Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, July 24, 2011

MANTAP ; BAGAIMANA PERANAN EROPAH MENGHANCURKAN KEMERDEKAAN SESEBUAH NEGARA DENGAN DOKONGAN PEMBANGKANG SESEBUAH NEGARA

TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA KEPADA UTOPIA BARU.

The Final Chapter: SPR vs ANbiga (SIAPA MENANG???)

KUALA LUMPUR GAGAL DIJADIKAN TAHRIR SQUARE!!!
9 JULAI 2011 HANYA TINGGAL KENANGAN SEBUAH TRAFFIC JAM YANG MAHA MENYULITKAN UNTUK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA DISEBABKAN OLEH AMBIGA DAN PUAK-PUAK PENGACAUNYA.

Pada 10 Julai, 2011, bandaraya Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia yang merdeka dan berdaulat kembali beroperasi seperti sediakala selepas 'gangguan siaran sementara' oleh makhluk-makhluk asing yang dirasuk (possessed aliens) selama lebih kurang 5 jam daripada 12 tengahari ke jam 5 petang pada hari sebelumnya.

Rakyat seramai 27 juta dengan sekelip mata telah kembali meneruskan hidup seharian mereka seperti biasa.

The dust has completely settled. It's been a week since the aftermath of Bersih 2.0.

Kedaulatan negara dan keamanan jadi keutamaan majoriti rakyat Malaysia
Jadi apakah yang dibersihkan oleh Bersih???

Kalau Bersih tu ibarat wiper pada kereta ... maka yang semakin jelas pada mata lebih 27 juta rakyat...(tak termasuk 5,000 PEMBANGKANG yang melanggar undang-undang pada 9 Julai lalu)...adalah...

Aku dah kata buat kat Melawati, tengok..aku gak bayar bil

  • Kerajaan khususnya Dato Sri Najib tak pernah melarang Bersih mengadakan 'perhimpunan aman' (peaceful assembly) asalkan ianya diadakan dalam keadaan aman dan terkawal khususnya di dalam stadium. Berlambak stadium di negeri-negeri bawah pemerintahan Pakatan haram termasuk di Selangor - kenapa Ambiga dan Anwar tak buat di situ?? Kenapa nak buat jugak di Stadium Merdeka? Apa tujuan mereka?
  • Pihak berkuasa polis sudah awal-awal lagi mengeluarkan amaran dan melarang memasuki kawasan-kawasan tertentu. Kenapa tak dengar cakap polis? Kenapa pi dengar cakap Ambiga? Kalau rakyat atau orang awam memilih untuk mendengar cakap Ambiga daripada cakap polis, kenapa salahkan polis kalau mereka ditahan? Atau mengalami kecederaan, atau kesusahan atau apa juga akibat lain yang menimpa akibat nahas yang dicari sendiri?
  • Sebenarnya Ambiga (peguam apa ke bende?) dah berpakat dengan Anwar, Lim Kit Siang, Hj Hadi dan lain-lain puak pembangkang untuk sengaja berdegil. Mereka mempengaruhi segelintir rakyat yang pendek akal untuk memakai t-shirt kuning dan berarak melanggar undang-undang sedangkan sudah nyata ada perintah Mahkamah diperolehi oleh pihak berkuasa keselamatan untuk menghalang penama-penama yang disenarai untuk memasuki Kuala Lumpur. Pihak berkuasa keselamatan khususnya polis tak dapat mencapai persetujuan tentang ketentuan laluan untuk kumpulan Bersih kerana cakap para penganjurnya seperti Ambiga dan loyar buruk yang lain memang tak boleh dipercayai dan punya niat jahat. Kalau titah Tuanku Yang diPertuan Agung pun boleh dipermainkan, apatahlagi arahan Polis?
  • Bersih 2.0 diteruskan jugak kerana motif di sebalik muslihat pembangkang yang semakin terdesak untuk mendapat simpati dan sokongan rakyat di Pilihanraya Umum ke-13 yang bakal menjelang. Anwar (melalui Ambiga) cuba mengulangtayang perhimpunan Bersih tahun 2007 (yang juga haram) sebagai taktik silap mata bagi membuktikan kepada umum bahawa Pembangkang yang terdiri dari Pakatan haram DAP, PKR dan PAS masih kuat mendapat sokongan rakyat.
  • Sokongan sebenar datang dari luar negara...kerana tangan kuasa-kuasa luar semakin nyata kelihatan mencampuri malah mendalangi tindakan menentang Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri Dato Sri Najib Tun Razak. Sokongan dalam negara seperti portal berita Free Malaysia Today yang tentunya tak ada benda baik nak disebut berkata ...Najib is in denial... (maknanya Dato Sri Najib tak boleh menerima hakikat) - walau pun hakikatnya Anwar yang semakin naik gila memikirkan peluangnya untuk menjadi PM kian hari kian tipis.
  • Perhimpunan haram Bersih 2.0 tak ada kena mengena dengan fair and free elections...ia hanya berjaya menyusahkan 1.5 juta wargakota dan mengakibatkan kerosakan harta awam bernilai berjuta ringgit termasuk kos rawatan kecederaan dan belanja keselamatan. Siapa yang nak bayar semua ni? Takkan pihak berkuasa keselamatan - bukan mereka yang melanggar undang-undang! Ambiga dan puak Pakatan Anwar yang menganjurkan Bersih 2.0 mesti dipertanggungjawabkan membayar segala gantirugi ini.

