Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, December 9, 2016

PM DS Najib dan 'hipster' naik MRT

Najib dan 'hipster' naik MRT:  
Antara yang bersama wakil web 'hipster' seperti PenMerahdotcom, BeautifulNara dan TheVocket.
 http://mk-cdn.mkini.net/1066/caf1e955ba0d7c85e4cc9d0804a02511.jpg 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membawa beberapa “rakan atas talian” beliau mencuba kereta api besar MRT, seminggu sebelum dibuka pada 16 Disember depan.

Mereka naik di stesen Mutiara Damansara ke Stesen Pusat Bandar Damansara untuk meninjau projek itu sebelum fasa pertama laluan Sungai Buloh-Kajang (dari Sungai Buloh ke Semantan) dibuka Jumaat depan.

 https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/nr-www/wp-content/uploads/2016/12/MRT-pic-1-598x399.jpeg 
Antara yang bersama beliau adalah wakil daripada web-web 'hipster' seperti PenMerahdotcom, BeautifulNara dan TheVocket.
Turut menyertai mereka pengacara radio HotFM, 'jugambar Instagram' serta sertai pemimpin pelajar.
“Sepanjang perjalanan, kami sempat bersembang santai mengenai hala tuju pengangkutan awam negara, terutamanya kesan dan impak besar yang akan dibawa oleh MRT kepada negara, dan lebih penting lagi kepada gaya hidup rakyat semuanya,” katanya.
Dalam blognya hari ini, beliau berkata, MRT akan menambah baik kesalinghubungan, apatah lagi bila bas pengantara disediakan di setiap stesen MRT.
“Lebih daripada itu, MRT juga akan melengkapi kemudahan pengangkutan awam sedia ada dan memacu Malaysia menjadi negara berpendapatan tinggi sepertimana yang kita impikan.

“Saya tak sabar menanti 16 Disember ini untuk anda semua dapat merasai sendiri masa depan pengangkutan awam negara.
“Jom naik MRT!” katanya.


PM: Malaysia menuju pembangunan lestari

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata Malaysia kini sedang menuju pembangunan yang lestari.
Ia kerana katanya, dalam Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK-11) mengiktiraf kepentingan memelihara sumber asli dan negara kini menunjukkan komitmen jangka panjangnya.
"Saya percaya bahawa kami telah mengambil langkah-langkah penting dan jalan yang benar untuk membangunkan kepakaran global.
“Ia perlu untuk menggerakkan Malaysia dan Asia ke hadapan dalam pembangunan lestari, untuk melindungi dan memelihara planet ini.

"RMK-11 ini turut mencerminkan komitmen kerajaan untuk memperkasakan kehidupan rakyat, memberikan jati diri dan dan meningkatkan potensi semua untuk berkongsi faedah daripada kemakmuran negara kita.
“(Selain itu) untuk mewujudkan negara yang inklusif dan alam sekitar yang mapan dengan ekonomi maju menjelang tahun 2020,” kata Najib dalam ucapannya ketika merasmikan Pusat Pembangunan Lestari Jeffrey Sachs di Universiti Sunway, Selangor.
Jelasnya, pihaknya turut menyedari kepentingan memelihara sumber semula jadi untuk generasi akan datang dari bencana alam, justeru RMK11 menekankan strategi pertumbuhan hijau.
"Ia melambangkan komitmen Malaysia terhadap alam sekitar yang sihat dan kemampuan jangka panjang," katanya.
Pusat Pembangunan Lestari Jeffrey Sachs yang ditubuhkan turut menjalinkan kerjasama dengan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang akan menjadi hab serantau di Asia Tenggara untuk mendalami pengetahuan teknikal dalam bidang pembangunan yang lestari.

 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...