Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, November 28, 2016

Jawapan Jitu MB Johor. Mantap, Berintegriti dan Rasional dengan fakta yang tidak dapat disangkal. Menteri2 Kerajaan Patut Mencontohi Cara Bangsa Johor Membahas Isu.

MB Johor: 'Nak ikut Selangor?, hospital sendiri pun tak ada': Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin membidas cadangan ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) D...


Nov 27, 2016
Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin membidas cadangan ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP daripada Senai, Penggaram dan Bentayan mengenai isu perkhidmatan kesihatan percuma.

ketiga-tiga ADUN DAP berkenaan mencadangkan Johor memperkenalkan Program Skim Peduli Sihat kepada 250 ribu keluarga dari kalangan B40 seperti yang dilakukan negeri Selangro dan kedua, mengapa Kerajaan Negeri tidak memberikan perkhidmatan kesihatan yang percuma kepada rakyat Johor, termasuklah memperkenalkan skim seperti Obama Care versi Johor seperti Johor Care atau Khalid Care.

Khaled berkata berbanding Johor, Selangor adalah negeri kaya yang tidak pun mempunyai hospital sendiri. Sehingga hari ini, tiada satupun! Kerana mereka tahu betapa mahalnya menguruskan sebuah hospital. Maka, kebergantungan mereka terhadap perkhidmatan Kerajaan Pusat tidak boleh disangkal dan dinafikan.

Kedua, keadaan diburukkan dengan sikap Selangor dan rakan-rakan parti mereka yang menjadi pembangkang di Johor, yang sering menyelar dan mengkritik kecekapan dan kepakaran hospital dan klinik awam Kerajaan. Maka, pastinya mereka sudah tidak tergamak untuk kembali kepada hospital dan klinik kerajaan yang mereka kutuk untuk mendapatkan perkhidmatan. Kerana, tindakan sebegitu ibarat menjilat ludah sendiri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...