Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, August 14, 2014

Exco Pkr/Dap Selangor VS Akujanji Berlafaz Sumpah

apakah mereka punya 'hak' untuk menetapkan sebarang syarat kepada BOS bagaimana cara nak kerja baik dipihak mereka maupun bos.

para exco terikat kepada lafaz sumpah jawatan / akujanji ketika mereka menerima watikah perlantikan depan Sultan tempohari.

lafaz sumpah / akujanji berkenaan ( Klik imej untuk besarkan ) -





Takder pun disebut dalam akujanji diatas bahawa para exco  boleh kenakan syarat -
urusan yang melibatkan kami, anggota EXCO dari KEADILAN dan DAP adalah mengikut mandat yang telah ditetapkan oleh parti ...

Terbaru MB Khalid dah pecat kesemua exco Pkr/Dap 
 
Surat rasmi yang dihantarkan kepada 5 Exco yang dipecat semalam. – Gambar diambil dari Facebook, 13 Ogos, 2014.
PKR dan DAP masih ingat ini negeri bapak dia, undang tubuh ada kata MB perlukan 4 orang exco dan maximum 10, dan perlantikan exco adalah hak MB, so apa lagi PKR DAP, KALU KAMU TAK BOLEH KERJASAMA, KELUARLAH...SEKARANG DAH DI PECAT PUN..KALAU ANWAR BOLEH PECAT KHALID,...KHALID JUGA MEMPUNYAI KUASA EXECUTIVE UNTUK PECAT EXCO DIA...JANGAN BENGAP SANGAT LAH PKR DAP..siapa gigit jari sekarang..baginda sultan tak mau dengar masaalah dalaman PKR adalah satu petanda baik..bahawa PKR bercelaru, tak layak nak mentadbir Selangor..

Menariknya ialah walaupun Khalid dipecat sebagai ahli PKR Khalid masih mampu berdiri sebagai MB Selangor dengan sokongan Tuanku Sultan dan sokongan PAS dan UMNO.
Persoalannya ialah antara Khalid dan Anwar siapa yang lebih hebat?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...