Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Tuesday, June 21, 2011

YB ZUL KENA PENYEPAK KAT MUKA OLEH RAKYAT MARHAEN PASAL BERSIH 2.0

Berita Utara : Sungguh2 teringin nak penyepak muka Zul

Oleh: merong

"Pasai apa ? Pandai putaq belit cerita dgn keadaan kepala berkopiah ? Dia kata apa ?

Himpunan bersih 2 diadakan pasai nak alih tumpuan masyarakat drpd isu liwat Anwar. Wooi Zul toya mangkuk hayun, himpunan tu dari dulu lagi di buat takdak kena mengena dgn Anwar. Himpunan tu dibuat khas tuntutan utk SPR yg tak berapa betui tu.

Kira-kira la no…… hang, zaharin, ezam, fairuz dalam kapla hotak hampa takdak benda lain la..hampa ingat pembangkang ni cuma dok pikiaq pasai anwar saja ka. Hampa ingat dalam buku PAS PKR DAP cuma ada agenda anwar saja ka? Bodo betui.
Antara hang dengan pelacoq aku lagi respect pelacoq. Pasai apa? sekurangnya dia berpakaian sesuai dgn kelakuan dia. Bukan macam hang. Pakai macam ustaz, lebai tapi lidah macam pelaq. Cakap pemuhong, putaq alam. Dajai betui hang nie.

Malam tu bila keluaq muka hang di tv, aku letak kaki aku betui2 atas muka hang di skrin tv. Kalau tak kenangkan tv tu aku beli mahai juga, aku bayangkan yg tu betui2 muka hang kemudian biaq aku terajang sampai pecah skrin tv. Dahla muka macam Charlie Chaplin.
Kesian betui dekat mak bapak hang bela hang ? Kalau la ni depa hidup lagi kemudian bulan2 pula hang dok jamu depa duit haram hang….hang nie memang anak haram jadah.
Aku mintak hang bertobat la zul woi. Mana la tau esok ka, lusa ka, tengah hang dok naik moto jaguh hang, tiba-tiba hang telanggaq steamroll,kena lenyek, hang mampuih takdan mengucap…naya hang. Kita bukan tau bila nak mati.
Aku sungguh-sunguh meluat tengok muka loklaq hang. Dulu tahun 1998 aku sanggup naik motor kehulu-kehiliaq nak dengaq ceramah hang. Alih2 baru aku tau yang aku dok dengaq cakap org yg takdak teloq dan kaki pemuhong
.
Janganla dok selisih dgn aku dijalan. Kaki aku mesti terketaq nak penerajang muka hang punya. Kalau boleh hang jgn dok jejak kaki hang di Kedah lagi dah. Kalau aku jadi Sultan Kedah, aku haramkan hang jejak kaki dibumi Kedah.
OK la zul noo, aku doakan Tuhan buka pintu hati hang. Tobat la. Duit yg hang dapat tu kertas saja. Kalau hang bedendam sgt dengan Anwar jgn la libatkan org lain. Bayangkan dia Labu dan hang pula Labi. Pila lawan tumbuk hampa dua orang. Aku pun tak mau ambik tau.

Kenapa nak marah kepada YB Zul , memang dah jelas Himpunan Bersih 2.0 adalah onar daripada pihak pihak pembangkang juga. SPR dah buat perjumpaan , dah buat penjelasan dan penerangan dan SPR bersedia berbincang dengan pelbagai pihak untuk membuat penambahbaikan SPR dan seterusnya telus dalam urusan pilihanraya. TETAPI pemimpin pembangkang sahaja yang kata SPR tak telus. Walaupun parti pemerintah kalah dalam piliharaya umum atau negeri, tak ada pulak pemimpin yang kalah itu mempersoalkan kreatibiliti SPR . Bagi pihak pembangkang yang hairannya , dah menang dalam pilihanraya pun masih lagi menyalahkan SPR.. Wakaupun pihak pembangkang telah menang dalam pihanraya bukan setakat bahagian , parlimen bahkan dapat memerintah negeri masih lagi tidak puas hati. Yang patut kena penyepak ialah pemimpin pembangkang yang sengaja nak buat onar dalam negara. Kau orang yang tak reti bersyukur dah menang pun masih nak menyalahkan orang lain. Pemimpin pembangkang lah yang mesti bertobat dahulu kerana banyak dosa dengan orang yang tak berkepentingan , merobek ketenangan jiwa dan membuat rakyat resah dan dalam ketakutan. Harta benda banyak yang musnah , rakyat rugi pada pelbagai urusan. Kerugian yang ditanggung oleh rakyat kesan daripada onar dan sikap kurang ajar pemimpin pembangkang yang terdahulu tidak berganti hingga kita. Kau orang bila dah berhimpun , mula nak merusuh .lepas tu harta benda orang yang tidak bersalah ,kau orang musnahkan . Ada kau org ganti kerugian orang yang terlibat dengan kemusnahan dan kerosakan harta itu, Ada kau orang minta maaf dan keampunan atas perbuatan kamu itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...