Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, December 17, 2012

Kerana Lim Kit Siang Mengesahkan Pluralisme Adalah Agenda DAP-PAS-Pakatan .. MACAM MANA DENGAN AMANAT TG HJ HADI AWANG.


           
The basis of DAP reaching out, engaging and co-operating with PAS in Pakatan Rakyast is not on Islamic state or hudud, but on the principles of promoting democracy, pluralism, cultural diversity, human rights, women’s rights and development in Malaysia.  
Translation: Asas DAP mendekati, melibatkan diri dan bekerjasama dengan PAS dalam Pakatan Rakyast bukan negara Islam atau hudud, tetapi atas prinsip menggalakkan demokrasi, pluralisme, kepelbagaian budaya, hak asasi manusia, hak-hak wanita dan pembangunan di Malaysia.

 
Percanggahan antara amanat tuan guru haji awang dengan amanat lim kit siang amat membimbangkan oleh kebanyakan penyokong PAS yang pastinya terdiri daripada ahli Pas sendiri dan bukan ahli PAS. Bagi bukan ahli PAS tetapi menyokong perjuangan PAS terasa terkilan dan kecewa dengan kenyataan lim kit siang tanpa ada penafian daripada ulama-ulama PAS yang selama gah dengan perjuangan Islam.
 
 
Amanat Hadi Awang yang mengkafirkan UMNO,,la ni dah terbukti amanat yang di lakukan Hadi Awang satu ketika dulu telah membuat umat islam pecah belah.

Bagaimana lah perasaan dengan orang yang taksub dengan amanat ini,sehingga sanggup bercerai berai,,putus tali persaudaraan,? apakah Hadi Awang ambil kisah apa yang berlaku setelah amanatnya yang membuat umat islam berpecah??

Hadi Awang harus bertanggungjawap apa yang berlaku ke atas umat islam kerana ketaksuban pengikutnya dengan amanat yang di lakukannya satu ketika dulu. Amanat Haji Hadi Awang disampaikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang di Kampung Benggol , Peradong , Kuala Terengganu pada 7 April1981 .

"Saudara -saudara sekelian percayalah ,Kita menentang UMNO , bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan . Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah . Oleh kerana itulah kita menentang mereka . Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka . Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka . Percayalah saudara -saudara sekelian ,Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita
adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid . Mati kita adalah Islam .

Kita tidak perlu masuk Buddha , Kita tidak perlu masuk Hindu , Kita tidak perlu masuk Kristian , Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ' politik suku , agama suku ' . "

Soalan cepu emas untuk puak-puak pencacai,,la ni PAS pakai perlembagaan mana dalam dasar PAS?? Pakatan Haram pakai perlembagaan mana dalam kitab jingga?? Kerana amanat ini telah berlaku perpecahan umat islam,,siapa nak tanggung?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...