Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, October 26, 2016

“Ya, saya. Kamu ingat saya takut dengan kamu.”



Wakil DAP dakwa Rosmah mengaku isteri M01

Ng Wei Aik dakwa Rosmah jawab: “Ya, saya. Kamu ingat saya takut dengan kamu.”
                                    

Wakil rakyat Tanjong Ng Wei Aik mendakwa isteri perdana menteri Rosmah Mansor mengaku sebagai isteri Malaysian Official 1 (MO1).

Menulis di Facebook Jumaat lalu, anggota parlimen DAP itu mendakwa beliau bertanya “siapa isteri M01” ketika melalui Rosmah.

Beliau kemudian mendakwa Rosmah menjawab: “Ya, saya. Kamu ingat saya takut dengan kamu.”

Ketika dihubungi, Ng mendakwa perbualan itu berlaku di Dewan Rakyat, ketika pembangkang keluar dewan Jumaat lalu.

Rosmah duduk di kerusi pemerhati di belakang anggota parlimen pembangkang di parlimen ketika suaminya, yang juga menteri kewangan dan perdana menteri, membentangkan belanjawan.   
                                        
Malaysiakini sudah menghubungi pembantu Rosmah bagi mendapatkan reaksinya berkaitan dakwaan itu.

Pembangkang keluar dewan selepas mengangkat plakad “Siapa M01”.

Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS), M01 menerima AS$731 wang yang didakwa dicuri daripada syarikat pelaburan negara 1MDB.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan sebelum ini berkata M01 merujuk kepada perdana menteri tetapi menegaskan beliau bukan sebahagian daripada siasatan DOJ.
Sementara itu, seorang lagi anggota parlimen DAP Kasthuri Patto juga mendakwa beliau juga ada bercakap dengan Rosmah.
Anggota parlimen Batu Kawan itu berkata ketika wakil rakyat keluar dewan, isteri perdana menteri itu secara “menyindir” berkata: “Terima kasih kerana hadir.”
Kasthuri kemudian berkata beliau memberitahu Rosmah, pemerhati tidak dibenarkan bercakap kecuali dibenarkan oleh speaker.

“Jadi saya bersemuka dengan dia dan berita dia dalam Dewan, dia patut belajar peraturan (dewan), dan dia terkejut,” katanya kepada Malaysiakini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...