Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Saturday, January 23, 2016

Apa dah jadi dengan UMNO Kedah?Najib sedang menggali kuburnya sendiri dengan bantuan rakan-rakan


TINDAKAN GUILNG MUKHRIZ GUGAT BN DI PILIHANRAYA SAWARAK

ITS WRONG TIMING WHEN SARAWAK IS FACING ELECTION

Saya telah menerima sebuah mesej dari seseorang yang sangat berpengaruh dalam kerajaan  Sarawak dan penyokong kuat kepada Ketua Menteri Sarawak Datuk Adenan Satim yang saya kenal lama dan sangat saya hormati( Bagi saya dia adalah paling layak untuk gantikan Datuk Seri Najib).

Mesej ini saya terima berikutan dengan tindakan gopoh gapah pemimpin -pemimpin UMNO Kedah dengan diketuai oleh Ahmad Bashah yang  mahu menggulingkan Mukhriz sebagai Menteri Besar Kedah untuk beliau  menggantikannya.

Mesej itu berbunyi: As'Salam Tan Sri,apa dah jadi dengan UMNO Kedah?

Jawapan saya : Najib sedang menggali kuburnya sendiri dengan bantuan rakan-rakan.Sedih.Dia tidak sedar ramai orang hanya berpura-pura setia padanya termasuk pegawai-pegawai kerajaan sendiri.Kesetiaan politik hanya kerana kepentingan  diri masing-masing. Ahmad Bashah dah tak sabar nak jadi MB. Baginya do or die dan demikian juga rakan-rakannya kerana jika Mukhriz terus jadi MB harapan mereka punah samasekali  di Kedah pada pilihanraya akan datang. Tak ada peluang  nak jadi calun pun.

Jawapan yang saya terima: It is a wrong timing when Sarawak is facing election.

Saya pun baru tersedar ada kaitannya dengan Sarawak yang merupakan fix deposit  BN.Apatah lagi dengan orang yang gila nak jadi menteri besar dan juga Najib yang hendak selamat sebagai PM. Tentunya  tidak mengambil kira perasaan orang Sarawak dan juga KM Sarawak dan kesannya kepada Pilihanraya Negeri Sarawak kelak.

Saya baru ke Sarawak  dan saya amat malu ketika berjalan kaki bersama kawan-kawan di bandar  Kucing, ada orang berteriak dg kuat kepada saya  dari seberang  jalan : Datuk Bila Najib nak  turun, suruh dia turun cepat lah.Kawan-kawan saya ketawa.

Sebenarnya apa yang berlaku adalah proses sama yang berlaku kepada pemimpin-pemimpin negara yang hendak menyelamat  diri pada saat-saat terakhir.

Najib dalam keadaan panik, hilang perhetongan dan kewarasan walaupun nampak tenang dengan denial sydrom nya tetapi tindaknya adalah menampakan kepada rakyat  dirinya yang sebenar.

Dia lupa kepentingan Adenan Satem,dia  lupa Sarawak sebagai fix deposit dan dia ingat hanya UMNO  boleh selamatkannya.

Salam hormat dan simpati saya kepada Adenan Satem.


Nota:  Maaf jika terdapat  sebarang kesilapan ejaan.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...