Ambiga diberi gelaran "Woman of Courage" oleh Amerika?

In ensuring the survival of any race...ANY RACE...there is no sin in doing all that you can (as a race) to preserve the position, dignity, preservation, longevity and sustainability of your race. It is not being racist because it is about protecting the existence of your kind, your identity and the continued life span of your human tribe.

Dendam Yahudi tiada penghujung...
And so in the face of imminent threat, it follows that the right of the said people whose very existence becomes the target of that threat - to do every imaginable thing within their power to ensure that the threat is put out for good!

The Jews survived and lived on by this very same principle...when the Holocaust (a recurring nightmare which they claim haunts them till today) of Auschwick conveniently acts as their excuse for their endless anger and vengeance against the anti-Semitic world. This paranoia is perpetuated by the world media (largely monopolised by the West) and allowed to make itself visible in statements via movie themes, sitcom plots, product ads,..what have you!

Hillary Clinton dan Barack Obama..wajah-wajah Amerika

JADI APA SALAHNYA KITA MEMPERTAHANKAN BANGSA KITA???

1. Bersih 2.0 hanyalah strategi lemah kumpulan Pakatan Rakyat dan puak-puak pembangkang DAP, PAS dan PKR yang gagal mengalih perhatian masyarakat umum (khususnya para pengundi) tentang...bukan hanya tentang perbicaraan 'anugerah Tuhan"...tapi yang lebih penting lagi, Bersih adalah bukti jelas dan nyata tentang ketidakupayaan Pakatan Rakyat untuk menjadi pemerintah!

Pakatan Rakyat is not and will never be 'ruler material'...period!

Ambiga ular yang jadi alat pembangkang
Pakatan Rakyat akan sentiasa bermentaliti pembangkang...hanya pandai berdemonstrasi jalanan, hanya mampu mengumpat keji pentadbiran, hanya bertindak sebagai pengacau yang sengaja melanggar undang-undang dan peraturan dan kemudian melolong bila diambil tindakan, hanya boleh berdrama Hindustan sebagai mangsa kezaliman Kerajaan, hanya memainkan CD rosak lagu korupsi dan rasuah (walau pun pekung diorang lagi dahsyat), dan segala ciri-ciri yang biasa dipamerkan oleh kumpulan yang anti-pentadbiran di mana-mana negara.

Kerja kalu??? Habuk taraakk....

TAPI bukankah mereka sudah jadi pemerintah sah di lima buah negeri di Malaysia ini sejak tahun 2008?? Tu lah pasal...

Hadi..tengok ni, dok tegak pas tu pejam mata sikit cam ni..baru nampak real...















