Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, May 2, 2013

NATIJAH KESONGSANGAN PAKATAN RAKYAT MEMBUKA LEMBARAN BARU PERPADUAN UMMAH PAS DAN UMNO. ALHAMDULILLAH SYUKUR!!!!

Veteran Pas izinkan BN ceramah di rumahnya kerana protes


RASAH 2 Mei - Pas yang sibuk berkempen di konsert 'Bulan Dihatiku' di Dataran Bustamam, Felda Serting Hilir 5 dekat Jempol malam tadi, diaibkan di Kampung Pulau, Labu dekat sini apabila bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas II negeri, Anuar Azhari mengadakan protes dengan cara terpuji.

Ini kerana, Anuar tidak mahu lagi bersengkongkol dengan kepimpinan Pas apabila namanya digugurkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) oleh Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu di Jempol pada 10 April lalu.

Lebih mengecewakan Anuar, calon Pas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Labu ini, diletakkan Ketua Pemuda Pas negeri, Mohd. Khairil Anuar Wafa, yang dianggapnya mengetepikan beliau yang lebih layak dan senior.

Berikutan itu, malam tadi, Anuar bertindak membenarkan calon Barisan Nasional (BN) DUN Labu, Datuk Hasim Rusdi menggunakan halaman rumahnya sebagai tempat berceramah, sekali gus memastikan BN menang pada PRU-13 ini.

Anuar yang enggan memberi komen mengizinkan anaknya, Mohd. Khairael Anuar membuat kenyataan, dengan menyebut bahawa tindakannya bapanya itu adalah tanda protes kepada Pas yang menafikan haknya sebagai calon layak di DUN Labu itu.

"Bapa saya mempunyai jawatan dalam Pas negeri. Baru-baru ini dia telah melepaskan semua jawatan dalam parti kerana kecewa terhadap kepimpinan Pas yang menipunya.

"Sebelum Mohd. Khairil memberitahu yang ayah saya akan bertanding di DUN Labu. Pemimpin Pas tidak menghubungi ayah saya sehinggalah pada hari penamaan calon. Ramai ahli Pas di DUN Labu kecewa,'' katanya selepas program ceramah calon BN di rumahnya di Kampung Pulau, Labu dekat sini malam tadi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...