Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, May 1, 2013

Lim Kit Siang Bercerita Tentang Peristiwa 13 Mei 1969.. Orang cina Bolehlah Lah Dia Tipu...


Malam tadi dalam satu ceramah di Sutera Mall antara kawasan Parlimen Pulai dan Gelang Patah, Lim Kit Siang memberi jaminan peristiwa Mei 13, 1969 tidak akan berlaku jika Pakatan Rayat menang PRU ini.

Ketika ceramah yang Kit SIang kata dihadiri oleh 50,000 orang tetapi penggunaan kerusi dan had kawasan hanya membolehkan 10 ribu saja hadhir di tanah lapang belakang Sutera Mall, dia mempersoal siapa sebenar dalang Mei 13.

Kemungkinan besar hujahnya adalah berdasarkan buku May 13 oleh Dr Kua Kia Soong yang lenbih merujuk kepada data dan maklumat palsu rekaan media asing dan diplomat asing yang ketika itu sedang jalani perintah berkurung sma dengan semua rakyat Malaysia.

Persoalannya sekarang, kenapa Kit Siang boleh beri jaminan tidak berlaku. Ini hanya menunjukkan dia sebagai pelaku dan pengatur Mei 13 1969 memberi jaminan dia tak akan lakukan kesalahan yang sama.

Ucapan Lim Kit Siang yang sebearnya dihadiri oleh 10 ribu hadirin yang hampir semuanya adalah laum CIna banyak berkisar untuk tukar kerajaan. DIa laungkan iLIMA HARIBULAN MEI, TUKAR KERAJAAN, ENAM HARIBULAN MEI, KERAJAAN BARU"

Dengan angkuh, Kit Siang kata Tsunami Politik Baru 2013 bermula dari selatan ke utara dan timur MALAYSIA akan capai kerajaan baru yang diidamkan. Itu yang dia cuba terangkan sebab dia tanding di Gelang Patah.

Walaupun BN sedang jauh mendahului dan dua pertiga nampaknya hampir pasti, ramai anggap jika ianya berlaku, kerajaan baru Pakatan akan didominasi DAP. Niatnya tanding di Johor adalah untuk memusnahkan MCA.

Malah dia mengejek MCA sebagai penakut kerana tidak berani bersuara terhadap ketidakadilan BN / UMNO. Presiden MCA yang berjaya menundukkan anaknya Guan Eng dalam debat dikatakan sebagai penakut kerana tidak berani bertanding di GELANG PATAH malahan meminjam kawasan tersebut kepada UMNO

Ramai tahu bahawa Kit Siang terkejut akan kehadhiran Ghani Othman dan tahu dia tak akan dapat undi Melayu dan perlu undi sepenuh kaum CIna yang mana susah untuk dia dapat dari pengikut dan penyokong Jason Teoh. 

Katanya ceramah DAP di Pulau Pinang dihadiri 70,000 orang sehingga memcah rekod dan malam itu sampai 50 ribu. Jelas kali dia bohong dan tak sedar tsunami bakal melanda Pulau Pinang dan anaknya bakal hilang jawatan.

Dia masih berpegang kepada janji-janji bodoh dan tak praktikal PR dan kompangkan seolah-olan kejayaan Kerajaan PR dinegri satu kejayaan.

Tanpa fakta untuk kuatkan hujah, dia hanya terdaya tuduh BN hanya menggunakan politik wang menyogok rakyat kaum dengan mengadakan pelbagai jamuan besar secara percuma dan gantung bendera 1Malaysia di merata Malayssia khususnya di Pulau Pinang.

Dia menuduh juga BN melakukan penyelewengan / rasuah / politik perkauman serta kronisme dan menjeji dr Mahathir sebagai "SYAITAN DIKENALI."

Nampak sangat orang yang dikait rapat dengan politik membakar perkauman di dalam hati orang Cina itu takut kepada Dr Mahathir dan cuba pindahkan label syatan pada orang lain. Orang CIn aun akui Kit Siang adalah SETAN PERKAUMAN.
-
Kit Siang berpura-pura kata akan ada perpaduan rakyat di bawah pimpinan Kerajaan PR dan berjanji  PR akan mewujudkan MALAYSIA yang bersih, adil dan makmur. Dia turut kata mengundi PR akan dapat menumpaskan politik perkauman / agama ekstreme BN / UMNO bermula dengan menumpaskan MB JOHOR.

BN memberi ruang untuk kepentingan kaum masing-masing dipertahankan dan fitrah kaum dan ugama yang berlainan wujud. Tapi DAP berpura-pura kata dia mengamalkan kepelbagaian kaum dan ugama tapi  menentang Islam dijadikan agam persekutuan dan mahu hanya jadikan agama ritual saja.

Pemimpin DAP hany atanding kawasan Cina dan Guan eng takut terima cabaran anding di kawasan ccampuran kaum.

Kit Siang kata hak pendidikan Cina tidak dipelihara oleh Kerajaan BN yang mana PM dan MB JOHOR tidak pernah dan tidak berani menjanjikan masyarakat Cina berkenaan pembinaan SJK (C) / SM (Persendirian) Cina dan tidak mengiktirafkan Sijil UEC.

Sijil UEC belum lagi diiktiraf dan lebih elok kuasa iktiraf dalam Malaysia dikekalkan bawah kerajaan Mallasyai dan bukan orang asing.

Tetapi Kit Siang salah dan tak tahu bahawa negeri Johor mempunyai jumlah sekolah Cin ayang paling banyak. Itulah dalam berabd ta balik kamping di Batu Pahat.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...