Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, February 3, 2014

PAS PEMBAKAR SATE, DAP HIDANG SATE, PAPA ANWAR MAKAN SATE ... AKHIRNYA PAS MELEPAS TANGAN AJE BAU TAHI

Ahli Parlimen Temerloh ni? Dia pun nak meroyan jugak ke pasal isu Satay Kajang? Sampai siap buat seloka bagai.

Apa sebabnya dia meroyan macam tu dalam laman media sosial peribadi milik dia sendiri? Sekadar nak sindir orang yang tertentu atau dia memang ada masalah mental yang kronik?

Jika dilihat dari satu sudut, memang nampak sangat dia cuba nak sindir orang tertentu. Tu pasal la dia sibuk cerita pasal isu satay ni dalam status dia sendiri. Kalau tidak, apa pasal pulak dia nak sebut pasal satay tu.


Tinggal lagi, dia ni jenis manusia yang tak reti nak bercakap benar dan terus terang dengan rakyat. Maka sebab tu la dia menafikan perkara tersebut bila dihentam oleh orang lain.

Hakikatnya, puak - puak Pakatan Haramjadah tu sekarang ni dah memang terlebih makan cili belaka masing - masing. Sampai dalam isu satay pun diorang mudah sangat terasa.

Itulah sifat RETORIK puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Bila diorang buat pada orang lain, semuanya dianggap sebagai bahan lawak. Tapi bila kena batang hidung sendiri, tau pulak diorang nak meroyan tak tentu arah. Sekarang baru la Padan dengan Muka Diorang!!!
BARU-baru ini, apabila PKR mengumumkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi calon parti itu dalam pilihan raya kecil akan datang di Kajang, penulis blog antipembangkang secara sinis berkata, antara benda akan diturunkan harga oleh Anwar adalah sate Kajang.

Ini kerana pembangkang kerap mengkritik kerajaan Barisan Nasional sebagai penyebab harga barangan di pasaran naik.

Tanpa sebarang maksud sinis, Sinar Harian cuba mengkaji, adakah benar harga sate boleh diturunkan, dari sudut perniagaan dan ekonomi? Jika boleh, tentu sekali ia adalah sesuatu yang menarik.

STRATEGI MENGGUSARKAN DAP-PAS

Tiba-tiba muncul pula isu tuntutan untuk terus mengguna-pakai kalimah Allah dalam upacara keagamaan kristian digereja-gereja mereka di Selangor. Pelik! Hanya di gereja-gereja di Selangor, tidak di Pulau Pinang! Dalam keadaan mereka sudah pasti tahu Selangor mempunyai Enakmen Pengawalan Pengembangan Agama Bukan Islam 1988 yang melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Bila isu rampasan bible versi Bahasa Melayu yang menyalah-terjemahkan kalimah Allah tercetus dan JAIS melaksanakan tugasnya mengikut undang-undang dan merampas bible-bible tersebut, ruang terbuka luas untuk Khalid diserang.

Kesempatan ini diambil untuk menakutkan DAP. Sikap Khalid tiba-tiba membuat kenyataan menyokong titah Tuanku Sultan Selangor melarang penggunaan kalimah Allah dan akan terus akur dengan titah itu sudah pasti menggusarkan parti cauvinis DAP ini. Sikap ini sudah pasti akan mengendurkan sokongan DAP kepada Khalid.

Diwaktu yang sama, tindakan Khalid mengarahkan JAIS mengembalikan bible yang dirampas menyebabkan ada penentangan daripada PAS. Kenyataan Exco Hal Ehwal Islam daripada PAS, YB Solehin Mukhyi dilihat tidak senada dengan kenyataan Khalid. Saya cukup pasti faktor ini akan digunakan sepenuhnya untuk menakutkan elemen-elemen didalam PAS Selangor. Kononnya kalau dibiarkan Khalid terus menajdi MB, PAS akan hilang lebih banyak kerusi dalam PRU nanti, sebab orang Melayu benci! Ini akan pasti menyebabkan PAS berfikir dua tiga kali untuk terus menyokong Khalid!

Akhirnya dengan strategi yang cukup licik dan holistik, Khalid terkonteng-konteng keseorangan. Kali ini Khalid benar-benar terjebak. Dia sudah tidak boleh lari.

Perletakkan jawatan YB Lee Chin Cheh dan pengosongan kerusi DUN Kajang sekadar pelengkap kepada konspirasi menjatuhkan Khalid dan menobatkan Anwar Ibrahim sebagai MB. Malah kemungkinan YB Lee sendiri tidak menyedari permainan politik puak-puak ini!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...