Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Wednesday, July 18, 2012

PAS KELANTAN ' SEDIH DAN HIBA' DUNIA..LIHAT INI..ANDA FIKIR SENDIRI !! PAS BERJAYA MENGHAYATI NEGARA BERKEBAJIKAN..

DUNIA..LIHAT INI..ANDA FIKIR SENDIRI !!



Beginilah keadaan daif tiga beradik Zaini Kasim, 43,Zami, 42, dan Zafni, 41 di Kelantan yang kematian ibunya Halimah Othman akibat kemalangan maut empat tahun lalu, hidup melarat di mana Zaini yang hanya berkerja mengambil upah turun kelaut menangkap ikan dikatakan tidak mampu untuk menyara adik mereka yang menghidap batuk kering manakala adiknya Zafni mengalami penyakit mental apatah lagi untuk menyewa sebuah rumah yang sempurna.


Zaini - upah harian hanya cukup untuk makan minum 3 beradik.
Di sebalik retorik negeri berkebajikan yang mereka laungkan, sebenarnya masih ramai rakyat Kelantan hidup dalam keadaan daif. Malah penemuan tiga beradik yang tinggal dalam kubu peninggalan British yang telah berusia 70 tahun sebagaimana disiarkan Sinar Harian amat mengejutkan kita semua.

Sebelum ini saya turut menyiarkan kisah kedaifan rakyat Kelantan yang berada di bawah Dun yang diterajui oleh Nik Aziz sendiri. Dua hari lepas pendedahan yang dibuat oleh Sinar Harian dan beberapa rakan bloggers dari Kelantan membuktikan lagi bahawa Nik Aziz Nik Mat sebenarnya telah GAGAL menunaikan tanggungjawab beliau sepanjang mentadbir negeri Kelantan.

Siang hari tiga beradik ini akan menggunakan ruang dalaman kubu peninggalan British untuk meneruskan kehidupan harian, manakala sebelah malamnya mereka tidur di khemah yang dibina di atas pokok berhampiran kawasan kubu :





 SAPE YANG TANGGUNG DOSA INI !! PEMIMPIN PAS DAN AHLI2NYA SERTA PENYOKONG MEREKA LAH ....

TQSINARHARIAN&YY

1 comment:

  1. kalau kemiskinan tu dilihat sebagai suratan takdir terimalah.tapi kalau difikirkan secara lojik jutaan perkerja asing tertumpu dinegara ni untuk mencari perkerjaan maseh ada lagi rakyat negara ni yg hidup tiada perkerjaan tetap.ikutlah rakan-rakan berhijrah ketempat lain semoga nasib akan berubah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...