Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, November 11, 2013

KHINZIR DAP, Teo Nie Ching Mendakwa Pemilihan Sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Tidak Sah dan Perlu Diadakan Semula

Nak tengok berapa ramai Pemimpin dan Ahli UMNO yang berani SAMAN si KHINZIR seko ni.. Sejak bila ada Cina masuk UMNO... Boleh Tahu semua cerita pasal pemilihan umno.

PERINGATAN KEPADA PEMIMPIN DAN AHLI UMNO ... DAP DAH MULA SERANG PERTUBUHAN PAS ( diharamkan kerana berdasarkan agama dan kaum ) DAN UMNO ( Tak sah Pemilihan Sayap Parti) SETELAH TIDAK BERJAYA MENGKUCAR-KACIRKAN ORANG MELAYU DENGAN ISU AGAMA DAN HAK-HAK ORANG MELAYU.

DAP Kata Pemilihan Sayap UMNO Tidak Sah???

 

Penolong Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Teo Nie Ching mendakwa pemilihan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO pada 12 Oktober lalu tidak sah dan perlu diadakan semula kerana melanggar peraturan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Sehubungan itu, beliau menggesa ROS mengarahkan UMNO supaya mengadakan semula pemilihan tiga sayap parti berkenaan kerana banyak isu yang mencurigakan didakwa berlaku dalam pemilihan itu pada Sabtu lalu.

“Antara isu tersebut adalah kehilangan kertas undi, perwakilan yang mengelirukan dan keengganan pengiraan semula undi.

“Persoalan sekarang adakah ROS akan mengarahkan UMNO mengadakan pemilihan baharu. Jika tidak ia menunjukkan bahawa ROS tidak profesional, adil dan bebas kerana mengamalkan `double standard’,” dakwanya.


Beliau merujuk kepada tindakan ROS mengarahkan DAP mengadakan semula pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu sebelum ini kerana pemilihan CEC yang berlangsung pada tahun lalu dianggap tidak sah.

Nie Ching seterusnya mendakwa, pada Pemilihan UMNO 2013 yang berlangsung Sabtu lalu, terdapat 50 UMNO bahagian menghadapi masalah teknikal menyebabkan proses pengiraan undi yang terlalu panjang.

Beliau juga mendakwa dimaklumkan kononnya UMNO Bahagian Merbok dan UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan menerima kertas undi berlebihan berbanding jumlah perwakilan, enam cawangan UMNO di Seremban dibenarkan mengundi meskipun telah dibatalkan pada bulan lalu.

Nie Ching juga mendakwa pengundian di UMNO Bahagian Baling dan Sabak Bernam terpaksa dilanjutkan disebabkan kehilangan kertas undi, malah keputusan undi tidak dikeluarkan selepas lebih 24 jam proses pengundian tamat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...