Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Sunday, August 7, 2011

Murtad Di Selangor: Apa Teruk Sangat PAS?

|

Murtad Di Selangor: Apa Teruk Sangat PAS?

PAS memang parti teruk, parti busuk, parti munafik dan segala apa macam yang teruklah, tapi tak sangka sungguh PAS menyokong habis cubaan puak kristian untuk memurtadkan orang melayu di Selangor – seperti di Gereja Methodist Damansara Utama.

Apa dah jadi ni lebai?

Benar, PAS bukan lagi sebuah parti Islam, itu kita sedia maklum, tapi walaupun dah bertukar jadi parti kebajikan, itu tidak bermakna PAS perlu sampai ketahap membiarkan puak kristian yang mahu nak menyebarkan agama Kristian di kalangan orang Islam.

Apa yang berlaku di Damansara itu, perlu diambil berat. Terang-terang ia menyalahi perlembagaan Malaysia dalam maksud menyebarkan agama bukan Islam dikalangan orang Islam. Tak payah perlembagaanlah, dari segi agama pun, apa yang dibuat di Damansara Utama itu perlu dikutuk.

Miskin macam mana pun, takkanlah sampai sanggup menggadaikan agama sendiri. Kata di Selangor tu segala macam kebajikan untuk rakyat yang tidak ada di negeri lain (terutama yang diperintah UMNO), tapi kenapa orang susah sampai ikut ajaran kristian demi DUIT!!!!!

Terang-terang antara yang ditahan mengakui mereka menerima wang setiap bulan dari pihak gereja, diberikan bible dalam bahasa melayu dan diminta mengikuti acara keagamaan yang diadakan pihak gereja sebagai balasan bantuan yang diberikan.

Itupun PAS menyokong? Kita tak faham betul dengan PAS sekarang dan pendirian apa yang dipilihnya. Masih tak boleh nak membezakan antara majlis biasa dengan majlis keagamaan. Belum apa-apa JAIS dah dikondem, pihak kristian yang menjalankan upacara keagamaan itu tak pulak nak disergahnya.

Penulis tak faham, kenapa pertemuan Datuk Sri Najib dengan Pope John di Vatican City menjadi isu untuk menjustifikasi kejadian di Damansara Utama. Pertemuan itu tidak ada kaitan dengan menyebarkan agama sesiapa kepada sesiapa yang lain. Itu pertemuan diplomasi yang bukan Datuk Seri Najib saja pemimpin Islam yang pernah melakukannya.

Disinilah jahatnya PAS dalam berpolitik. Betul salah semua dia tak kira, dilanggarnya saja semacam.

Contoh di Selangor ini adalah peringatan kepada kita semua kenapa PAS perlu ditolak. PAS tidak lagi memperjuangkan Islam itu satu hal tapi membiar dan menyokong agama lain disebarkan dikalangan orang Islam? Itu sudah melampau.

Entah kenapa, apa yang berlaku di Selangor membuatkan kita menyirap saja tengok pemimpin PAS. Daripada radikal kepada pengecut, transformasi parti yang satu ini memang menyakitkan hati ramai orang.

Sampai masanya sesuatu dibuat ke atas DAP dan PAS yang sama-sama bertanggungjawab dalam hal di Damansara Utama. Kalau perlu dihapuskan kedua parti ini dari muka bumi, dihapuskan saja. Nakberpolitik tu berpolitik sajalah, menyimpang ke lain pulak dia.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...