Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, November 12, 2013

DEMI KRISTIAN, MAHFUZ BEAN SANGGUP MEROBEK SAMPAI RABAK PERLEMBAGAAB PARTI PAS


Sedutan Ceraian Perlembagaan PAS
Fasal 3: Dasar PAS ialah ISLAM


Fasal 5: Tujuan PAS ialah:-

1.Memperjuangkan wujudnya di dalam Negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah

2.Mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan Negara  

Fasal 6. Usaha-Usaha:

(1) Menyeru umat manusia kepada Syari’at Allah dan Sunnah RasulNya melalui dakwah secara lisan, tulisan dan amalan.

(2) Memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syari’ah serta menjadikannya sebagai panduan berpolitik dan bernegara serta memperkenalkan nilai-nilai ke Islaman dalam usaha menegakkan keadilan dan kemajuan di segenap bidang termasuk pemerintahan dan pentadbiran, ekonomi dan sosial serta pelajaran dan pendidikan.

(3) Memupuk dan memperkukuhkan dan memperkuatkan ukhuwah Islamiyah dan menyuburkan rasa perpaduan di kalangan rakyat bagi memelihara kehidupan politik dan masyarakat yang sihat dan berkebajikan.

(4) Mengajak dan menggalakkan badan-badan, pertubuhan-pertubuhan dan orang-orang perseorangan bagi mengenali dan memehami serta memperjuangkan konsep dan pandangan hidup Islam.

(5) Menyediakan rencana-rencana dan bertindak bagi memperbaiki susunan serta institusi-institusi masyarakat, bentuk politik, keadilan ekonomi dan negara, untuk membela kepentingan umat Islam dan rakyat seluruhnya.



Makin hari makin Beangai kepala Si Mahfuz Bean ni gamaknya. Nama je nak orang panggil dia sebagai pejuang Islam. Tapi mentaliti mengalahkan Yahudi.

Mungkin itulah kesan sampingan yang dihidapi oleh pemimpin yang suka mempergunakan Islam demi kepentingan Politik sendiri ni kot. Balasan tuhan, siapa yang tau ye tak.

Demi kerana nak mendapat sokongan dikalangan puak - puak DAPigs, dia sanggup memperlekehkan keputusan Kerajaan menolak penggunaan kalimah Allah.

Malah, bukan setakat itu sahaja. Si Mahfuz Bean tu siap tuduh pulak pihak Kerajaan yang sengaja mempolitikkan isu tersebut sehingga menjadi satu Polemik dikalangan rakyat.

Atas sebab dakwaan dan tuduhan itulah yang membuatkan Si Mahfuz Bean ni meroyan tak tentu arah dalam sidang Parlime menuntu Kerajaan meminta maaf dengan PAS.

Dia tuduh Kerajaan yang memfitnah PAS kerana sengaja membangkitkan isu berkaitan dengan kalimah Allah tu dan GAGAL menjawabnya dalam sidang Parlimen.

Yang sebenarnya, Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar memutar belitkan keadaan untuk menonjolkan kononnya Kerajaan ni bersikap dwi-standard.

Kononnya, Si Mahfuz Bean tu nak burukkan Kerajaan dimata penganut agama Kristian dengan menjadikan isu di Sabah dan Sawarak berkaitan dengan pengunaan kalimah Allah ni.

Hakikatnya, yang dilarang oleh pihak Kerajaan ialah untuk penerbitan AlKitab berbahasa Melayu dengan menggantikan perkataan 'Tuhan' dengan kalimah Allah.

Itu yang ditegah dan dilarang kerana bimbang ianya akan mengelirukan orang ramai dan mampu menyesatkan akidah kepada umat Islam sendiri.

Tapi, apa yang diketengahkan oleh Si Mahfuz Bean semalam hanya isu berkaitan dengan penerbitan majalah The Herald dalam Bahasa Melayu, bukannya Alkitab.

Mahfuz Bean kena ingat!!! Isunya bukan hanya mengenai majalah Herald atau Alkitab itu sahaja. Tetapi ia berkaitan dengan akidah umat Islam.

Seandainya ada dikalangan umat Islam di Malaysia ni yang murtad, maka orang macam Si Mahfuz Bean tu perlu bertanggungjawab dihadapan Allah diakhirat kelak.

Kot kalau dia maksum sangat dan dah dijanjikan Syurga Allah S.W.T lain la cerita. Ini perangai dia pun mengalahkan Yahudi, pun masih ada hati nak cakap besar? 

Agak - agak la Mahfuz oi!!! Kaji la diri tu sendiri dulu. Jangan ingat masuk PAS dan jadi pemimpin besar bermakna khasyaf dia tinggi!!! Kalau setakat dapat masuk Sorga Nik Aziz tu baik tak payah!!! Tak membawa faedah lansung!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...