Kalau mereka bermentaliti pemerintah, mereka tidak perlu dan tidak akan bertindak bodoh menjatuhkan mertabat mereka seperti pada 9 Julai yang baru lalu. Pemerintah yang tulin akan bertindak secara terhormat dan hanya perlu menyenaraikan segala kebaikan yang mereka telah lakukan sepanjang masa mereka memerintah untuk rakyat jelata melihat dan membuat perbandingan dan akhirnya pemilihan. Kalau Pilihanraya Umum ke-13 menjadi medan perhitungan, puak-puak Pakatan haram ni sepatutnya sudah boleh menayangkan bukti tentang setiap pembangunan yang telah mereka buat di negeri-negeri Pulau Pinang, Kedah, Perak, Kelantan (???) dan Selangor yang tak mampu di buat oleh Kerajaan di bawah Barisan Nasional. Kan dah 3 tahun memerintah?

Ngapa, ngapa??...terbalik ehh??...
Jadi mana dia?

MANA DIA BUKTI KERJA-KERJA MEREKA YANG BOLEH RAKYAT BAGI BINTANG ATAU MARKAH ATAS PENCAPAIAN HEBAT YANG TAK BOLEH DITANDINGI OLEH BN???

JAWABNYA "TAK ADA"...

HAKIKATNYA, SELAMA TIGA TAHUN PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH DI LIMA NEGERI INI (SORI, 20 TAHUN DI KELANTAN) MEREKA SETAKAT MAMPU MENYAMBUNG KERJA-KERJA YANG SUDAH PUN DI BUAT OLEH BN.

TAK ADA PENAMBAHBAIKAN, TAK ADA SEBARANG KELAINAN YANG BOLEH DIKAGUMI, TAK ADA YANG BOLEH MEREKA BANGGAKAN SEBAGAI PENCAPAIAN MEREKA SEBAGAI PEMERINTAH. SEBALIKNYA HARI-HARI MENGHABISKAN MASA MERUNGUT DAN MERENGEK TAK PUTUS-PUTUS...KOMPLEN BN TAK BUAT ITU, BN TAK BUAT INI. TAK BERHENTI-HENTI MENCARI KECACATAN YANG TELAH DIBUAT OLEH KERAJAAN BN SEBELUM INI.

HOI!!! PUAK-PUAK PAKATAN NI LUPA KE??? DIORANG SEKARANG NI YANG MEMERINTAH DI LIMA NEGERI NI - JADI YANG KENA BUAT KERJA DIORANG LAH...BUKAN BN LAGI...ADA PAHAM???

APASAL LAH BODOH SEMALAM TU BAWAK HARI NI???

RAKYAT MAJORITI BESAR 27 JUTA DAH NAMPAK KEBODOHAN MEREKA SEBAB TU LAH RAKYAT TAK KELUAR...BOLEH KIRA NGAN JARI BERAPA YANG IKUT BERSIH. BERJUTA-JUTA YANG LAINNYA SEMUA KATA BERSIH 2.0 HANYA MENGHABISKAN BERAS BUAT KERJA TAK FAEDAH.

MALAH DALAM LIPUTAN BERITA TV PADA 9 JULAI ADA ANGGOTA BERSIH SENDIRI YANG BERSIAP NAK BALIK BILA HARI PETANG KERANA KATA MEREKA...JANJI NGAN TUANKU, SAMPAI KUL EMPAT JE!!! HAAI...ITULAH DIA BERSIH...LETIH BERKELAHI NGAN ORANG KENA CUCUK HIDUNG NI!

KALAU BETUL SEPERTI KATA PENGANJUR BERSIH YANG RAKYAT SEMUANYA TAK PUAS HATI DAN MEMBERONTAK, KITA TAK MUNGKIN BOLEH DUDUK SELESA DI RUMAH ATAU KELUAR KEDAI DAN TEMPAT KERJA SEKARANG NI KERANA KAT LUAR PASTI CURFEW DENGAN TENTERA BERSENJATA MENGAWASI SETIAP PERGERAKAN.

AMBIGA DAN SIVARASA PUN SEKARANG NI TENGAH MINUM TEH TARIK DENGAN HAJI HADI DAN MAT SABU ...

HAKIKATNYA PUAK PENGACAU NI GAGAL MENGHURU-HARAKAN MALAYSIA... TANAH MELAYU INI MASIH BUMI BERTUAH KERANA RAKYAT BIASA MACAM KITA SETIAP WAKTU MENDOAKAN KEAMANAN DAN KESEJAHTERAANNYA!

