Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, November 28, 2016

Alhamdulillah Semangat Bangsa Johor : Sultan Johor perkenan Syed Saddiq menghadap

Sultan Johor perkenan Syed Saddiq menghadap: Selepas pertemuan itu, beliau berkata, dirinya yakin bahawa sultan mempunyai kepentingan rakyat di hati baginda.

 http://mk-cdn.mkini.net/929/dd7302d70be0fae4da7916efb583a2f6.jpg 

Sultan Ibrahim Iskandar Johor mengadakan pertemuan dengan Ketua Pemuda BERSATU Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, selepas beliau menghantar surat terbuka yang mempersoalkan tindakan baginda mengharamkan protes jalanan di Johor.
Syed Saddiq yang juga adalah anak Johor, berkata Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibrahim juga hadir pada pertemuan di Istana Flinstone di Mersing itu.
 









“Patik sejujurnya amat terharu dan berasa rendah diri apabila Tuanku bersama seisi keluarga diraja sudi bercemar duli berjumpa patik dan meluangkan masa hampir seharian bersama patik, rakyat biasa,” katanya.
Sambil berikrar akan terus berusaha dan berkerja keras untuk pembangunan negara dan negeri Johor khususnya, Syed Saddiq berkata, keluarga diraja itu melayannya sebagai seorang bangsa Johor dan bukannya seorang ahli politik.
Beliau tidak menyatakan bila pertemuan itu berlaku.
“Sebelum patik tiba di Istana Flinstone secara jujurnya, patik cukup takut dan risau.
“Bukan kerana takut akan dikenakan tindakan berkenaan surat tempoh hari. Tapi risau sekiranya memang benar surat itu menyinggung perasaan DYMM Tuanku.
“Bukanlah niat patik ingin merendah-rendahkan Tuanku dengan warkah ikhlas tempoh hari,” kata Syed Saddiq dalam surat terbuka keduanya kepada sultan.
Selepas pertemuan itu, beliau berkata, dirinya yakin bahawa sultan mempunyai kepentingan rakyat di hati baginda.
“Namun, selepas berpeluang menghadap DYMM Tuanku, patik dapati bahawa Tuanku merupakan seorang Sultan yang berjiwa rakyat.

 









“Sangat memahami diri kecil patik, rakyat biasa. Tuanku juga berkenan meluangkan masa memberi nasihat berkenaan masa depan negeri Johor dan kerjaya patik.
“Patik sedar bahawa segala tindakan dan keputusan Tuanku adalah berdasarkan rasa cinta dan kasih yang mendalam kepada bumi titahan Tuanku, negeri Johor,” kata Syed Saddiq.
Walaupun beliau tidak menyentuh mengenai butiran mengenai perbincangan dan pertemuan itu, beliau berterus-terang memuji Tunku Ismail, yang disifatkannya sebagai "visionary".
“Baginda Tunku mempunyai impian dan perancangan tentang segala apa yang dititahnya,” kata Syed Saddiq.
Polis sebelum ini berkata mereka akan menyiasat Syed Saddiq. Ini berhubung surat terbukanya mengenai titah diraja melarang demonstrasi jalanan yang didakwa berbaur hasutan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...