Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Thursday, February 19, 2015

Dialog Bersama Shafee Abdullah, Keterangan Sulit Saiful Ketika Anwar Meliwatnya




Published on Feb 17, 2015
Buka Cerita : Semua orang tentu nak tahu apakah Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah merasa gerun atau tidak kena berdepan dengan barisan 14 peguambela Datuk Seri Anwar Ibrahim yang semuanya handal belaka dalam perbicaraan rayuan kes liwat Saiful Bukhari Azlan.

Ini adalah salah satu soalan yang ditanya kepada ketua peguam pendakwa kes itu dalam satu forum anjuran Pemuda UMNO di Kelana Jaya Selasa malam.

Bukan setakat ini,Shafee ditanya bertalu talu berbagai soalan lain oleh hadirin yang penuh sesak di forum itu.

Kira-kira 300 orang hadir pada forum yang diadakan pejabat Akademi Kepimpinan Kapten Hussein yang terletak di tingkat 12 sebuah bangunan di situ.

Kerana ruang yang terhad sebahagian hadirin bersesak dalam bilik forum manakala lain-lainnya di luar dan ada yang melihatnya menerusi CCTV.

Ia mengambarkan betapa ramainya orang yang cukup berminat hendak tahu lebih terperinci kes itu.

Shafee dengan tenang dan jelas menjawab satu persatu soalan pada forum lebih dua jam itu.

Antara yang tidak kurang menarik pada forum itu Shafee mendedahkan keterangan sulit Saiful ' in camera' di mahkamah ( yang sebelum ini hanya untuk hakim dan tidak boleh disiar) senario semasa Anwar hendak meliwatnya dengan permulaan ayat ' Can 1 f**k you today'.

Mengenai barisan peguambela Anwar yang ramai,Shafee kata beliau lebih suka berdepan dengan jumlah mereka yang ramai.

Menurutnya sebenarnya lebih senang berentap dengan jumlah peguambela yang ramai berbanding satu sahaja.

Baginya kalau ramai biasanya mereka terdedah kepada beberapa kelemahan nak selaras antara satu sama lain dan tidak fokus.

Sebaliknya kalau seorang peguambela saja orang itu lebih fokus dan semua ada dihujung jarinya.

Shafee berkata barisan peguambela Anwar cuma 'pusing keliling' dalam hujah mereka dan lebih tumpu kepada dakwaan konspirasi politik.

Beliau pula,katanya, terjun terus ke kancah fakta dan asas dakwaan liwat itu yang cukup kejap.

Atas sebab itu katanya beliau cukup berkeyakinan dakwaan liwat itu benar dan bukan rekaan.

Malah katanya beliau samasekali tidak akan terima tugas sebagai ketua peguam pendakwa sekalipun diarah oleh Perdana Menteri jika kes itu tidak kukuh.

Menurutnya beliau tidak akan terima arahan sesiapapun jika ia bertujuan untuk pekena Anwar.

Katanya tidak mungkin ada konspirasi dalam kes itu kerana jika betul ia memerlukan penglibatan terlalu ramai orang.

Ini dari doktor yang mula-mula memeriksa Saiful,pakar DNA,polis yang melakukan siasatan,lima orang hakim dan sebagainya.

Lagipun katanya semasa mula-mula nak buat pemeriksaan Saiful mula pergi ke Hospital Tawakal...tutup setengah hari...kemudan ke Pusrawi..leps periksa diminta doktor situ pergi ke Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL)

Di HKL Saiful kena tunggu lama untuk jalani pemeriksaan.

Katanya kalau semuanya sudah diatur Saiful sepatutnya boleh terus dihantar pemeriksaan ke satu tempat sahaja dna tidak perlu tunggu lama.

Shafee menceritakan semasa beri keterangan ' in camera' Saiful memberitahu mahkamah dia diliwat sembilan kali dari April 2008 hingga kejadian terakhir pada 26 Jun, 2008.

Anwar dikatakan antara lain memulakan aksi dengan gentel puting Saiful.

Ketua Umum PKR itu dikatakan tidak suka pakai kondom.

Sebab itu Saiful menyediakan KY Jelly untuk elak sakit.

Anwar dikatakan cukup rakus dalam aksi liwatnya.

Shafee menyifatkan Saiful sebagai budak kopi yang jadi hamba seks Anwar.

Saiful tidak rela tetapi dia terpaksa layan kehendak Anwar sebagai majikan dan tokoh yang berpengaruh.

Menurut beliau ia adalah sama seperti sexual harassment yang berlaku dalam mana-mana pejabat antara majikan dan pekerja..cuma ini melibatkan seorang pekerja lelaki.

Shafee juga menilai orang seperti Anwar yang tidak pernah mahu mengaku beliau meliwat adalah sangat merbahaya jika memimpin negara.

Beliau bertanya bagaimana jika Anwar misalnya pergi berunding untuk pembelian senjata.

Shafee menceritakan kisah bagaimana bekas Presiden Indonesia Sukarno yang cuba diperas ugut masa melakukan lawatan ke Soviet Union masa zaman pemerintahannya dulu.

NGO guna hak kebebasan bersuara jelajah bersama Shafee

19 FEB : Kerajaan tidak boleh menghalang rancangan peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menjelajah seluruh negara untuk bercakap mengenai kes liwat II, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
nancy shukri tudung“Shafee tidak mahu lakukan. Kerajaan tidak minta beliau melakukannya. Dia melakukannya kerana terdapat permintaan daripada badan bukan kerajaan (NGO).
“Rakyat mahu dengar fakta kes daripadanya. Mereka tidak boleh membaca penghakiman itu sebab ia terlalu panjang,” kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Nancy Shukri yang menambah bahawa rakyat juga tidak dapat mengetahui fakta sebenar melalui laporan media sosial, terutama yang ditulis golongan pro pembangkang.
jelajah shafeeMenurutnya, tindakan NGO yang mahukan Shafee membuat penjelasan membuatkan kerajaan berada di kedudukan sukar kerana ia sesuatu yang di luar kawalan.
“Kita tak boleh halang dia. Dia bertanggungjawab memberitahu rakyat apa sebenarnya terjadi. Selama ini, orang meraguinya kerana apa yang dilakukannya.
“Dia pun dalam keadaan yang sukar – nak buat atau tidak,” tambah Nancy yang bertanggungjawab di Bahagian Hal Ehwal Undang-Undang JPM sambil turut mencadangkan agar Shafee mengadakan perdebatan terbuka dengan salah satu pengkritik utamanya, iaitu Majlis Peguam.
“Biar orang ramai dengar mereka. Lakukan sekali dan cukuplah. Kemudian Shafee tidak perlu pergi ke sana sini lagi,” katanya sewaktu ditemui pada sambutan Tahun Baharu Cina Sarawak United People’s Party (SUPP) di Kuching, Sarawak, Khamis.
Kongsikan Berita Ini...

Berita Bertarikh Pada 8:47 PM

2 comments:

  1. dah banyak kali kena rupanya. lepas duk pi jumpa macam macam orang pun duk kena lagi apa ni
    tak kan depa tak bagi nasihat berjaga jaga jangan kena lagi
    tak kan penasihat dia orang bodo bodo
    patut lepas kena tu terus buat panggilan polis cepat sikit dapat tangkap anwar,
    lubang punggung dia pun cepat bole diperiksa bukti pun masih panas kan
    apa pasai mau tahan berak 2 hari ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...