah sama atau lebih berkuasa dari Umno dalam kerajaan BN, rasa2 apa beliau akan jawab ?

Pasti beliau akan gelak besar Muahahahahaha ... Pas dominan ? Muahahahahaha ...... Pas ganti Umno ? Muahahahaha .....

... Pas mendapat kembali sokongan rakyat dan menikmati kemenangan besar apabila bekerjasama semula dengan PKR dan DAP.

Macam itu nak dikatakan sebagai punya kuasa dominan untuk menentukan halatuju dan dasar PR ? Kalau dah rakan sendiri pun tak respek, macamana Pas nak orang lain / rakyat pula percaya yang Pas mampu ganti tempat Umno ?

Oya, semalam pencacai PR ramai yang melenting dengan komen nakal Tun Mahathir. Tapi bila saya baca balik, sebenarnya TIDAK BANYAK BEZA pun dari segi point utama kenyataan Tun dengan Saifuddin diatas.

 Tun kata - Jika Pas keluar daripada PR, parti itu akan kalah,
Pas tidak berani keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) kerana bergantung kepada DAP


Nah, tidak banyak beza pun antara keduanya, kan ? So apalagi ..... kasi hentam sama pemimpin Pkr yang berasal dari Indonesia ini ! KLi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...