Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, July 24, 2011

AKU MEMANG BENCI DENGAN PEMIMPIN SEPERTI TUN FAISAL ; APA SEBENARNYA MASALAH YOU NI TUN FAISAL ?

KALAU MACAM NI LAH PERANGAI PEMIMPIN PEMUDA UMNO AKAN DATANG , AKU YAKIN SEMAKIN RAMAI PENYOKONG UMNO TERUTAMA BLOGGER AKAN BERALIH ARAH ..... WAHAI EXCO PEMUDA UMNO ... TUN FAISAL ,JANGAN KERANA KAU .. UMNO TUMBANG NANTI ... KITA ORG TAK KISAH DENGAN KEDUDUKAN DI PUSAT KRN MEMANG KAU SELESA .. TAPI MCM MANA KAT AKAR UMBI. ... INGAT KERANA AKAR UMBI/CAWANGAN /BAHAGIAN KAU BERADA DI PUNCAK .. TAPI KALAU AKAR UMBI/CAWANGAN/BAHAGIAN BERPALING TADAH .... TERDUDUK JUA KAU AKHIRNYA..
AKU SEBAGAI RAKYAT JOHOR PUN TERKILAN DENGAN TINDAKAN MENTERI KDN,
DATO HISHAMUDDIN TIDAK MENUNJUKKAN KETEGASAN DALAM KEADAAN NEGARA YANG HAMPIR DIMUSNAHKAN OLEH PERHIMPUNAN BERSIH. 2.0 DGN ADANYA BLOGGER YG MENYOKONG BN SEGALA PROPAGANDA/HASUTAN BERSIH 2.0 DPT DITENTANG DARIPADA PELBAGAI ASPIK BAGI MENERANGKAN KEPADA ORANG RAMAI AKAN BAHAYANYA BERSIH 2.0 ... DENGAN PERANAN BLOGGER2 INILAH BERSIH 2.0 TAK BERJAYA MENGHIMPUNAN 500 000 ORANG.

APA SEBENARNYA MASALAH YOU NI TUN FAISAL ?


Sebelum mula tinta berbicara, GWM teringat kembali tajuk lagu Superb Legendary Rocker Ramli Sarip … Bukan Kerna Nama! Sama juga seperti blogger Pro BN, penulisan dalam blog bukanlah kerna nama ... hanyalah demi perjuangan menegakkan kebenaran dan menentang kebatilan juak-juak pembangkang.

Jika ada yang sudah harum namanya di persada maya … itu adalah bonus! Hasil kerja kuat sebagai blogger. Dan yang penting adalah niat ‘Lillah hi Taala’. Bukan sekadar ucapan di mulut, jika perbuatan sudah jauh tersasar dari apa yang diniatkan … macam Anwar Ibrahim!

Dengan penuh takzim, GWM tidak akan menyebelahi PAPA GOMO walaupun dalam satu ‘kapal’, walaupun seringkali berborak di kedai kopi hampir setiap malam, walaupun sudah agak rapat dan bergelar sahabat. Rokok pun kena kebas hari-hari! Dalam hal ini … GWM tidak akan menyebelahi PAPA GOMO!

GWM cukup faham dengan perangai GOMO … outspoken, opinion oriented, no bullshitting, straight forward, baran (tu yang selalu bertekak dengan mamat sorang ni), suka bergurau! Namun apabila PAPA GOMO dipanggil lupa daratan … there must be something wrong about you Tun Faisal!



Apa sebenarnya masalah you ni Tun Faisal?

Jika teguran terhadap kepemimpinan mahupun kementerian di anggap suatu ‘dosa’ yang tidak sepatutnya ditegur maka kita akan kembali kepada pemikiran jumud. Pemikiran ala kolonial YES SIR! … YOU ARE RIGHT SIR! … ABSOLUTELY RIGHT SIR! … RIGHT AWAY SIR! Perlu dihapuskan sama sekali.





Blogger Pro BN menegur, bukan BALUN! … beza benar menegur dengan BALUN! GWM sendiri sudah terlalu banyak menegur UMNO … tidak ketinggalan MCA, MIC dan GERAKAN (yang lain … dalam perhatian!). Sehingga mahu ditutup blog ini atas desakan .

Namun, apa yang sebenarnya GWM mahu sentuh disini bukan pertengkaran dalam kelambu antara PAPA GOMO dan Tun Faisal. Melangkaui apa yang tersurat … cuba melihat apa yang tersirat disebalik pertikaian ini.

Puas juga GWM cuba mengelak dari cetusan spekulasi terhadap sikap dan peranan Tun Faisal sebagai peneraju UMB kerana sehingga ke hari ini, dikalangan blogger Pro BN tidak mengetahui siapa blogger yang bernaung dibawah UMB. Ada lebih baiknya jika Tun Faisal senaraikan blogger yang bernaung dibawah payung UMB.

Mungkin dengan pendedahan tersebut, UMB lebih dihormati kerana sudah menghasilkan beratus blogger Pro BN sejak penubuhan badan tersebut. Respect Must Be Earned! Tun Faisal … You deserve to be respected and acknowledged by bloggers should you brave enough to declare how many bloggers have been churned by UMB!

