Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, December 11, 2016

Najib: Pembangkang cuba rosakkan hubungan saya dan Zahid @ Surat Layang -Layang Putus Tali

Najib: Pembangkang cuba rosakkan hubungan saya dan Zahid: Katanya, perkara itu disebabkan pembangkang cemburu dengan solidariti ditunjukkan pada Perhimpunan Agung Umno minggu lalu.
 Kot-kot je la. Sebelum ini viral surat kononnya dari Zahid untuk mendesak Najib letak jawatan.
Sape yang buat :
Tuduhan 1 : Pembangkang
Tuduhan 2 : Penyokong Zahid
Tuduhan 3 : Gunting Dalam Lipatan UMNO
Tuduhan 4 : Penyokong Hishammudin
Tuduhan 5 : Anasir Jahat Negara
 

http://mk-cdn.mkini.net/1025/2fa65116bf6bac2e0c5ca8b1f82eae63.jpg 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mendakwa pembangkang cuba merosakkan hubungan rapat beliau dan timbalannya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Katanya, perkara itu disebabkan pembangkang cemburu dengan solidariti ditunjukkan Umno pada perhimpunan agung parti itu minggu lalu.
"Tidaklah menghairankan apabila mereka menyebarkan khabar angin dalam usaha untuk merosakkan hubungan rapat saya dan timbalan perdana menteri
"Mungkin pembangkang tersalah anggap perwatakan timbalan perdana menteri dengan beberapa bekas pemimpin parti Umno yang didorong oleh kepentingan peribadi, bukan kepentingan parti atau nasional," katanya dipercayai merujuk kepada bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
Menurut Najib, pembangkang mencuba pelbagai cara untuk memecahbelahkan hubungan tersebut.
"Tetapi mereka tidak kenal Umno dan kesetiaan anggotanya – mereka yang berdiri di dalam senang mahupun susah bersama parti dan kepimpinan parti yang dipilih secara demokrasi.
"Pembangkang kini begitu terdesak dan di dalam kucar-kacir sehingga mereka terpaksa bersekutu dengan orang yang memenjara pemimpin mereka sendiri," katanya sambil menggesa anggota Umno berwaspada terhadap 'taktik kotor' pembangkang.
Sejak beberapa hari lalu, sepucuk surat yang dikatakan ditandatangani Zahid tersebar di laman sosial Facebook dan aplikasi WhatsApp.
Surat berkenaan dikatakan menuntut Najib meletakkan jawatan sebagai perdana menteri dan turut menamakan barisan kabinet bayangan Zahid.
Susulan itu anggota Majlis Tertinggi (AMT) Umno, Tan Sri Noh Omar berkata, penyebaran viral itu tidak ubah seperti 'tindakan pelajar sekolah'.
Dalam Perhimpunan Agung Umno baru-baru ini Zahid menyatakan ikrar taat setianya kepada Najib serta meminta hubungan beliau dengan seorang lagi naib presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein tidak dilaga-lagakan.
Najib dalam ucapan penggulungannya menyatakan tidak pernah meragui kesetiaan Zahid, malah tidak risau sama sekali jika naib presiden Umno itu 'berdiri' di belakangnya
.Nsumber

https://3.bp.blogspot.com/-s9WjcvElqmg/WEwAejBS1WI/AAAAAAAATUI/iEWYfSn-ZnIBajoyxZoWjJCkLd3r1wm-QCLcB/s1600/Zahid%2B2.jpg  

