Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, June 28, 2012

Wawancara Business FM, bersama Khalid Ibrahim dan Tony Pua.


SELANGOR MASIH LAGI BERRASUAH DAN PENYELEWENGAN


Thursday, June 28, 2012


Kisah Peha Yang Membuatkan Khalid Gagap TerGAGAP

 

Blog ini malas nak tulis panjang-panjang kali ni, hanya nak membenarkan para pengunjung untuk menilai dua wawancara yang dibuat Business FM, bersama Khalid Ibrahim dan Tony Pua.

Secara ringkasnya, pengacara, Zara Khan banyak bertanya tentang situasi rasuah di Selangor; dan MB mengakui bahawa SIFAR RASUAH hanyalah ‘idealisme’. Idealisme? Oleh yang demikian, apa yang nak kecoh sangat bahawa UMNO Selangor ini BERSIH, transparent dan sebagainya. MB sendiri maklumkan kepada semua, itu hanyalah idealisme. Idealnya. Tapi rasuah dan salahguna kuasa masih ada dan berleluasa.

Dalam wawancara inipun kita dapat lihat bagaimana MB sendiri tidak ‘committed’ dengan agenda pembasmian rasuah. Sebab dia tahu bahawa pejabatnya sendiri pun kecoh dengan aktiviti rasuah dan salahguna kuasa.

Mungkin MB dan SUPOL kesayangan tidak; tapi rupanya ramai watak-watak rasuah lain yang timbul sewaktu PKR memerintah Selangor ini. Baguslah.

Tony Pua sendiri maklum bahawa Kerajaan Selangor tidak bersih. Ini boleh didengar dan dilihat dalam wawancaranya dengan BFM juga.

Cantiklah tu.... Kalau MB (PKR) dan MP (DAP) sendiri mengakui bahawa mereka rasuah. Siapa kita nak nafikan....?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...