Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, September 19, 2019

Beyblade buat cikgu: ‘Harap cikgu ingat saya’ @ Cikgu Muhamad Fitri bin Nor Azman

Beyblade buat cikgu: ‘Harap cikgu ingat saya’:

Beyblade itu Taufik paling sayang.

Beyblade buat cikgu: ‘Harap cikgu ingat saya’

Syahierul Fakhri  | 
Diterbitkan
 |  Dikemaskini
 
Beyblade - yang menjadi kegilaan kanak-kanak sekarang - adalah mainan yang paling Taufik Iskandar sayang.

Dan benda yang paling dia sayang itu dia hadiahkan pada cikgu kesayangannya.

“Hadiah yang saya berikan ini adalah antara benda yang paling saya sayang.  

Ketika dihubungi Malaysiakini, cikgu berumur 23 tahun itu Muhamad Nur Fitri Nor Azman, mengaku sebak menerima hadiah itu.

“Pada mulanya saya buka hadiah itu dan saya perasan ada tulisan bersama hadiah (Beyblade) di dalam.

“Bila dibaca sebak saya dibuatnya.

“Dengan niat nak tunjukkan yang pelajar (Taufik) bagus dan berjiwa besar.

“Dia lain daripada yang lain sebab itu saya tangkap dan kongsi di Twitter,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Beyblade diberikan itu dikenali sebagai Beylogger Plus dengan "god layer system".

Fitri bersama pelajar-pelajar 3 Tekun
Sementara itu, Fitri berkata dia tidak sangka terhadap gambar yang dikongsi itu menjadi tular.

“Reaksi
saya mulanya luculah sebab pelajar ini tahu yang kita lelaki dewasa
mana main dengan Beyblade. Saya tertanya juga kenapa budak nak bagi
dekat saya.

“Bagi saya hadiah yang pelajar saya bagi semua menarik
dan bermakna. Itu menandakan mereka menghargai kita. Cuma pemberian
dari Taufik itu saja membuat saya tertarik,” katanya.



saya tertarik,” katanya.

Fitri bersama tenaga pengajar lain SK Sungai Telor, Kota Tinggi
 
Fitri berkhidmat sebagai guru sandaran di sekolah itu kira-kira dua
bulan, bermula 18 Julai, sementara menunggu penempatan. Perkhidmatannya
tamat kelmarin.

Beliau lulusan Ijazah sarjana muda perguruan
dengan kepujian (pengajaran bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua
pendidikan rendah) dari Institusi Pendidikan Guru, Kampus Bahasa
Antarabangsa, Kuala Lumpur.



Fitri sebelum ini pernah mengajar tiga bulan di SK Bandar Kiara dan empat bulan di SK Sungai Wei dalam subjek Bahasa Inggeris.

Fitri bersama guru besar Juraimi Mohd Said

tular

 
   


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...