PAKATAN RAKYAT HANYA BERJAYA MEMBUKTIKAN BAHAWA MEREKA TIDAK BERMENTALITI PEMERINTAH DAN HANYA BOLEH MENGAJAK RAKYAT MELALAK DI JALANRAYA. ITU AJA KELEBIHAN MEREKA!

JADI SEBELUM RAKYAT SEDAR DAN PERASAN YANG MEREKA TIDAK BERJAYA MENGURUSTADBIR NEGERI, AJAK RAKYAT BERDEMONSTRASI, LUPA LAH ORANG NAK BERTANYA APA KERJA YANG DIORANG DAH BUAT!

PANDAI KAN??? TAPI ... TAK CUKUP PANDAI SEBENARNYA! RAKYAT JAUH LEBIH PANDAI MENILAI TINDAKAN BERSIH!

SELANGOR CONTOH TERBAIK YANG PALING HAMPIR...

Negeri Selangor negeri yang termakmur di Malaysia. Tapi Selangor maju dan makmur sejak zaman pemerintahan UMNO/BN lagi.

Apa benda baru yang hebat dibuat oleh kerajaan Pakatan haram bawah Khalid Ibrahim sejak 2008? Apa kebajikan yang dibawa oleh PAS?

Bila Adun Sekinchan main-mainkan Hadith Rasulullah s.a.w di Sidang Dewan Undangan Negeri...apa PAS buat?
Dr. Rani Osman- Pesuruhjaya PAS

Senyap..tak berdecit!

Mana Dr Rani, Pesuruhjaya PAS Selangor?

Khalid (gereja) Samad - (PAS)





Mana Khalid Samad?

Mana ahli-ahli serban yang bersumpah mati-matian akan memperjuangkan negara Islam dulu? Dah kena tampar malaikat jadi bisu semuanya???

Ng Suee Lim - Adun Sekinchan





Kenapa geng-geng yang dahi berdarang ni tak berani bersuara sepatah pun menegur Ng Suee Lim atau Speaker kafir laknat Teng Chang Kim?

PAS boleh sanggup berdiam diri melihat agama aqidah mereka dilanyak oleh Ng Suee Lim yang lidah pun keras tak boleh menyebut ayat Quran!!! APA DAH JADI NI???



YB Satim - Adun Sri Serdang (BN)

Balik-balik pemimpin UMNO/BN jugak yang memperjuangkan agama Islam. Syabas YB Satim Diman - terbela juga nama YB Sri Serdang ini yang cuba dikincah oleh Teresa Kok sewaktu beliau mula-mula dilantik mengetuai UMNO/BN di Sidang DUN Selangor.






YB Shukur - Adun Kuang (BN)
Syabas juga pada YB Shukur Idrus (Adun Kuang) yang berani mempertikai tindakan Speaker Teng Chang Kim yang terang-terang berat sebelah melarang beliau menyebut nama Yang Dipertuan Agung - tapi tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Nik Nadzmi wakil rakyat Pakatan yang melakukan perkara yang sama. Biar pun digantung dari menghadiri Sidang, perjuangan YB Shukur dihargai oleh rakyat negeri Selangor yang taat kepada Raja.

SYABAS JUGA PADA WAKIL RAKYAT BN SELANGOR LAIN YANG WALK OUT MENYOKONG!

2. Yang rakyat nampak dengan jelas sekarang ni ialah selain Anwar aka Sang Rajuna Tapa (yang mendedahkan pintu kota seluas-luasnya apabila hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri tidak kesampaian) ... puak yang paling kecewa ialah para pemberita dari kalangan media asing. Mana foreign journalist yang awal lagi sudah berkampung di sekitar Kuala Lumpur memang rugi besar sebab hanya dapat bawak balik footage pendek dan still shots yang terpaksa di edit dan di crop sebab kalau tak, rakyat biasa yang berdiri menonton tak jauh dari situ termasuk frame.


Wartawan asing kecewa bila Bersih gagal...
Not even close enough to earn them a red letter day with their national dailies...ha ha ha...what a waste of time and airfare...