Forgive me if I’m wrong but amongst bloggers, we heard there are only 20-25 bloggers churned by UMB since its inception! …
Sorilah, cakap omputih! Kerna … untuk berkomunikasi dengan mereka yang mempunyai tahap pendidikan yang tinggi dalam UMNO, kena speaking skit!

Baru ada class! Ada standard! … Blogger perlu ada PhD, Master, Degree, Diploma atau sekonyong-konyongya Sijil Kemahiran. Barulah mahir!

Dan kes pertikaian di antara blogger Pro BN ‘Polong Tak Bertuan’ dan UMB bukan hanya tertumpu dan bermula di antara PAPA GOMO dengan Tun Faisal. Ramai di kalangan blogger OTAI Pro BN sudah bergasak dengan UMB.

Malahan sudah lama, sejak dari PR Hulu Selangor. Dan ianya merebak seumpama satu wabak sehinggalah terhenti seketika selepas pilihanraya Sarawak ... Suatu jangkamasa yang cukup lama!

Sukar mempercayai ... lihat sahaja paparan dibawah ... jelas bukan!











Maka, apakah benar jika dikatakan blogger Pro BN seperti Papa Gomo, Parpukari, The Unspinners, The Flying Kick, Medan Info Kita, Medan Permatang Pauh, Gelombang Rakyat, Gerakan Timur, Blogenstarz, Kuku Kaki Ampang, Anak Omak dan ramai lagi blogger Pro BN ini adalah blogger yang jahat (seperti yang terpampang dalam blog Tun Faisal ... blogger jahat? Eh ... macam budak kecik lah perangai!), lupa daratan, angkuh, sombong, tidak mengenang budi, makan duit haram, songlap duit, mahu sakau projek, bla bla bla ... bla bla bla!

Apa makna sebenar rentetan peristiwa ini ... pertikaian blogger Pro BN terhadap UMB.

Sudah tentu ada yang tidak kena dengan cara, peranan, tugas dan peneraju UMB yang seringkali dikritik oleh blogger Pro BN. Sudah tentu ada yang tidak kena dengan Tun Faisal. Kerana secara muktamadnya, blogger Pro BN cukup mudah dan seringkali bertengkar dengan Tun Faisal.

Apa masalah you sebenarnya Tun Faisal dengan blogger Pro BN ... hutang nasi lemak you dengan blogger Pro BN tak langsaikan lagi kah? You cilok awek mamat-mamat blogger kah? Tu yang mengamuk sakan sangat! etc, etc, etc ...

GWM mungkin masih baru dalam dunia blogging ... namun mata ini melihat, telinga ini mendengar, akal ini berfikir secara logik dan rasional. Cukup mustahil amarah blogger Pro BN terbongkar di persada maya jika tidak ada tangan yang menjentiknya ... mustahil blogger Pro BN terbakar ’lampu’ hatinya jika tidak ada tangan yang memetik suisnya ... Jawapan itu ada pada you Tun Faisal!

Mungkin juga ini merupakan petanda UMB sudah sepatutnya diterajui oleh mereka yang lebih berkelayakan, professional dan yang penting ... rasional pemikirannya.

Namun begitu ada satu perkara yang perlu GWM tegur secara terbuka kepada Tun Faisal ... apa perlu diungkitkan tahap pendidikan blogger Pro BN jika mereka ini cukup berkebolehan menangkis serangan dan fitnah pembangkang, cukup sistematik menyerang dan merungkai pembohongan pembangkang.

Tidak salah dikatakan blogger Pro BN ’Polong Tak Bertuan’ ini lebih efisyen dan efektif dari UMB dibawah naungan UMNO ... Direct Fund tuh!

Ingatlah ... Lim Goh Tong, Robert Kuok, Tan Sri Mokhtar juga berasal dari mereka yang bukan dari berlatarbelakangkan pendidikan tinggi dan berketurunan bangsawan. Kejayaan mereka adalah hasil usaha keras dan rezeki dari Allah Taala. Tidak ada gunanya mempunyai tahap pendidikan tinggi jika ianya lebih menyerlah kebobrokan pemikiran dan sifat kurang matang.

Jadi ... apa sebenarnya masalah you Tun Faisal jika rentetan peristiwa serangan blogger Pro BN terhadap anda sebagai peneraju UMB semakin hebat dan kencang!

Pokok tidak akan bergoyang jika angin tidak meniupnya! Hujan tidak akan turun mencurah jika awan tidak mendung dan guruh berdentum di langit!

Cuma ... GWM teringat kembali kata-kata saudara Zaini Hassan pengarang Utusan Malaysia sewaktu perjumpaan dengan blogger Pro BN di sebuah hotel di Petaling Jaya pada 27 November 2010 dimana GWM turut serta dalam forum tersebut ... ” Jika bloggers mesra–kerajaan beralih kiblat?”



Saudara Tun Faisal perlu ingat dan faham. Bloggers Pro BN adalah ’Polong Tak Bertuan’! Sikap 'mereka' yang berada dalam UMNO mungkin akan merubah pandangan dan prinsip Bloggers Pro BN dalam sekelip mata!

Sikap dan tingkahlaku saudara penyebab utama polemik ini. Saudara yang mencipta polemik ini ... saudara juga perlu menamatkan polemik ini!

Jadi sekali lagi ... apa sebenarnya masalah you ni Tun Faisal? ...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...