Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, December 3, 2016

Bangsa Johor Mengusulkan : Tawaran Agenda Melayu Maju Kerana UMNO Terhutang Budi Dengan Orang Melayu

Tawaran Agenda Melayu Maju Kerana UMNO Terhutang Budi Dengan Orang Melayu- Ayub
http://www.umno-online.my/wp-content/uploads/2016/12/AyubRahmat-Johor-768x768.jpg
KUALA LUMPUR, 2 Dis – Orang Melayu tidak pernah terhutang budi dengan UMNO sebaliknya UMNO yang terhutang budi dengan orang Melayu kerana keahlian UMNO hanya lebih 3 juta, tetapi jumlah orang Melayu lebih besar dari itu.

Perwakilan Johor Datuk Ayub Rahmat berkata, sejak merdeka sehingga kini orang Melayu memberikan kepercayaan kepada UMNO untuk memimpin Negara ini.
                                                KUALA LUMPUR, 2 Dis -- Wakil UMNO Johor Datuk Ayub Rahmat memulakan sesi perbahasan usul sempena Perhimpunan Agung UMNO 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini. --fotoBERNAMA (2016) HAK CIPTA TERPELIHARA
“Maka UMNO terhutang budi dengan orang Melayu dan sewajarnya dalam menangani isu ini, saya gagaskan agenda Melayu Baru ataupun agenda Melayu Abad ke-21, ini merupakan platform bagi kita memperbaharui tawaran kepada orang Melayu.

“Tawaran baru kepada orang Melayu dalam usaha memastikan mereka sentiasa diberikan perhatian oleh kerajaan yang dipimpin oleh UMNO.

“Kalau kita lihat sekarang ini, orang Melayu secara keseluruhan tidak lagi menganggap bahawa UMNO ini bukan lagi wadah politik yang boleh dijadikan platform untuk mereka keluarkan pandangan
“Mereka melihat kepimpinan seperti sudah lupa dengan akar dan akar tidak lagi boleh menyuarakan pandangan dan pemikiran,” ujarnya dalam sidang media  selepas membahaskan usul Ucapan Dasar Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO 2016 pagi tadi.

Terdahulu, ketika membahaskan ucapan dasar Presiden, Ayub yang mewakili Badan Perhubungan UMNO Johor telah menggariskan tujuh elemen yang harus terkandung dalam agenda itu, antaranya termasuk membina ketahanan ekonomi orang Melayu dalam era globalisasi dan memberikan pendidikan berkualiti berteraskan kemahiran.

Untuk menjadikannya satu realiti, jelas beliau UMNO Johor mencadangkan satu kumpulan pakar dan golongan profesional dibentuk bagi memperhalusi dan merangka Agenda Melayu Maju ini.
“Agenda Melayu Maju itu juga akan menjadi tawaran baharu UMNO kepada orang Melayu, terutamanya menjelang pilihan raya umum akan datang. Biar orang Melayu menilai sendiri apa yang kita rancang dan mahu lakukan dengan masa depan orang Melayu,” ujarnya lagi. -

MediaUMNO

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...