Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, December 12, 2016

Jelajah Keretapi Tenom

                       
Sep 9, 2012
*Maaf jika anda pening ketika melihat video ini...amatur sangatt lagipun majoriti shot dari atas train. :)

Siri menaiki keretapi Sabah yang bermula dari Beaufort ke Tenom melalui beberapa hentian dan terminal kecil seperti Saliwangan Baru, Halogilat, Rayoh & Pangi. Rayoh & Pangi merupakan hentian utama pelancong untuk aktiviti lasak water rafting & canoeing di Sungai Padas. Pengalaman yang patut dicuba memandangkan sistem pengangkutan ini masih menggunakan cara lama. 


May 16, 2011
Sabahkini.net - Saksikan aksi 'stunt' yang sentiasa dihadapi oleh pelancong-pelancong ke Tenom, Sabah demi menikmati 'White Water Rafting' di Pangi. Masalah ini menghantui Ahli Parlimen Tenom, YB. Datuk Raime Unggi. Beliau lantang menyuarakan ketidakpuasan 'hal keretapi' ini pada pihak kerajaan. Syabas YB!

Aug 15, 2016
Pengalaman pertama ketika menggunakan perkhidmatan keretapi negeri sabah dengan jarak terjauhnya dari stesen Tenom ke stesen Tanjung Aru.. bertolak seawal 7.30 pagi dari Tenom akhirnya saya tiba di pusat bandar Kota Kinabalu sekitar jam 12.30 tengahari.. 6 jam dalam train memang buat saya pening, tapi satu pengalaman yang seronok.. hahaa..

Sep 1, 2016
The experience walking on a railway track for interchanged between two different trains during the maintenance for upgrading the current railway.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...