Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA
Kempen Boikot Perniagaan Bangsa CINA

Friday, November 22, 2013

PAS SEKADAR MENUMPANG BUKAN BOS DALAM PAKATAN RAKYAT... TIBA MASA PENUMPANG DITINGGALKAN

MUKTAMAR PAS KALI 59
 Mohd Raduan Ramli
Pengarah Jabatan Tarbiyah Dan Dakwah DPPN P.Pinang

Sebelum ini perwakilan PAS Pulau Pinang merungut dan mengeluarkan kenyataan mereka disisih dan sekadar penumpang sahaja dalam kerajaan DAP negeri.


Perwakilan PAS Pulau Pinang menambah keruh dalam pergolakan yang berlaku dengan pemerintah negeri DAP, mendakwa diri mereka sekadar menumpang dalam pentadbiran kerajaan negeri. 
Mohd Raduan Ramli berkata kontroversi dan ketidakpuasan hati kepimpinan PAS terhadap kerajaan bukan bermakna mereka gila kuasa, sebaliknya layanan yang diberikan tidak mencerminkan semangat sesama parti komponen dalam Pakatan Rakyat (PR). 
"Ini bukan soal gila kuasa, bukan soal minta jawatan tetapi persoalan mengenai sikap mereka yang memberi kereta kepada kita dan menyuruh kita jadi penumpang dan mereka memegang stereng kereta. 
"Seat kereta bagi kita duduk, tapi stereng mereka nak pegang," kata Raduan semasa ucapan perbahasan Dewan Pemuda PAS hari ini di Petaling Jaya. 
Beliau menegaskan kepimpinan PAS Pulau Pinang juga dipaksa supaya akur terhadap keputusan yang dibuat kerajaan negeri. 
"Mereka nak buat keputusan yang telah dibuat, mereka minta kita akur dengan keputusan 
"Ini maruah kita, bukan soal gila kuasa," luah beliau lagi. 
Kontroversi melibatkan kepimpinan PAS dan kerajaan negeri Pulau Pinang tercetus selepas Timbalan Pesuruhjaya negeri Muhammad Fauzi Yusoff mendakwa mereka dipinggirkan, selain tidak menghargai usaha dan sumbangan mereka dalam memastikan pakatan kekal relevan di kalangan rakyat terutamanya masyarakat Melayu.
Sebenarnya, perumpamaan PAS Pulau Pinang ini tidak tepat. Biasanya orang yang di passenger seat dan ada orang lain yang memandu kereta itu adalah bos-bos dan VVIP besar. Ok lah tu.


Tetapi belum apa-apa lagi, kenyataan PAS Pulau Pinang itu seolah-olah di sindir balik oleh Hadi Awang, Presiden PAS?
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi jaminan PAS akan terus menjadi rakan aktif Pakatan Rakyat (PR) dan bukan penumpang semata-mata. 
Ia bertujuan untuk memenuhi mesej tema "PAS adalah Rahmat Untuk Semua" yang menjadi tema muktamar PAS ke-59 ini, katanya ketika memberikan ucapan dasar dalam majlis perasmian muktamar PAS di Stadium Melawati, Shah Alam pagi ini. 
"Ingatlah, bahawa kita bukan penumpang semata-mata, rakan-rakan kita juga bukan penumpang, tetapi semua parti dalam PR adalah penggerak bersama untuk memperkukuhkan peranan dalam membawa persefahaman politik ini ke tahap lebih maju," katanya- seterusnya
 Kesihan PAS Pulau Pinang. memang BANGSAT Lim Guan Eng DAP. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...