Jadi bila foreign press yang sesak reka berita untuk cari makan ni nak main cerita yang rakyat Malaysia bangun beramai-ramai menentang pemerintah...tak menjadi...sebab tak berapa puntung pun yang tunjuk muka di Kuala Lumpur. Semuanya tepuk dahi sebab tak ada bahan yang menyerupai peristiwa di Mesir, Syria dan Libya untuk dipertontonkan pada dunia luar. Kalau setakat satu lori FRU yang keluar, rusuhan apa ke bende???

Malott yang melalut!
Tapi biasalah, tukang kompang Anwar macam John Malott (bekas Duta Amerika ke Malaysia yang telah dinyahkan dari negara ini kerana tatalakunya yang tidak sikit pun mirip seorang diplomat yang profesyenal) cubalah pukul canang nak bawak cerita bahawa tindakan PM Najib menangani Bersih kononnya "gave Malaysia the international black eye"... (baca The Malaysian Chronicle). Semua orang tau si John ni memang kawan baik Anwar. Kerana itu pada si John tak ada apa yang Kerajaan atau Najib buat tu betul - yang betul hanya Anwar!

John tak cerita...sepenuhnya.



Tapi ginilah John...kalau orang lain tak sanggup ajar engkau, biar aku aje yang ajar!

Kezaliman askar Amerika di Abu Ghraib
..let me show you some memorable instances when America, yup...good 'ol Uncle Sam himself earned USA... the black eye of all international black eyes. Perhaps it'll jolt you out of your apparent selective amnesia..after all one good turn deserves another.....

So America's finest isn't so fine after all...
Hey! Is that 'white' cop pepper spraying a 'black' kid?





Are you telling me the police in your country are a favourite with the people?


'Cos these shots certainly don't tell us that they are!







Did you say that our police are heavy handed?


Hmmm...doesn't look like your men are exemplary defenders of the universe????






Is that a black woman?..wait a minute...you guys aren't racist??
Oh...and here's a little souvenir of New York's finest!


I know, I know... they broke the law right...??? Well guess what? So did your Bersih buddies!!!



But our police never treated THEM the way you treated your PEOPLE, John...




Sorry...can't resist putting this in...


You remember this too, don't you John...happened about the time Martin Luther King Jr. and Malcolm X were assassinated!


Does it ring a bell???








Amerika bukan saja zalim, tapi sudah tahap menghina...
Oh...and here's another one...


Bravo USA!


YOU DID IT AGAIN!


Your black eye will stay for a very long, long, long time..you can thank John for reminding us...and the world!

You know John, I can go on and on..but what's the point. You're just another one of those racial bigots so full of yourself and so blinded with your white supremacy s***... that you'll never see reason. The only reason why you keep Anwar close to you is cos he's America's whipping boy whom you have by the balls! With all these (and more) to your credit...you wanna lecture us on human rights??? What are you..nick in the head??


OUR PRIME MINISTER WAS PROTECTING THE PEOPLE BY OFFERING THE STADIUM AS A VENUE - SO JUST AS HUMAN RIGHTS WERE BEING SERVED THE MAJORITY OF THE POPULATION WOULD NOT BE INCONVENIENCED BY ANY UNTOWARD INDISCRETION... IF YOU (AND THE REST OF THE 5,000 BERSIH MORONS) CAN'T SEE THAT...WELL, YOU'RE JUST A BIGGER MORON I GUESS!!!


John Mallott kurang ajar ni nak mengata pemerintah kita menyekat kebebasan hak asasi manusia. Cuba tengok perangai orang dia sendiri di atas ni. Adakah pihak polis kita buat begitu pada rakyat Malaysia?? Ramai kita tengok di kaca TV bagaimana anggota Bersih sendiri yang dengan penuh emosi merempuh ke arah pihak polis. Ini hakikat...jangan siapa-siapa nak bohong! Pihak polis Malaysia yang profesyenal bertahan tapi tidak mencederakan sesiapa - bila ambil report kemudian tu pun dalam keadaan yang teratur. Siap bagi minum dan makan lagi.


Benjamin Netanyahu (Israel) dan Hillary Clinton (USA)
Ambiga dan Bersih nak pergi mengadu pada polis dunia (Amerika) ???