Pembangkang tak buat 'surat terbang' sebodoh ini, kata Zam

 http://mk-cdn.mkini.net/779/bb603bebff6f1ff297e1d3f9a3f9be97.jpg 

Bekas menteri Umno Tan Sri Zainuddin Maidin mendakwa, beliau mempunyai prasangka surat yang kononnya dikeluarkan oleh pejabat Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi diada-adakan oleh pihak jabatan perang sarap Umno atau BN sendiri.
Semenjak semalam, surat yang kononnya ditanda tangani oleh Ahmad Zahid menjadi viral di media sosial dengan kandungannya yang menuntut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak segera berundur daripada kerajaan serta melepaskan jawatan.
"Pembangkang tidak mungkin membuat surat terbang yang sebodoh dan semudah ini untuk melagakan Najib dan (Datuk Seri Ahmad) Zahid (Hamidi).
"Bila membaca sahaja surat terbang (Ahmad) Zahid kepada Najib yang berlogo kerajaan yang disebarkan menerusi internet,saya terus tidak percaya kerana kandungannya amat cetek, tidak munasabah dan tidak serius untuk betul-betul meyakinkan orang ramai apatah lagi orang yang berakal.
"Surat itu menampakkan Zahid membuat pemilihan kabinetnya menggantikan kabinet Najib secara rambang sahaja untuk sebaran dengan pantas, bagaimanapun, tidaklah dapat dinafikan ramai juga yang orang simple minded akan terus percayainya terutama di kampung-kampung," ujar beliau dalam blognya, hari ini.
Semalam, Najib ketika mengulas surat yang sama berkata, helah kotor pembangkang yang cuba melagakan beliau dengan Ahmad Zahid menerusi penyebaran surat palsu bukan sahaja gagal, malah tidak akan sesekali berjaya menggugat perpaduan dalam Umno.
Taktik murahan dengan menyebarkan dakyah palsu kononnya Ahmad Zahid cuba menunjukkan tentangan jelas menunjukkan betapa pembangkang kini berada dalam keadaan amat terdesak.
Mengulas lanjut, Zainuddin berkata, surat itu diada-adakan jabatan berkenaan untuk membolehkan tuduhan dilemparkan kepada pembangkang dalam keadaan momentum pemulihan imej Najib dirasakan tinggi setelah berakhirnya persidangan agung Umno baru baru ini.
"Memang benar anggapan saya, belum pun surat layang itu tersebar dengan luas, presiden UMNO yang juga perdana menteri telah membuat penafian dan menuduh pembangkang yang menyebarkan kabar angin itu," tambah bekas ketua pengarang akhbar Utusan Malaysia itu lagi.
Di samping itu, ini juga adalah satu lagi backfire kepada Umno dan kerajaan selepas penarikan balik undangan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad ke upacara pengangkatan sumpah Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung, ujarnya.
https://1.bp.blogspot.com/-KYecxEWVgzY/WEwAfl1GIJI/AAAAAAAATUM/_TlLIy73qoAZPQ7H_Q2IqW94p3Tui1ETgCLcB/s640/Zahid%2B3.jpg  
Tapi boleh juga jadi fake. Atas pelbagai sebab la. Untuk surat sepenting ini tersebar selepas ianya disiapkan agak pelik. Sudah tentu Zahid akan rahsiakan serahsia yang mungkin bagi menjaga aib Najib. Takan Najib nak bagitau yang saya berhenti sebab diarahkan Zahid? Malu la dia. Sah-sah dia membayangkan dia mengaku bersalah atas skandal-skandal yang dikaitkan ke atasnya.

Jika Najib berhenti pun dia akan buat atas nama meletak jawatan = bersara. Bukannya sebab diarahkan berhenti.

Tambahan pula, sebelum ini tersebarkan kabinet bayangan pembangkang. Kononnya LKS = pm dan Mahathir = tpm. Dari pemerhatian aku, ia lebih kepada troll sebenarnya. Sebab Mahathir menghadiri konvesyen DAP baru-baru ini dan menarik balik pertuduhan ke atas DAP dan LKS.

Lepas tu sebar pula surat Zahid desak Najib letak jawatan. Nak melaga-lagakan Najib - Zahid ke? Nak beri bayangan palsu kepada pembangkang kononnya Najib - Zahid berlaga-laga dan nak tengok apa taktik pembangkang dalam mengambil kesempatan atas isu ini?

Atau nak cari duit tepi? Sendiri buat isu, sendiri viral, sendiri sebar fitnah, sendiri pertahankan diri lepas tu yang dipersalahkan pembangkang?

Nanti boleh jumpa boss markup lagi harga untuk kerja-kerja kempen pertahankan boss di media sosial?

Yang peliknya, puak-puak neh belum siasat dah laju-laju salahkan pembangkang. Apahal kan?


Sumber.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...