Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, August 15, 2011

Kes Murtad Pemimpin PAS Jadi Orang Suruhan Pihak Gereja Kristian ?

Posted : Blog MiM

Kita mengucapkan terima kasih kepada Sultan Selangor kerana telah menyuruh JAIS tidak berjumpa dengan parti PAS tentang isu gereja DUMC. Kita juga setuju kerana PAS hanyalah parti politik dan orang mereka juga terdiri dalam kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

JAIS hanya menjawab dan berurusan dengan kerajaan negeri sahaja.

Kalau difikirkan balik, arahan Sultan Selangor itu sebenarnya menempelak sikap besar kepala parti PAS itu sendiri. Mereka berlagak besar sebagai saviour tetapi sebenarnya takut kepada DAP dan undi bukan orang Islam.

Yang sangat memalukan ialah kenyataan Mahfuz Omar di bawah. PAS seolah-olah menjadi 'orang suruhan' pihak gereja pula!!
"Kami tetap harap temu, (kita) nak dengar dari pihak JAIS... Kita nak tau apa sebenarnya berlaku, nak jumpa JAIS, gereja (tanya) apa yang berlaku pada hari itu.


"(Sebab) itu kita nak jumpa, JAIS kata tak serbu, pihak gereja dan NGO kata serbuan, (sebab) itulah kita nak jumpa.
MiM tidak pasti sejak bila parti PAS menjadi 'orang suruhan' pihak gereja?

1. Kenapa pihak gereja tanya parti PAS?

2. Kenapa PAS memandai-mandai mahu berjumpa JAIS sehingga ditegur oleh Sultan Selangor sendiri dan bukannya menasihatkan pihak gereja berurusan sendiri dengan jabatan kerajaan Pakatan Rakyat itu?

Dan Kita juga pasti pihak gereja pun tahu parti PAS tidak boleh diharapkan kerana sikap lalang mereka selama ini.

Seperkara lagi, Mahfuz Omar masih mahu mendedangkan isu serbu atau tidak pada hal semua orang tahu tiada 'serbuan' dilakukan. Video pun ada sebagai bukti! Slow dan sembab betul pemimpin-pemimpin PAS !

Kepada Mahfuz Omar, lihat video ini (itu pun kalau mahu kebenaran!). Tiada serbuan langsung. Pihak JAIS masuk tanpa paksaan dan kekasaran. :-




SAMPAI BILA PEMIMPIN PAS HENDAK JADI BONEKA DAN TALI BARUT DAP . KITA JUGA DAPAT RASAKAN RAMAI AHLI2 PAS DALAM DELIMA TENTANG PERANAN PEMMPIN MEREKA YANG SECARA TERANG2 LEBIH MENYOKONG DAP DAN GEREJA BERBANDING JAIS DAN DATUK HASAN ALI. KENAPA PEMIMPIN PAS TIDAK MENDESAK GEREJA @ KRISTIAN MENYATAKAN PERKARA YG SEBENARNYA BERLAKU. SEBAGAI PEMIMPIN YG MEMPERJUANGKAN ISLAM , MENGAPA MASIH TUNDUK DENGAN DAP DAN KRISTIAN.

MUSTAFA​ ALI: GEREJA DUMC TAK SALAH YANG SALAH IALAH UMNO KERANA CUCUK JAIS UNTUK SERBU...


Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menyeru pemimpin dan ahli PAS supaya tidak terperangkap atau terjebak dengan ‘perangkap’ Umno dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan gereja.

“Saya dapat maklumat ‘dalaman’ Jais semalam (14 Ogos), berkait dengan operasi Jais pada 3 Ogos 2011 lalu bahawa ada eleman dan peranan Umno dalam operasi Jais terhadap majlis yang diadakan di kawasan Gereja Methodist, Damansara Utama, Petaling Jaya itu,” ujarnya pada sidang media di pejabat PAS Terengganu, di sini hari ini.

Turut sama ialah Pesuruhjaya dan Setiausaha PAS negeri, Mohd Abdul Wahid Endut dan Yahaya Ali - HARAKAH

komen aku; mustafa ali dah gila, habis tu hasan ali tu orang umno ke?? Dahlah dia sokong gereja . Sekarang hendak salahkan UMNO pulak. Paling tidak, UMNO lebih dahulu menetahui agenda murtad ini. Tidak macam PAS apajua kehendak gereja sentiasa dituruti dan disokong walaupun menafikan tentang Fatwa yg dikeluarkan untuk menghukum UMNO. Tapi, bila sendiri terperangkap dengan isu agama dan akidah tetap dia org nak salahkan orng lain jika ada sekutu mereka melakukan onar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...