Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, July 31, 2011

Berdasarkan Amanat Perjuangan PAS : Haji Hadi Awang Pewaris Kerusi Presiden PAS Yang Khianat Dalam Perjuangan

APA YANG BOLEH DIKATAKAN PRESIDEN PAS HAJI HADI AWANG MERUPAKAN SEORANG PRESIDEN PARTI PAS YANG TELAH MENGKHIANATI AMANAH PERJUANGAN KEPIMPINAN PAS YANG TERDAHULU. SECARA TIDAK LANGSUNG TELAH MENYEBABKAN PERASAAN BERBELAH BAHAGI DI HATI AHLI2 PARTI AKAN PERJUANGAN PAS SEKARANG INI. MEREKA TERKEJUT APABILA PERJUANGAN PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM BERDASARKAN AMANAT BELIAU SENDIRI TELAH MENGKHIANATINYA DIGANTI DENGAN NEGARA KEBAJIKAN YG MANA TELAH DILAKUKAN OLEH KERAJAAN BARISAN NASIONAL . KINI, PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM MENJADI LIPATAN DALAM SEJARAH SEBAGAI NOSTAGIA YG TIDAK KESAMPAIAN. ADAKAH KEPIMPINAN PAS TERDAHULU BANGGA AKAN PENGKHIANATAN HAJI HADI AWANG INI. DI MANAKAH LETAKNYA KESETIAAN HAJI HADI AWANG AKAN AMANAH KEPIMPINAN PAS TERDAHULU DAN PERJUANGAN PARTI PAS DALAM MEMERTABATKAN ISLAM DI MALAYSIA.


BUKTI HAJI HADI AWANG PENGKHIANAT PERJUANGAN PAS:

Amanat Haji Hadi Awang merujuk kepada suatu sedutan ceramah umum yang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981. Ucapan beliau telah dicetak dalam bentuk poster dan ditampal di dinding markas PAS sekitar tahun itu.

Daripada bukti kertas putih mengenai Memali bertarikh 26 Februari 1986, Amanat Hadi telah dicetak dalam empat versi. Pertama dalam tulisan jawi, dicetak oleh bahagian Penerangan PAS Kelantan untuk sebaran pilihan raya kecil Selising, Kelantan pada tahun 1983. Versi latar belakang hitam dengan tulisan rumi, dicetak oleh PAS Pusat dan dua versi lagi (rumi dan jawi) dicetak oleh Sekretariat Pemuda PAS Pusat. Versi latar belakang hitam dapat dilihat dalam rakaman video polis mengenai peristiwa Memali pada 19 November 1985[1].

Sedutan ucapan ini adalah seperti berikut:

Saudara-saudara sekelian percayalah,

Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


Percayalah saudara-saudara sekelian,

Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

Menjelang Pilihan Raya Umum Malaysia 1982, Ustaz Abdul Hadi Awang dilihat sebagai pemimpin pelapis parti PAS yang akan menerajui pucuk pimpinan PAS satu hari nanti[2]. Ucapan ini selaras dengan buku yang ditulis oleh Said Hawa, antaranya berjudul Jundullah Tsaqafatan wa Ahlaqan[3].

Pada tahun 1984, Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan amanat tersebut sebagai bertentangan dengan Islam[4]. Kebimbangan amanat tersebut memecah belah masyarakat Islam timbul lagi pada tahun 2001 dan satu perjumpaan dibuat di antara Hadi dan Majlis Fatwa[5].

Selepas Pilihan Raya Umum 2008, PAS (yang diterajui oleh Hadi) dan DAP yang majoritinya masyarakat Cina dan bukan Islam; serta Parti Keadilan Rakyat bersama-sama mendirikan kerajaan di Perak dan Selangor setelah pakatan mereka berjaya menafikan majoriti mudah Barisan Nasional[6].

Ucapan tahun 2010



Ucapan tahun 2011



ADAKAH PERJUANGAN BERDASARKAN MATLAMAT MENGHALALKAN CARA , DITERIMA OLEH RAKYAT MALAYSIA. TERAMPUNKAH DOSA-DOSA PEMIMPIN SEPERTI HJ HADI AWANG TERHADAP PERJUANGAN PARTI . YANG LEBIH MALANG LAGI APABILA SEKARANG INI PAS SENTIASA DIKUDAKAN/DIANJINGKAN OLEH DAP DAN PKR. BANYAK PERKARA PAS AKUR DENGAN KEHENDAK DAP SEPERTI ZAMAN PENJAJAH " YES, SIR " @ "YA , TUAN SAYA AKUR". TANPA BOLEH MENGANGKAT KEPALA UNTUK MENEGAKAN HAK-HAK ISLAM.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...