Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, August 1, 2014

Mereka ni (DAP), rakyat Malaysia Atau rakyat Singapura?

Kenapa lah ada lagi rakyat malaysia mcm nyonya ni... klu dah tak setuju tak payah lah duduk dlm Malaysia pergi je duduk dkt singapura tu.... Singapore kutip duit dkt kenderaan dari malaysia boleh pula... kenapa kita tak boleh buat perkara yg sama....



DAP MENYALAK DEMI EKONOMI SINGAPURA

Bas kilang mogok tak nak masuk Singapura kerana kenaikan tol CIQ? Bagus le.... suruh pengusaha bas kilang tu mintak kilang kat Singapura bayarkan tol mereka. Kalau tidak, biarkan kilang dan perusahaan mereka tak ada pekerja.

Menyedari sektor perindustrian di Singapura bakal mengalami kesan ekoran kenaikan caj tol di CIQ Johor Bahru, maka berlumba-lumba wakil rakyat DAP yang dipilih oleh rakyat Malaysia tetapi bekerja untuk warga Singapura mengeluarkan kenyataan untuk menyalahkan kerajaan kerana menaikkan caj tol tersebut.


Patutnya wakil rakyat DAP ni bukannya menyalahkan kerajaan yang menaikkan caj tol, tetapi mereka sepatutnya pergi ke Singapura dan berunding dengan pengguna perkhidmatan bas kilang ini agar bayaran sewa mereka dinaikkan dan pihak Singapura sepatutnya bukan sahaja membayar tol tetapi juga VEP di Singapura bagi pihak pengusaha bas tersebut.

Eloklah kalau tiap-tiap hari pengusaha bas ini tak mahu melalui CIQ, tetapi jangan pulak parking bas kat lorong CIQ sampai menyusahkan pengguna lain pulak. 

Kalau lama pengusaha bas kilang ni buat perangai, pasti kilang dan lain-lain perusahaan di Singapura akan tutup. Pelaburan yang berasaskan tenaga kerja yang ramai pasti takut nak melabur di Singapura dan pasti masalah ini akan diselesaikan oleh pemerintah Singapura demi kepentingan ekonomi mereka.

Maka wakil rakyat DAP, sedarlah, kamu mewakili pengundi di negeri Johor dan kebanyakan warga Malaysia yang bekerja di Singapura itu majoritinya adalah datang dari luar Johor!!! Maka siapa yang kamu wakili???
 

3 comments:

  1. kalau dah kuat makan babi-perangai pun sama macam babi.
    walupun kocek aku pun terjejas kerajan tak payah berlembut.teruskan aja tol tu.
    pembangkang memang suka provokasi.
    kembalikan ISA.

    ReplyDelete
  2. 2 bus driver keling buat hal.. DAP riuh macam babi dalam kandang kelaparan..cina je buta ..melayu masih waras sebab tak mahu monyet dihutan disusukan dan nak bagi anak dirumah kekenyangan.

    ReplyDelete
  3. Salah Melayu PAS dan PKR jugak sebab menangkan banyak kerusi DUN utk DAP dan Parti Korup Rakyat (PKR). Tahniahlah Melayu Johor! Tak lama lagi tercapailah agenda besar menCINA dan mengKOMUNISkan Johor.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...