Kenapa Wall Street Journal ke...Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu ke...atau International Human Rights Commission ke....atau apa-apa aja nama nya tu tak ambil tindakan pada kezaliman yang di buat oleh Amerika?


Kenapa ada "double standard"?




Soros dan Tian Chua???


Apa pertalian anggota Pembangkang dengan puak Yahudi di luar sana???


Hmmm....


3. Di Malaysia, sejak dari zaman Tunku Abdul Rahman, Tun Abdul Razak...dan seterusnya hinggalah ke era Dato Sri Najib menjadi Perdana Menteri, kita adalah negara yang mengamalkan dan menyemarakkan prinsip hidup bersama (co-existence) di kalangan semua bangsa yang berada di Tanah Melayu ini. Sepanjang yang boleh kita ingat, walau bagaimana berapi pun perhimpunan agung parti-parti yang dianjurkan di negara ini - namun tidak pernah keluar dari mulut kita sebarang cakap untuk memusnahkan mana-mana kaum lain. Kita terkenal sebagai sebuah bangsa Malaysia yang cintakan keamanan, yang prihatin sesama jiran walau apa pun bangsa, warna atau keturunan. Dulu kita sebut muhibbah...sekarang ni kita kata 1 Malaysia...tapi hakikatnya sama - perpaduan masyarakat berbilang kaum sentiasa jadi keutamaan.

Kita bangsa yang sentiasa bersedia bertolak ansur, kita saja yang sanggup berkompromi, dan sejak akhir-akhir ini kita juga yang banyak beralah...kerana itulah diri kita sebenarnya. Sehingga umum dan bangsa-bangsa lain mencemuh dan mengata kita 'lemah', 'tiada wibawa' dan 'apologetic'. Itulah yang jadi amalan rakyat yang mengutamakan keharmonian. Kita inginkan agar setiap anggota masyarakat selesa dan sejahtera hidup bersama kita, sebagaimana kita ingin hidup bersama mereka. Tanyalah siapa sahaja yang waras dan berakal di kalangan rakyat, tak ada siapa yang ingin kepada rusuhan, ketegangan antara kaum dan kacau bilau yang tiada penghujungnya - kerana ini akan mengganggu perjalanan hidup mereka seharian. Rakyat tak boleh berurusan, penjaja tak boleh berniaga, anak-anak tak boleh bersekolah...pendek kata segala-galanya akan tergendala.

KITA MENANG!!!
Kita menyambut kedatangan tetamu asing, baik pelancung mahu pun pengunjung tanpa sebarang prasangka atau prejudis. Malah, adakalanya kita lebih cepat menyalahkan bangsa kita bila tetamu asing menyuarakan sesuatu yang tak kena tentang negara kita. Siapa yang berkerja di jabatan Kerajaan boleh memperakukan bagaimana kita menyanjung tetamu luar negara yang datang khusus atas urusan rasmi G to G, seperti menatang minyak yang penuh. Kita bagi mereka layanan tahap VVIP yang pada bangsa kita sendiri pun tak mungkin kita beri.

Kita praktikkan kesinambungan tradisi nenek moyang kita yang tak fikir dua kali untuk memberi tetamu kita pinggan nasi dan tempat duduk kita sedangkan kita tahu itulah beras yang terakhir dan itu sajalah bangku yang tidak patah. Apakah berbaloi pengorbanan kita selama hari ini? Apakah pihak yang kita tawarkan budi bahasa ini (baik yang dari luar mahu pun yang di dalam negara) menghargai dan berterima kasih kepada kita atas pengorbanan yang kita lakukan? Apakah kita akan dimuliakan dengan layanan yang sama atau kebaikan yang ditunjukkan akan dibalas dengan cara yang serupa sekiranya mereka di tempat kita? Jawapannya pasti semua tahu.

Ini negara kita...TANAH MELAYU yang berdaulat dan merdeka bernama MALAYSIA!


Kita akan tetap MENANG mempertahankannya!!!


DENGAN IZIN ALLAH KITA AKAN PASTI MENANG BESAR DALAM PEPERANGAN PRU 13 NANTI!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...