Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, October 30, 2016

MT Umno : Khairuddin Tak Yakin pada BERSATU.

Shahbudin dot com: KENAPA PERLU TERLONCAT GEMBIRA, KHAIRUDDIN BUKANNY...:

Apabila Khairuddin Abu Hassan, bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan yang dikenali mempunyai hubungan rapat dengan Tun Mahathir Mohamad ...
Hasil carian imej untuk Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob
Tindakan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan keluar daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) menunjukkan beliau tidak mempunyai keyakinan terhadap masa depan parti itu.
Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata Khairuddin yang merupakan orang kuat bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sudah pasti akan kekal dalam parti itu jika beliau yakin parti tersebut mampu menjatuhkan Umno.
"Khairuddin merupakan antara orang terpenting dalam peringkat awal penubuhan BERSATU, (beliau) paling ke hadapan dan dari mula terlibat dengan Tun M (Mahathir), deklarasi rakyat dan kumpulan penjana untuk tubuhkan parti.
"Tapi bila beliau keluar parti, saya percaya beliau sudah hilang keyakinan dan bila beliau keluar parti, walaupun (usia parti) baharu setahun jagung sudah nampak wujud perpecahan di dalamnya," katanya.

Untuk seterusnya, bacalah kenyataan penuh Khairuddin mengenai tindakannya itu seperti di bawah ini:

PARTI BERSATU TETAP KUAT TANPA SAYA!! TIADA SIAPA BOLEH PISAHKAN SAYA DENGAN YABHG TUN DR MAHATHIR MOHAMAD KECUALI ALLAH SWT!!

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tetap kuat dan utuh tanpa saya!! Saya hanya ahli biasa yang amat kerdil!!  Walaupun saya meninggalkan Bersatu untuk tumpu agenda jatuhkan Najib Tun Razak melalui saluran undang-undang; parti Bersatu tetap popular!!

Generasi muda dan rakyat atas pagar tetap memilih parti Bersatu sebagai platform baru perjuangan lawan perdana menteri paling korup serta kerajaan kleptokrasi!!

Pemimpin-pemimpin kaki bodek minda lemah otak udang UMNO jangan cuba alih perhatian dan laksanakan propaganda kononnya penarikan diri saya menunjukkan Bersatu bakal hancur!!

Siapalah saya ini yang nak boleh mengakibatkan parti Bersatu gagal?! Saya keluar dari parti Bersatu tidak meninggalkan sebarang kesan atau impak langsung!! Ini adalah kerana saya bukan tokoh pemimpin parti Bersatu!! Saya hanya ahli biasa!!

Dalam apa kapasiti dan di mana saya berada setakat ini; secara jujur dan ikhlas saya merayu serta memohon kepada keseluruhan rakyat jelata untuk sokong parti Bersatu!!

Insya-Allah parti Bersatu bakal bawa satu dimensi perubahan politik secara total di tanahair kita kearah untuk Selamatkan Malaysia!!

Saya akan tetap berkempen untuk menambah keahlian parti Bersatu!! Saya juga akan tetap membantu parti Bersatu dari luar demi wadah perjuangan untuk tumbangkan lanun bugis @ Najib Tun Razak, UMNO dan Barisan Nasional!! Saya tidak akan tinggal parti Bersatu secara total pada hakikatnya!!

YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad adalah segala-galanya bagi saya!! Tiada siapa yang boleh pisahkan saya dengan YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad kecuali Allah swt!!

Selagi hayat dikandung badan; maka selagi itulah saya akan memperhambakan diri untuk YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad!!

Berita saya keluar dari parti Bersatu menjadi viral oleh puak-puak bangang UMNO kerana mereka amat takut dengan kebangkitan Bersatu!!

Insya-Allah dari luar saya akan tetap main peranan untuk mengukuhkan parti Bersatu agar ia akan menjadi sebuah parti yang paling dihormati dalam lanskap politik tanahair kita!!

DATO SRI KHAIRUDDIN ABU HASSAN
29 Oct 2016. 
Agak pelik dan memalukan apabila Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menurunkan tarafnya daripada Menteri kepada Juru Cakap Datuk Seri Khairuddin apabila pantas memberi penjelasan kepada umum, alasan kenapa Khairuddin keluar daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Sedangkan pada masa itu, Penasihat PPBM, Tun Dr. Mahthir Mohammad sendiri berkata beliau belum lagi mengetahui mengenai perkara tersebut.
Ismail Sabri sebelum ini menjelaskan Khairuddin merupakan antara orang terpenting dalam peringkat awal penubuhan PPBM. Beliau menerangkan Khairuddin keluar parti kerana sudah hilang keyakinan dan percaya parti tersebut tidak mampu menjatuhkan Umno.
 


1 comment:

  1. Rakan dlm parti bunga skrg bingung dgn situasi terkini.Yang nyata manusia dlm parti bunga cuma menunggu 'dana' pelaburan utk jadi kaya dgn segera.Tiada keikhlasan dlm perjuangan mrk krn ramai yg dah tahu tujuan mrk bukan nak ganti umno tapi cuba meneruskan legasi mahdey jer.
    Yang hidup zaman mahdey memang dah kenal sangat dh dgn selok belok dan tipu muslihat mahdey.Belum lagi bab2 kekejaman ISA dan menjatuhkan kawan dan lawan.
    Skrg ramai ingin jadi penaja di peringkat daerah dan negeri tetapi bukan ikhlas mana pun...dana tu yg mrk rebut.Ntah2 undi nanti utk org lain.Bukannya apa..mrk dah muak dgn pemerintahan ala mahdey.
    Dlm melobi2.Dgr cerita ada yg melobi dgn mahdey..boboi dan din pagoh.Siapa yg gagal dlm cita2 mrk akan berpaling tadah termasuk penyalak2 besar nie.
    Apa2 pun..tiada keyakinan di hati rakyat yg presiden parti bunga boleh lakukan sesuatu.Ramai yg mempersoal kredibiliti dia yg gagal melakukan perubahan ketika jadi tpm.Kenapa selepas dipecat baru nak menyalak.Lagipun dia duduk dlm umno pun dah cukup kaya termasuk warisnya.Apa yg dia nak kejar klu bukan kekayaan dan kuasa tapi gagal di saluran bn/umno.Tak ada prinsip.Sikap din pagoh yg gagal berkompromi menyebabkan org meluat.
    Tak tahulah klu dapigs suka.Yang pasti dapigs dh tolak din pagoh.
    Nampaknya..presiden2 parti dlm fuckaton bergantung sepenuhnya dgn kuasa undi dapigs penentu jwtn pm.Hehehe.. nyata tulur mrk dipicit dan digenggam sepenuhnya oleh dapigs....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...