Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Monday, March 16, 2020

LIVE: Perutusan Khas Covid-19 oleh PM Muhyiddin Yassin



LIVE: Perutusan Khas Covid-19 oleh PM Muhyiddin Yassin

Perintah kawalan pergerakan itu adalah seperti berikut:
1. Melaksanakan larangan menyeluruh pergerakan dan perhimpunan ramai dalam semua keadaan dan tempat di seluruh negara termasuk aktiviti keagamaan, sukan, sosial dan budaya
2. Melaksanakan sekatan menyeluruh semua perjalanan rakyat Malaysia ke luar negara. Rakyat Malaysia yang baru pulang dari luar negarea dikehendaki menjalani pemeriksaan kesihatan dan dikuarantin di rumah selama 14 hari.
3. Melaksanakan sekatan kemasukan semua pelancong dan pelawat asing ke dalam negara.
4. Melanjutkan tempoh cuti persekolahan ke atas semua sekolah di seluruh negara sehingga 31 Mac 2020.
5. Menangguhkan sesi pengajian di semua institusi pendidikan tinggi (awam dan swasta) di seluruh negara. Walau bagaimanapun IPT boleh melaksanakan sesi pengajian secara atas talian.
6. Menggalakkan kerja dari rumah bagi semua pejabat kerajaan dan swasta kecuali perkhidmatan-perkhidmatan penting seperti kesihatan, farmasi, keselamatan, perkhidmatan utiliti (air, tenaga dan komunikasi), pengangkutan, perbankan/ kewangan dan peruncitan/ bekalan makanan.
8. Premis tumpuan ramai seperti rumah ibadat, panggung wayang dan pusat-pusat hiburan ditutup dan melaksanakan proses sanitasi dalam tempoh tersebut.
9. Kemudahan pengangkutan awam termasuk hab pengangkutan akan terus beroperasi. Semua operator digesa melaksanakan proses sanitasi di fasiliti dan kenderaan masing-masing.

3 comments:

  1. Tahniah Anwar pun dah matang menjawab isu Rohingya dan isu lain dlm FB setiap persoalan dijawab dengan nada biashe biashe...Cuma lepas ni kena tanya Bang Non mengenai PATI China yang tidak keluar dari Malaysia apa Bang Non jawab di FB nanti..!?

    Bang Non jawab Bukan retorik bodoh lagi...

    Makin tenggelam atok kitee.!!

    dan ....

    Pendakwah terkenal, Ebit Lew mengesahkan khidmatnya bagi membantu orang tidak berkemampuan tidak lagi akan dilakukan secara langsung.

    Ebit Lew berkata, pendirian itu diambil selepas dipanggil ke Bukit Aman hari ini, bagi memberi keterangan berhubung laporan beberapa pihak yang mempertikaikan khidmat bantuannya yang tular di media sosial. Persoalan kenapa bila kecoh kat Kedah tetiba pulis bertindak... sebelom ni ok jerr

    macam ada yg tak kena dan ada yang panas bontot yerr...!!!?

    Kalah kan terus budak tu dalam pemilihan parti nanti, sebelum kejadian di Kedah tak ade pun kecoh kepoh ada amik gambar video suma orang ok ajer...

    bila kat berlaku kat Kedah macam macam kau orang kutuk fithan hukum siap bawak hadis lagi....

    Yang dia orang panas bontot kenapa..

    Kalah lan budak dan kunco kunco dalam pemilihan parti budak tu.. maka hapuslah legasi tak guna ini

    saya ulanggg..!!!

    ReplyDelete
  2. Dari berita TV3 kisah rumah rakyat PRIMA terbengkalai di Port Dickson... mana wakil rakyat dan ahlul Parlimen Port Dickson...

    Dari berita yang tular di media sosial Ahli Parlimen Port Dickson didapat selalu ber FB di media sosial sedangkan rungutan penduduk pembeli di Port Dickson Residensi tidak di pedulikan oleh ahli Parlimen Port Dickson tersebut..!!

    "Setakat ber FB setiap masa babi dikandang mati kebulur tak makan" - skian Karam Sink menyiarkan

    ReplyDelete
  3. Don’t compare Malaysia with Hokkaido. When they opened up they didn’t protect borders. Malaysia is protecting her borders. This is critical and one of requisites of WHO. We have taken steps beyond what was done in Japan as we have learnt from their experience.

    The report by Chinese experts who came said we are ready. According to WHO criteria we have met most of them.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...