Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, February 6, 2016

Tukar MB Kedah- Mukhriz Tun Mahathir Beri Penjelasan Mengapa Berlaku?






Ucapan Mukhriz Mahathir Yang Mungkin Menyebabkan Dia Disingkir Sebagai MB Kedah



Inilah Ucapan Mukhriz Mahathir Yang Mungkin Menyebabkan Dia Cuba Disingkir Sebagai MB Kedah.

Hidup dan mati kerana ALLAH Taala bukan kerana UMNO. Cubalah pecat Mukhriz Mahathir FC. tu pun kalau PM berani. Politician yg macam ni kita nak like emoticon. Pemimpin perlu dihormati, bukannya ditakuti.

Org macam Dato Mukhriz tak takut kena pecat dari jawatan yg dilantik.. itu bukan periuk nasi dia...

Jawatan DUN pula pilihan rakyat. Next PRU kalau dia bertanding bebas pon, rakyat tetap akan memilih pemimpin macam dia.

Masa Kedah jatuh kat tangan dia ni aku dah agak lama dah...sebelum jadi MB lagi dia ni memang ada kredibiliti, takde kontroversi mcm bapak dia dan adik-beradik dia...kalau org mcm ni yg rampas Kedah dari PR no wonder la dia menang...dia antara org yg bijak dan berani dlm UMNO...

ANTARA MUKHRIZ DAN 14 KETUA BAHAGIAN KEDAH, SIAPA YANG GAGAL?

Kumpulan yang mendesak penyingkiran Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar dan Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah secara umumnya memberikan empat sebab asas mereka berbuat demikian.

Kumpulan itu dianggotai oleh 14 Ketua UMNO Bahagian Kedah, kecuali Jerlun, Padang Terap dan Kulim Bandar Baru yang diwakili oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian masing-masing dan ia diketuai oleh Ahmad Bashah Hanipah, Timbalan Pengerusi UMNO negeri serta Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Ahmad Bashah juga merupakan calon utama untuk menjadi Menteri Besar Kedah sekiranya Mukhriz disingkirkan.

Empat sebab yang disebut sebagai punca hilang keyakinan itu ialah kegagalan Mukhriz menyatupadukan parti, kekurangan perancangan strategik menghadapi pilihanraya akan datang, kegagalan memimpin serta menggerakkan jentera parti dan ketidakupayaannya mengurus pentadbiran negeri dengan berkesan.

Benarkah Mukhriz seorang pemimpin yang gagal atau kegagalan anak Tun Mahathir itu sebenarnya kerana beliau sentiasa disabotaj dan gagal diberi sokongan oleh semua pemimpin UMNO Kedah sendiri?

Bagaimanakah Mukhriz boleh berjaya jika beliau sepanjang masa disabotaj dan tidak diberi kerjasama atas faktor-faktor kepentingan peribadi yang berbagai di kalangan pemimpin UMNO bahagian dan wakil-wakil rakyat negeri itu?

Bukankah pentadbiran UMNO dan kerajaan merupakan suatu usaha kolektif yang bahu-membahu serta saling bekerjasama antara satu sama lain?

Apakah tindakan menyalahkan Mukhriz dengan melabelnya sebagai pemimpin yang gagal itu bertujuan melindungi kegagalan mereka sendiri yang hakikatnya lebih besar dan memalukan?

Apakah pula Ahmad Bashah yang mengetuai kumpulan mendesak penyingkiran Mukhriz itu benar-benar seorang pemimpin yang hebat, berjaya dan gemilang rekodnya?

Apa rekod dan pencapaiannya di Kedah sebelum ini, baik sebagai Exco mahukan pemimpin UMNO negeri?

Sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan yang ketika ini bertanggungjawab memainkan peranan meringankan beban kehidupan rakyat yang sarat dengan pelbagai isu kos ara hidup dan kenaikan harga barang, apa yang pernah kita dengar idea dan usahanya sejak memegang jawatan itu pada 2013 lalu?

Jika Ahmad Bashah menjadi Menteri Besar menggantikan Mukhriz, adakah beliau mampu jadi lebih baik atau segala-galanya akan bertambah buruk lagi?

Kalaulah benar Mukhriz seorang yang gagal, bukankah sebahagian besar Ketua UMNO Bahagian dan wakil rakyat Kedah yang ada sekarang adalah mereka yang menyebabkan negeri itu tumbang di tangan Pakatan Rakyat pada pilihanraya 2008 lalu?

Jika mereka sudah pernah ditolak pengundi pada 2008 dan BN berjaya mengambil alihnya kerana penonjolan Mukhriz sebagai calon Menteri Besar sebelum pilihanraya 2013 lalu, apakah muka-muka lama yang gagal itu boleh menjanjikan kemenangan dapat dikekalkan?

Selain itu, apakah muka-muka lama itu lebih bersih di mata pengundi Kedah daripada segala skandal dan kebejatan politik berbanding Mukhriz yang tidak pernah kita dengar sama sekali ada titik-titik hitam berkaitan diri dan pentadbirannya?

Ahmad Bashah, Mahadzir Khalid, Jamil Khir Baharom, Azeez Rahim, Johari Baharom dan lain-lain pemimpin Kedah di peringkat nasional yang sedang menekan Najib untuk memenuhi tuntutan mereka, apakah yang kalian mahu sebenarnya - mengukuhkan parti atau lebih melumpuhkannya? (SH 21/012016).

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...